email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL: Normele privind asigurarea accesului in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP)

OFICIAL: Normele privind asigurarea accesului in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP)
seapcertificat digitalmonitorul oficial

In Monitorul Oficial nr. 857 din 18 septembrie 2020 au fost publicate normele privind asigurarea accesului in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP).


Acestea sunt necesare pentru efectuarea controlului procedurilor de achizitie publica. Este important de mentionat ca autentificarea in sistem se va putea realiza numai dupa descarcarea si instalarea certificatului digital. Certificatul digital va avea valabilitate 2 ani de la data emiterii sale. Utilizatorul poate descarca si instala de mai multe ori certificatul digital pe calculatoare diferite, potrivit monitoruljuridic.ro.

Fiecare utilizator inregistrat in sistem, dupa autentificare, va accesa panoul de lucru propriu. Acesta va contine informatii generale, informatii de interes pentru activitatea desfasurata in sistem si informatii utile (manuale, linkuri etc). Din panoul de lucru se pot transmite solicitari catre operatorul SEAP. Solicitarile catre operatorul SEAP vor putea fi transmise si in afara sistemului, folosind adresa de e-mail de contact fonduri@e-licitatie.ro

Normele privind asigurarea accesului in SEAP: continutul actului normativ

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. -


Prezentele norme stabilesc cadrul tehnic privind asigurarea accesului in SEAP pentru autoritatile de management, organismele intermediare, precum si organismele cu rol de audit, verificare si control.

Art. 2. -

In sensul prezentelor norme, abrevierile utilizate au urmatoarele semnificatii:

a) AM - autoritate de management;

b) OI - organism intermediar;

c) SEAP - Sistemul electronic de achizitii publice este sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin internet la adresa www.e-licitatie.ro, utilizat in scopul efectuarii de achizitii publice prin mijloace electronice;

d) operator SEAP - Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (A.D.R.);

e) administrator cont - utilizator cu roluri depline acordate in mod automat de catre sistem, care poate gestiona alti utilizatori (din aceeasi organizatie) ai aplicatiei informatice prin crearea acestora si alocarea rolurilor aferente;

f) Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE - utilizator abstract, generic, care poate fi unul dintre: Autoritate de management fonduri UE, Organism intermediar fonduri UE, Autoritate de control fonduri UE.
 

CAPITOLUL II

Inregistrarea in SEAP si emiterea certificatului de acces

Art. 3. -
Inregistrarea in SEAP a AM, OI, precum si a organismelor cu rol de audit se va realiza accesand www.e-licitatie.ro - Inregistrare - Autoritate cu rol de gestionare a proiectelor pe fonduri UE.

Art. 4. -
In cadrul formularului online ce se deschide in aplicatie, dupa completarea informatiilor solicitate, se va atasa in sectiunea speciala ordinul de numire al reprezentantului legal al organizatiei semnat electronic cu un certificat electronic calificat emis de un furnizor autorizat de semnatura electronica.

Art. 5. -
Ca urmare a salvarii in SEAP a cererii de inregistrare online, daca datele sunt valide, sistemul afiseaza pagina informativa privind finalizarea procesului de inregistrare si se va genera e-mailul informativ privind inregistrarea cererii in SEAP.

E-mailul catre care se trimite mesajul: emailul furnizat pentru noul utilizator

Titlu e-mail:

Inregistrare in sistemul SEAP

Mesajul trimis pe e-mail:

"Va informam ca certificatul digital solicitat pentru inregistrare de catre «prenume, nume al utilizatorului care a solicitat» pentru entitatea «Nume entitate» a fost emis!

Pentru descarcarea noului certificat aveti nevoie de numele de utilizator si parola contului pe care le-ati ales in procesul de inregistrare.

Pentru accesarea paginii de descarcare urmati link-ul: https://cds.e-licitatie.ro/pub/login sau accesati meniul «Descarca certificat digital» din pagina publica a SEAP.

Pentru instalarea noului certificat aveti nevoie de fisierul descarcat mai sus si de parola de instalare care este afisata de sistem in pagina de descarcare certificat digital.

Acest e-mail a fost generat automat, va rugam nu dati reply!

Echipa SEAP"

Art. 6. -
Autentificarea in sistem se va putea realiza numai dupa descarcarea si instalarea certificatului digital. Certificatul digital va avea valabilitate 2 ani de la data emiterii sale. Utilizatorul poate descarca si instala de mai multe ori certificatul digital pe calculatoare diferite.

Art. 7. -
Administratorul aplicatiei (AM/OI/Organism cu rol de audit, verificare si control) va transmite in mod securizat si controlat certificatul digital si credentialele de acces persoanei/persoanelor din organizatie care detine/detin atributii in realizarea activitatilor specifice de monitorizare/control a/al procedurilor de atribuire ce fac obiectul aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 65/2020 privind unele masuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare si gestionare a fondurilor europene structurale si de investitii pentru perioada de programare 2014-2020, aprobata cu completari prin Legea nr. 128/2020. Dupa autentificarea in sistem, din panoul de lucru, administratorul aplicatiei va accesa sectiunea de profil si va proceda la crearea de utilizatori - persoana/persoanele mentionata (e) anterior care a/au primit certificatul digital.

