email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL ANAF a publicat noua procedura privind evaluarea riscului fiscal la inregistrarea in scopuri de TVA

OFICIAL ANAF a publicat noua procedura privind evaluarea riscului fiscal la inregistrarea in scopuri de TVA
tvarisc fiscalanaf

UPDATE in 23 martie 2021 ANAF a publicat un ordinul pentru aprobarea procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea  in scopuri de TVA.

Ordinul nr. 393/2021 a aparut in Monitorul Oficial nr. 286 din 22 martie 2021. 

In vederea punerii in aplicare a prevederilor Legii nr. 172/2019 prin care a fost aprobata modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in domeniul TVA a rezultat necesitatea modificarii procedurii de evaluare a riscului fiscal in cazul inregistrarii/anularii inregistrarii in scopuri de TVA, se precizeaza in referatul de aprobare.

Prin noile prevederi legislative prevazute la pct. 3 - 4 ale articolului unic din Legea nr. 172/2019 au fost aduse o serie de modificari art. 316 alin. (9) si alin. (11) lit. h) din Codul fiscal.

Modificarile vizeaza stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii/anularii inregistrarii in scopuri de TVA prin norme metodologice de aplicare a Codului fiscal, spre deosebire de prevederile anterioare potrivit carora criteriile pentru evaluarea riscului fiscal se stabileau prin ordin al presedintelui ANAF.

Pana la data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 340/06.05.2020, act normativ emis in executarea Legii nr. 172/2019, prin care au fost completate prevederile pct. 88 ale titlului VII ”Taxa pe valoarea adaugata” din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, in sensul stabilirii la alin. (20) si (21) a criteriilor de risc in baza carora se efectueaza evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii/anularii inregistrarii in scopuri de TVA, procedura pentru evaluarea riscului fiscal si criteriile de risc aferente au fost stabilite prin OPANAF nr. 2856/2017, modificat si completat prin OPANAF nr. 167/2019.

In data de 14.05.2020 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 393 Ordonanta de urgenta nr. 69/2020 prin care au fost aduse o serie de modificari si completari Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, si instituite unele masuri fiscale. In acest context, prin art. I, pct. 10 din ordonanta au fost aduse modificari art. 316 alin. (9) din Codul fiscal, astfel ca incepand cu data intrarii in vigoare a acesteia persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) din Codul fiscal nu mai fac obiectul analizei criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal.

Modificarile legislative invocate mai sus impun abrogarea explicita a OPANAF nr. 2856/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, si stabilirea prin ordin de presedinte ANAF a unei noi proceduri care sa vizeze:

- evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, care au avut anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, in baza procedurii de evaluare a intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice in sfera de aplicare a TVA, respectiv a procedurii de evaluare a riscului fiscal;

- inregistrarea, la cerere, in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care solicita
inregistrarea potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal;

- anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal.

Evaluarea riscului fiscal in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, precum si in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata in vederea anularii inregistrarii potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, se efectueaza de catre compartimentul cu atributii in evaluarea riscului fiscal din cadrul organului fiscal competent, respectiv structurile de informatii fiscale de la nivel judetean/regional, precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, denumit in continuare compartiment de evaluare.
 

Consulta ordinul + ANEXELE >>>>

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvarisc fiscalanaf


Data aparitiei: 05 Martie 2021
Ultima actualizare: 23 Martie 2021

Votati articolul "OFICIAL ANAF a publicat noua procedura privind evaluarea riscului fiscal la inregistrarea in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X