Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de afaceri din Romania a oferit cateva clarificari legate de semnatura electronica in procesul de obtinere al Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU).
Declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul isi asuma ca toate informatiile furnizate in vederea obtinerii certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare va fi semnata de catre reprezentantul legal.
Avand in vedere ca multi contribuabili nu detin o semnatura electronica, Ministerul Economiei a oferit o alernativa.
“In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele ce urmeaza a fi incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens – adica il poate imputernici sa semneze electronic documentele pe contabilul societatii, in declaratia pe propria raspundere existand un camp destinat imputernicirii.”, a scris institutia pe pagina de Facebook.
Certificatele de situatie de urgenta nu mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic, conform cu ultimele modificari legislative aduse, insa exista alte cazuri in care pot fi utilizate.
Citeste si: Ce greseli fac angajatorii cand completeaza cererile de acordare a somajului tehnic
”In urma mai multor discutii pe marginea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU) am propus sa facem o serie de completari utile si necesare. Astfel ca am introdus si criteriul diminuarii veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. Pentru asta este necesar sa modific ordinul cu privire la Certificatele de Situatii de Urgenta si in cel mai scurt timp aplicatia va fi online. Reamintesc ca NU mai este nevoie de certificat de situatie de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic”, a declarat recent ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri Virgil Popescu.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Certificatele de Situatie de Urgenta au ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri)., se mai anunta in comunicat.
Citeste si: 10 intrebari despre certificatul de situatie de urgenta la care a raspuns Ministerul Economiei