Ministerul Finantelor extinde pachetul de masuri pentru finantarea afacerilor din Romania si propune eficientizarea procesului de implementare a schemei de ajutor de stat nr. 807/2014 dedicata stimularii investitiilor cu impact major in economie. Schimbarile vizeaza finantarea proiectelor de investitii majore si diminuarea riscurilor de administrare ineficienta a resurselor umane si financiare.
“Am modificat schema de ajutor de stat 807/2014 pentru a o adapta la evolutia pietei si la provocarile carora trebuie sa faca fata oamenii de afaceri in Romania. Acum este necesar sa finantam acele investitii cu impact major in economie, similar cu pachetul de 17,5 miliarde lei dedicat companiilor mici si mijlocii din primul trimestru al acestui an. Sunt convins ca prezenta schema de ajutor de stat alaturi de programele deja aprobate, respectiv IMM PROD, RURAL INVEST, GARANT CONSTRUCT si INNOVATION, IMM Invest si Agro IMM Invest vor asigura o finantare importanta a economiei in prima parte a acestui an, urmand sa elaboram noi scheme de sprijin si programe foarte necesare economiei romanesti", a subliniat Adrian Caciu, ministrul Finantelor.
Astfel, se propune ridicarea plafonului maxim al investitiei de la unu la cinci milioane euro, pentru ca ajutorul de stat sa fie acordat sectoarelor strategice din economie care realizeaza investitii in active fixe de inalta tehnologie si cu valoare adaugata mare.
Totodata, va fi prelungit termenul maxim de analiza la 90 zile lucratoare, atat pentru cererile de acord pentru finantare, cat si pentru cererile de plata. Modificarea este necesara din considerente administrative, dar si pentru a permite scurtarea termenului maxim pentru verificarea si evaluarea informatiilor si a documentelor justificative solicitate la 30 zile lucratoare.
De asemenea, cererile de acord pentru finantare vor fi analizate pe baza unui punctaj, care evalueaza atingerea obiectivului schemei, incadrarea in bugetul anual alocat sau in bugetul total al schemei, dupa caz.
Durata sesiunilor de depunere a cererilor de acord pentru finantare va fi de 30 zile lucratoare, pentru a permite participarea unui numar cat mai mare de operatori economici. Frecventa sesiunilor de depunere va fi de 30 de zile, pentru a exista posibilitatea desfasurarii mai multor sesiuni de depunere intr-un an calendaristic.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Proiectul de act normativ este publicat la rubrica Transparenta decizionala.