Ordinul M.E.E.M.A nr. 822/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-COV 2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 275 din 2 aprilie 2020.
Consultantul fiscal Ionut Jinga ne prezinta in continuare criteriile oficiale privind emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN).
Emiterea certificatului de urgenta de TIP 2 (GALBEN): ultimele prevederi
Principala prevedere din acest ordin consta in modificarea declaratiei pe propria raspundere ce trebuie depusa pentru eliberarea certificatelor de situatii de urgenta. Vechea reglementare din Ordinul 791/2020 prevedea o diminuare doar a incasarilor in cazul solicitarii certificatului galben, in timp ce noua prevedere introdusa prin OUG 33/2020 se refera la o diminuare a incasarilor sau veniturilor.
Astfel, certificatul TIP 2 (GALBEN) se elibereaza solicitantilor in baza declaratiei pe propria raspundere, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.
Noua declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal (pentru obtinerea certificatului albastru sau galben) atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta (in cazul certificatului albastru) sau la diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 (pentru certificatul galben).
In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.
In termen de 5 zile de la aprobarea si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentului ordin, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro, in scopul ducerii la indeplinire a prezentului ordin.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024