email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi. Documente si note contabile

Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi. Documente si note contabile
microintreprinderecapital socialoficiul comertului

In cazul in care o microintreprindere decide acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi, trebuie urmate anumite demersuri la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si inregistrate anumite note contabile. 

Expertul nostru informeaza in continuare care sunt reglementarile contabile in vigoare si ce obligatii are microintreprinderea in acest caz.

Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi: raspunsul specialistului

Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar curent, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale conform legii, si cel reportat aferent exercitiilor financiare precedente, din rezerve, prime de capital si capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea prevederilor legale. In lipsa unor prevederi legale exprese, ordinea surselor din care se acopera pierderea contabila este la latitudinea adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, respectiv a consiliului de administratie. (punctul 423 din Ordinul MFP nr. 1802/2014).

La inceputul anului 2020 se va inchide contul 121 prin contul 1171 cu rezultatul aferent anului 2019:
1171  = 121
 
Contabilizarea operatiunii de micsorarea a capitalului social pentru a se acoperi pierderea acumulata, la data inscrisa in hotararea asociatilor din 2020, dupa cum urmeaza:
1012 = 1171

Capitalul social nu poate fi redus sub capitalul minim  de 200 lei pt SRL.

Pentru reducerea capitalului social este necesara in prealabil  inregistrarea unei mentiuni in acest sens la Registrul Comertului.

Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi: documente necesare

Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunii privind reducerea capitalului social al societatilor:

 

Etapa I

-Cererea de depunere si mentionare acte;

-Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau decizia asociatului unic (original);

-Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
-Dovezile privind plata tarifului legal :tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
 
Etapa a- II- a
 
-Cererea de inregistrare (original) ;

- Actul modificator al actului constitutiv (original);

- Extrasul din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV – a in care a fost publicata hotararea de reducere a capitalului social;

- Actul constitutiv actualizat, in original;

Daca este cazul:

- avizul prealabil cu privire la limita capitalului social prevazut de legi speciale (original);

- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);

- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);

- declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice - detalii; formular - tip;

- dovezile privind plata tarifului legal :

- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, pentru notificarea privind depunerea textului actualizat al actului constitutiv.


Nota:

Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.

Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.

Pagina de manuscris a actelor inaintate spre publicare Monitorul Oficial al Romaniei reprezinta 2.000 de semne, inclusiv spatiile. Actele inaintate spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, vor avea un continut lizibil, tehnoredactat la un rand si jumatate, cu corp 12 Times New Roman, fara stersaturi sau adaugari nedactilografiate, care fac de neinteles textul acestora. 

Formularele se distribuie la sediul ORC.

Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege, indosariate (in dosar cu sina) si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii online sau prin posta electronica, va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa.

Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.



Raspuns oferit pe portalcontabiltiate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microintreprinderecapital socialoficiul comertului


Data aparitiei: 08 Mai 2020

Votati articolul "Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi. Documente si note contabile":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X