email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN). Analiza zilei cu specialistul Ionut Jinga

Emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN). Analiza zilei cu specialistul Ionut Jinga
certificat de situatie de urgentaOUG 33/2020incasari

Ordinul M.E.E.M.A nr. 822/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-COV 2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 275 din 2 aprilie 2020. 
 

Consultantul fiscal Ionut Jinga ne prezinta in continuare criteriile oficiale privind emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN).

Emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN): ultimele prevederi

Principala prevedere din acest ordin consta in modificarea declaratiei pe propria raspundere ce trebuie depusa pentru eliberarea certificatelor de situatii de urgenta. Vechea reglementare din Ordinul 791/2020 prevedea o diminuare doar a incasarilor in cazul solicitarii certificatului galben, in timp ce noua prevedere introdusa prin OUG 33/2020 se refera la o diminuare a incasarilor sau veniturilor.

Astfel, certificatul TIP 2 (GALBEN) se elibereaza solicitantilor in baza declaratiei pe propria raspundere, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.

Noua declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal (pentru obtinerea certificatului albastru sau galben) atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta (in cazul certificatului albastru) sau la diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 (pentru certificatul galben).

In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.

Citeste si: Documentatia pentru certificatele de situatie de urgenta. Contabilul poate fi imputernicit sa semneze electronic
 

In termen de 5 zile de la aprobarea si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentului ordin, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro, in scopul ducerii la indeplinire a prezentului ordin. 


 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificat de situatie de urgentaOUG 33/2020incasari

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2020


Votati articolul "Emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN). Analiza zilei cu specialistul Ionut Jinga":
Rating:

Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vize retroactive - in concediul de odihna ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog din suflet sa ma ajutati cu un raspuns.

1. - este legal ca salariatii sa puna vize, retroactive
/CFP, juridica, de regularitate si legalitate, contabil sef, ...
in perioada in care acestia au fost in concediul de odihna ?

2. - in perioada cat, de exemplu, juristul institutiei
este in concediul de odihna
si nu exista decat un singur jurist in institutie,
daca directorul institutiei vrea sa emita o Decizie,
un alt salariat din institutie care este absolvent al unei facultati de drept autorizate
poate sa vizeze in locul lui o Decizie ? ...
- poate sa il inlocuiasca pe jurist, cat acesta este in concediul de odihna ?

3 - daca nu exista viza juristului pe un act,
se poate face o plata ? - conditii ?





Raspuns: Miliarde de mulțumiri pentru ajutorul imens acordat !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2021 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2021 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X