Expertul nostru explica mai jos una dintre sarcinile pe care contabilii le au de indeplinit referitor la situatiile financiare interimare la T3 2022.
Asadar, iata ce documente se ataseaza in arhiva zip de la situatiile financiare interimare T3 2022.
Situatii financiare interimare la T3 2022: raspunsul specialistului
Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a sociatilor/actionarilor (AGA), conform prevederilor de la art. 5 din OMFP nr. 3067/2018 pentru completarea unor reglementari contabile.
Comform prevederilor de la pct. 602 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare:
1)Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant isi contul de profit isi pierdere. Aceste componente au aceeaisi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile isi cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.
(2)Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.
Arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente atasate de societate cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:
-PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
-Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
-Raportul administratorului,
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
-Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
-Note explicative;
-Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.