Art. 8. -
Fiecare utilizator inregistrat in sistem, dupa autentificare, va accesa panoul de lucru propriu. Acesta va contine informatii generale, informatii de interes pentru activitatea desfasurata in sistem si informatii utile (manuale, linkuri etc). Din panoul de lucru se pot transmite solicitari catre operatorul SEAP. Solicitarile catre operatorul SEAP vor putea fi transmise si in afara sistemului, folosind adresa de e-mail de contact fonduri@e-licitatie.ro
 

CAPITOLUL III

Cerinte tehnice minimale

Art. 9. -
Pentru accesarea in bune conditii a site-ului www.e-licitatie.ro este necesar sa se dispuna de un sistem cu urmatoarele configuratii minime:

- cerinte software: browsere: Chrome 49.0.2623, Firefox 45.0, IE 10 sau versiuni ulterioare ale acestora;

- alte produse software instalate;

- Java Runtime Environment (JRE) - versiune minima 1.7;

- utilitar de vizualizare fisiere PDF;

- utilitar de vizualizare fisiere semnate;
- aplicatie locala pentru semnarea fisierelor;

- rezolutia grafica minima: 1280 x 720.
 

CAPITOLUL IV

Termeni si conditii

Art. 10. -
A.D.R., in calitate de operator al sistemului electronic, este persoana juridica de drept public care, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, asigura suportul tehnic in vederea atribuirii de catre autoritatile contractante a contractelor de achizitie publica prin procedura electronica, stabilind in acest sens cadrul de operare specific. Utilizarea si functionarea SEAP se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale in domeniul achizitiilor publice.

Art. 11. -
Materialele disponibile prin intermediul SEAP sunt furnizate fara niciun fel de garantii din partea A.D.R., in conditiile in care dispozitiile legale in vigoare nu dispun altfel sau A.D.R. nu mentioneaza in mod expres existenta unor garantii. A.D.R. va depune toate diligentele pentru asigurarea acuratetei materialelor puse la dispozitia utilizatorilor SEAP.

Art. 12. -
A.D.R. isi declina orice raspundere cu privire la indisponibilitatea SEAP din cauze independente de vointa sa si isi asuma obligatia de a depune toate eforturile necesare pentru remedierea unor astfel de situatii in conditii de promptitudine si impartialitate.

Art. 13. -
Sunt interzise:

a) transmiterea prin orice mijloc a oricarui document electronic cu continut neadecvat conform legislatiei in vigoare;

b) transmiterea prin orice mijloc a oricarui document electronic ce contine virusi sau orice alte secvente de cod sau programe create pentru a intrerupe, defecta sau limita functionalitatea oricarei componente hardware sau software sau care pot facilita obtinerea de drepturi suplimentare celor acordate in mod legal de catre operatorul SEAP;

c) transmiterea de informatii necorespunzatoare adevarului, cu prilejul inregistrarii sau reinnoirii certificatului digital care atesta inregistrarea in SEAP, in scopul ascunderii unei situatii care, daca ar fi fost cunoscuta, ar fi dus la refuzul inregistrarii sau reinnoirii inregistrarii;

d) modificarea neautorizata a elementelor de identificare in vederea ascunderii originii oricarui continut electronic transmis prin intermediul sau catre SEAP;

e) transmiterea prin orice mijloc a oricarui document electronic cu continut pentru care utilizatorul SEAP nu detine, conform legislatiei in vigoare, dreptul de utilizare, precum si dreptul de a-l face public;

f) transmiterea prin orice mijloc a oricarui document electronic cu continut care incalca, conform legislatiei in vigoare, orice drept de proprietate intelectuala sau industriala;

g) transmiterea prin orice mijloc a oricarui document electronic cu continut nesolicitat;

h) interferarea neautorizata cu sau fara perturbarea functionarii SEAP sau a echipamentelor sau retelelor conectate la SEAP;

i) incalcarea obligatiilor asumate privind pastrarea confidentialitatii si protectia informatiilor, semnata cu ocazia inregistrarii sau reinnoirii inregistrarii;
j) orice alte actiuni de natura a aduce atingere bunei functionari a SEAP.

Art. 14. -
A.D.R. isi rezerva dreptul de a modifica orice material si/sau informatie aferenta utilizarii SEAP, cu aducerea respectivelor modificari la cunostinta utilizatorilor, in timp util, prin publicare in SEAP.

Art. 15. -
Normele si procedurile de utilizare si securitate ale SEAP pot fi modificate prin decizia conducerii A.D.R. care va fi adusa la cunostinta utilizatorilor prin publicare in SEAP.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
seapcertificat digitalmonitorul oficial


Data aparitiei: 22 Septembrie 2020

Votati articolul "OFICIAL: Normele privind asigurarea accesului in Sistemul electronic de achizitii publice (SEAP)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X