email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost modificata Procedura de rambursare a TVA in cazul persoanelor stabilite in UE

A fost modificata Procedura de rambursare a TVA in cazul persoanelor stabilite in UE
anaframbursare tvacod fiscal

Fiscul a oficializat modificarile aduse Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene. 

Ordinul 1610/2022 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 888 din 9 septembrie 2022. 

 

Competenta pentru solutionarea cererilor de rambursare revine, in conditiile legii, Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti. Potrivit actualei proceduri, directorul coordonator al compartimentului cu atributii de administrare a contribuabililor nerezidenti neinregistrati in scopuri de TVA (seful administratie adjunct) aproba atat Referatul de analiza documentara, intocmit in vederea solutionarii cererii de rambursare, prin care se propune rambursarea integrala, rambursarea partiala sau respingerea rambursarii TVA, cat si Decizia de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene si Decizia privind stabilirea diferentelor de taxa pe valoarea adaugata rambursata in conditiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

 Pentru a asigura separarea atributiilor, a fost necesara modificarea procedurii de solutionarea a cererilor de rambursare, precum si a modelului Deciziei privind stabilirea diferentelor de taxa pe valoarea adaugata rambursata in conditiile art. 302 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal, astfel incat deciziile de rambursare a TVA, inclusiv decizia privind stabilirea diferentelor sa fie aprobate de Seful Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti. 

De asemenea, avand in vedere modificarea, ulterioara emiterii Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2809/2016, a elementelor de identitate vizuala care se inscriu pe formularele de cereri/decizii (ex. modificarea denumirii Ministerului Finantelor si a siglelor ministerului si a agentiei), este necesara modificarea si a celorlalte formulare aprobate prin Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene. 

Ordinul 1610/2022 - rambursarea TVA: continutul actului normativ


In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a II-a si art. 302 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al pct. 72 din titlul VII „Taxa pe valoarea adaugata“ al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere dispozitiile art. 93 alin. (3) si ale art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si avizul conform al Ministerului Finantelor, comunicat prin Adresa nr. 741.962 din 24.08.2022,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin.



Articolul I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.809/2016 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 868 din 31 octombrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. In tot cuprinsul ordinului, sintagmele „Directia generala de tehnologia informatiei“ si „Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala“ se inlocuiesc cu sintagma „Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor“.

2. In anexa nr. 1 la ordin, sectiunea a 3-a, punctele 7.2, 7.3 si 14 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

7.2. In cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul a fost inregistrat in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate intocmeste un referat, conform modelului prevazut in anexa nr. 5 la prezenta procedura, prin care se propune respingerea rambursarii TVA. Referatul va fi inaintat spre avizare conducatorului compartimentului de specialitate. Dupa avizare, referatul se transmite sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice pentru aprobare.
7.3. Pe baza referatului prin care se propune respingerea rambursarii TVA se intocmeste proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, prin care se respinge taxa pe valoarea adaugata solicitata. Proiectul deciziei de rambursare a TVA se transmite sefului administratiei pentru aprobare. Proiectul deciziei de rambursare a TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.
................................................................................................
14. In cazul in care exista suspiciuni cu privire la unele facturi de achizitii de bunuri/prestari de servicii, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice, efectuarea unei constatari la fata locului, potrivit art. 65 din Codul de procedura fiscala, la persoana impozabila stabilita in Romania care a emis respectiva factura.
3. In anexa nr. 1 la ordin, sectiunea a 4-a, punctele 15.1 si 15.2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

15.1. Rezultatul analizei efectuate in vederea solutionarii cererii de rambursare se consemneaza intr-un referat prin care se propune rambursarea integrala, rambursarea partiala sau respingerea rambursarii TVA. Referatul se avizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se transmite sefului administratie adjunct colectare - persoane juridice pentru aprobare.
15.2. Pe baza referatului de analiza se intocmeste proiectul deciziei de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, stabilite in alt stat membru al Uniunii Europene, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, si se transmite sefului administratiei pentru aprobare.

4. In anexa nr. 1 la ordin, sectiunea a 4-a, dupa punctul 15.2 se introduce un nou punct, punctul 15.3, cu urmatorul cuprins:
15.3. Decizia de rambursare a TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin regulamentul de organizare si functionare.
5. In anexa nr. 1 la ordin, sectiunea a 7-a, punctele 24.1.1 si 25.1.1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

24.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferentelor de TVA rambursata in conditiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite sefului administratiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferentelor de TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.

25.1.1. Proiectul deciziei privind stabilirea diferentelor de TVA rambursata in conditiile art. 302 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se transmite sefului administratiei pentru aprobare. Decizia privind stabilirea diferentelor de TVA se intocmeste in doua exemplare, primul se semneaza numai de seful administratiei, iar al doilea se semneaza si de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare.

6. Anexa nr. 2 la procedura se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
7. Anexa nr. 3 la procedura se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
8. Anexa nr. 4 la procedura se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
9. Anexa nr. 5 la procedura se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 4 la prezentul ordin.
10. Anexa nr. 2 la ordin se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 5 la prezentul ordin.
11. Anexa nr. 3 la ordin se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.

Articolul II
Anexele nr. 1-6*) fac parte integranta din prezentul ordin.
*) Anexele nr. 1-6 sunt reproduse in facsimil.

Articolul III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul IV

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anaframbursare tvacod fiscal


Data aparitiei: 29 August 2022
Ultima actualizare: 13 Septembrie 2022

Votati articolul "A fost modificata Procedura de rambursare a TVA in cazul persoanelor stabilite in UE":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X