email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli legate de mijloacele fixe puse in conservare. Ce prevede legislatia?

Cheltuieli legate de mijloacele fixe puse in conservare. Ce prevede legislatia?
mijloace fixecheltuieliamortizare

Analizam in continuare cum se procedeaza in cazul cheltuielilor legate de mijloacele fixe  puse in conservare pe perioada starii de urgenta. 

Exdemplu din acest material este o firma care are printre activitati si livrarea cafelei catre domeniul HORECA, iar pe perioada starii de urgenta activitatea nu s-a mai putut desfasura. Poate firma sa puna mijloacele fixe (aparate cafea care sunt date in custodie restaurantelor) in conservare, astfel incat profitul societatii sa nu fie afectat de cheltuiala cu amortizarea respectivelor mijloace fixe? Se poate stopa in vreun fel cheltuiala generata de amortizare pe perioada starii de urgenta/sau alerta?

Rezolva rapid, usor si perfect legal orice problema legata de gestionarea mijloacelor fixe!Iti oferim acum cel mai NOU instrument pentru lucrul perfect legal cu mijloacele fixe, lucrarea: Manualul mijloacelor fixe

Cheltuieli legate de mijloacele fixe in conservare: raspunsul specialistului

Firma va inregistra cheltuieli legate de mijloacele fixe  puse in conservare: fie cheltuieli cu amortizarea, fie cheltuieli cu deprecierile reversibile.

Singurul scenariu in care nu inregistreaza cheltuieli cu echipamentele neutilizate este acela in care amortizarea lor este calculata pe unitatea de produs.

Ministerul finantelor a emis un ghid referitor la problema amortizarii in perioada de inchidere/suspendare a activitatii
(il gasiti la acest link) care prevede:

“1. Referitor la amortizare se vor avea in vedere urmatoarele reguli:



tratament contabil

Conform pct. 1391 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, pe perioada neutilizarii activului, amortizarea nu este nici intrerupta, nici diminuata in functie de utilizarea redusa a acestuia, cu exceptia cazului in care activul este complet amortizat. Cu toate acestea, in cazul utilizarii metodei de amortizare calculata pe unitate de produs sau serviciu, cheltuielile de amortizare pot fi zero atunci cand nu exista productie, amortizarea bazandu-se in acest caz pe utilizarea activului.

Avand in vedere cele mentionate mai sus, rezulta ca amortizarea nu inceteaza atunci cand activul nu este utilizat din cauza reducerii partiale sau totale a activitatii care include utilizarea acestuia.
 
De asemenea, potrivit pct. 238 alin. (4) din reglementarile contabile, in cazul in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare, in functie de politica contabila adoptata, entitatea inregistreaza in contabilitate o cheltuiala cu amortizarea sau o cheltuiala corespunzatoare ajustarii pentru deprecierea constatata.

Ca urmare, pentru imobilizarile corporale trecute in conservare, entitatea recunoaste pe seama cheltuielilor perioadei contravaloarea ajustarilor – permanente (cheltuielile cu amortizarea) sau provizorii (cheltuielile cu ajustarile pentru depreciere) – aferente acestora.

tratament fiscal

Potrivit prevederilor art. 19 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, rezultatul fiscal se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile aplicabile, din care se scad veniturile neimpozabile si deducerile fiscale si la care se adauga cheltuielile nedeductibile. La stabilirea rezultatului fiscal se iau in calcul si elemente similare veniturilor si cheltuielilor, potrivit normelor metodologice, precum si pierderile fiscale care se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 31. Rezultatul fiscal pozitiv este profit impozabil, iar rezultatul fiscal negativ este pierdere fiscala.

Potrivit pct. 12 lit. k) din normele de aplicare a art. 28 din Codul fiscal, amortizarea fiscala nu se poate deduce pe perioada trecerii mijloacelor fixe amortizabile in regim de conservare.

Astfel, „In cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala;”.

In baza cadrului legal invocat mai sus, sunt deductibile fiscal cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe neutilizate ca urmare a reducerii sau inchiderii activitatii  in situatia in care acestea nu sunt trecute in regim de conservare. In situatia in care sunt trecute in conservare amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a mijloacelor fixe prin recalcularea cotei de amortizare fiscala aplicabila valorii fiscale ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare.”
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixecheltuieliamortizare


Data aparitiei: 22 Septembrie 2020

Votati articolul "Cheltuieli legate de mijloacele fixe puse in conservare. Ce prevede legislatia?":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X