In cazul in care o microintreprindere decide acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi, trebuie urmate anumite demersuri la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si inregistrate anumite note contabile.
Expertul nostru informeaza in continuare care sunt reglementarile contabile in vigoare si ce obligatii are microintreprinderea in acest caz.
Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi: raspunsul specialistului
Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar curent, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale conform legii, si cel reportat aferent exercitiilor financiare precedente, din rezerve, prime de capital si capital social, potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, cu respectarea prevederilor legale. In lipsa unor prevederi legale exprese, ordinea surselor din care se acopera pierderea contabila este la latitudinea adunarii generale a actionarilor sau asociatilor, respectiv a consiliului de administratie. (punctul 423 din Ordinul MFP nr. 1802/2014).
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
La inceputul anului 2020 se va inchide contul 121 prin contul 1171 cu rezultatul aferent anului 2019:
1171 = 121
Contabilizarea operatiunii de micsorarea a capitalului social pentru a se acoperi pierderea acumulata, la data inscrisa in hotararea asociatilor din 2020, dupa cum urmeaza:
1012 = 1171
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Capitalul social nu poate fi redus sub capitalul minim de 200 lei pt SRL.
Pentru reducerea capitalului social este necesara in prealabil inregistrarea unei mentiuni in acest sens la Registrul Comertului.
Acoperirea pierderii din capitalul social in cazul unei microintreprinderi: documente necesare
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunii privind reducerea capitalului social al societatilor:
Etapa I
-Cererea de depunere si mentionare acte;
-Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau decizia asociatului unic (original);
-Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
-Dovezile privind plata tarifului legal :tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Etapa a- II- a
-Cererea de inregistrare (original) ;
- Actul modificator al actului constitutiv (original);
- Extrasul din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV – a in care a fost publicata hotararea de reducere a capitalului social;
- Actul constitutiv actualizat, in original;
Daca este cazul:
- avizul prealabil cu privire la limita capitalului social prevazut de legi speciale (original);
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
- declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice - detalii; formular - tip;
- dovezile privind plata tarifului legal :
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, pentru notificarea privind depunerea textului actualizat al actului constitutiv.
Nota:
Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Pagina de manuscris a actelor inaintate spre publicare Monitorul Oficial al Romaniei reprezinta 2.000 de semne, inclusiv spatiile. Actele inaintate spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, vor avea un continut lizibil, tehnoredactat la un rand si jumatate, cu corp 12 Times New Roman, fara stersaturi sau adaugari nedactilografiate, care fac de neinteles textul acestora.
Formularele se distribuie la sediul ORC.
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege, indosariate (in dosar cu sina) si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii online sau prin posta electronica, va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
Raspuns oferit pe portalcontabiltiate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.