Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"
Guvernul a aprobat, prin OUG nr. 10/2025, publicata in Monitorul Oficial nr. 225 din 13 martie 2025, transpunerea unor directive si regulamente europene care vizeaza prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului. In continuare, iata 3 modificari importante pe care trebuie sa le cunoasteti!
Actul normativ reglementeaza incadrarea furnizorilor de servicii de criptoactive in categoria institutiilor financiare, largeste sfera definitiei furnizorului de criptoactive, introduce in sarcina furnizorilor de servicii de criptoactive a unor noi obligatii legate de precautia referitoare la relatiile transfrontaliere de corespondent, precum si de identificarea si evaluarea riscului de spalare a banilor si de finantare a terorismului asociat transferurilor de criptoactive directionate catre sau care provin de la o adresa negazduita, precum si introducerea unor noi contraventii in caz de nerespectare a acestor obligatii.
Relatia de corespondent reprezinta:
- furnizarea de servicii bancare de catre o institutie de credit in calitate de corespondent catre o alta institutie de credit in calitate de respondent, inclusiv furnizarea unui cont curent sau a unui alt cont de pasiv si a serviciilor conexe, precum gestionarea numerarului, transferuri internationale de fonduri, compensarea cecurilor, conturi accesibile direct si servicii de schimb valutar;
- relatiile intre si dintre institutiile de credit si institutiile financiare, inclusiv atunci cand se furnizeaza servicii similare de catre o institutie corespondenta catre o institutie respondenta, si inclusiv relatiile stabilite pentru tranzactiile cu titluri de valoare sau transferurile de fonduri ori relatiile stabilite pentru tranzactiile cu criptoactive sau transferurile de criptoactive.
Stiati ca puteti fi acuzat de spalare de bani? E suficient sa nu va indepliniti una dintre zecile de obligatii prevazute de Legea nr. 129/2019! Aflati aici care sunt aceste obligatii, cu comentarii, recomandari si studii de caz!
De asemenea, actul normativ largeste sfera entitatilor raportoare supravegheate si controlate de Banca Nationala a Romaniei prin introducerea furnizorilor de servicii criptoactive care au si statul de institutii de credit sau institutii emitent de moneda electronica.
Furnizorii de servicii de criptoactive au obligatia de a identifica si evalua riscul de spalare a banilor si de finantare a terorismului asociat transferurilor de criptoactive directionate catre sau care provin de la o adresa negazduita.
Acestia stabilesc politici si proceduri interne de administrare a riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului, precum si mecanisme de control intern.
In plus, aplica masuri de atenuare si gestionare, proportional cu riscurile identificate, care includ una sau mai multe dintre actiunile urmatoare:
a) luarea de masuri bazate pe riscuri pentru a identifica si a verifica identitatea initiatorului sau a beneficiarului unui transfer efectuat catre sau de la o adresa negazduita sau a beneficiarului real al initiatorului sau al beneficiarului respectiv, inclusiv prin recurgerea la terte parti;
b) solicitarea de informatii suplimentare privind originea si destinatia criptoactivelor transferate;
c) efectuarea unei monitorizari continue sporite a tranzactiilor respective;
d) orice alta masura de atenuare si gestionare a riscurilor de spalare a banilor si de finantare a terorismului, precum si a riscului de nepunere in aplicare si de eludare a sanctiunilor financiare specifice si a sanctiunilor financiare specifice legate de finantarea proliferarii nucleare.
Furnizorii de servicii de criptoactive autorizati in alte state membre, care desfasoara activitate pe teritoriul Romaniei in baza dreptului de stabilire sub alta forma decat prin intermediul unei sucursale si ale caror sedii sociale se afla intr-un alt stat membru, stabilesc puncte unice de contact pe teritoriul Romaniei.
Punctele unice de contact sunt mandatate de entitatile prevazute mai sus sa asigure respectarea de catre toate persoanele care presteaza servicii in Romania in numele acestora a cerintelor in materie de combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului si sa faciliteze exercitarea functiei de supraveghere de catre Banca Nationala a Romaniei si Autoritatea de Supraveghere Financiara, conform competentelor reglementate la art. 27 si 28, sau de catre Oficiu, inclusiv prin furnizarea, la cerere, de documente si informatii.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Totodata, ordonanta stipuleaza ca Autoritatea de Supraveghere Financiara are atributii de reglementare, supraveghere si control de catre furnizorii de servicii de criptoactive: depozitarii centrali de titluri de valoare, firmele de investitii, operatorii de piata, societatile de administrare a organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau administratorii de fonduri de investitii alternative care solicita autorizare pentru furnizarea de servicii de criptoactive.
Stiati ca ANAF va putea controla firma dvs. de la distantas
Lucrarea SAF-T. Ghid de raportare corecta contine explicatii impecabile, care va ajuta sa depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.
Profitati de REDUCEREA de 75% - achizitionati ghidul cu doar 53 lei!
Articole similare
Legea nr. 129/2019 s-a modificat: 3 aspecte cheie despre spalarea banilorSpalarea banilor: Ce pasi trebuie sa urmeze o societate de contabilitate si audit pentru a se inscrie la ONPCSBControl ONPCSB la o societate de expertiza contabila: ce trebuie sa cuprinda dosarul clientuluiPersoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?Hotararea 1243/2022: Oficiul pentru combaterea spalarii banilor pregateste controalele din 2023Ultimele articole
Registrul Comertului: Firmele de stat trebuie sa isi DECLARE beneficiarii realiCompaniile de stat NU vor mai fi scutite de la depunerea Declaratiei de beneficiar real. Modificari in LEGEA 129/2019A fost oficializat modelul de notificare ce trebuie trimis electronic la ONPCSB. Care sunt entitatile raportoareOUG 53/2022. 6 modificari introduse in LEGEA 129/2019 pentru prevenirea spalarii banilorDeclaratia anuala de beneficiar real a fost eliminata OFICIAL. Cine mai are obligatia depuneriiArticole similare
Legea nr. 129/2019 s-a modificat: 3 aspecte cheie despre SPALAREA BANILORSPALAREA BANILOR: Ce pasi trebuie sa urmeze o societate de contabilitate si audit pentru a se inscrie la ONPCSBControl ONPCSB la o societate de expertiza contabila: ce trebuie sa cuprinda dosarul clientuluiPrevenirea spalarii banilor: NOILE reguli pentru consultantii fiscali si firmele de consultanta fiscala au fost publicate in Monitorul OficialFirma de contabilitate: inregistrarea la ONPCSB si ce rapoarte trebuie sa transmitaUltimele articole
SPALAREA BANILOR: procedura de urmat, formulare, obligatii si termenePrevenirea spalarii banilor: din 22 noiembrie 2023, rapoartele se transmit in noul sistem informatic al ONPCSBRegulamentul privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele ONPCSBSPALAREA BANILOR: cele mai importante 5 obligatii pentru contabiliPersoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?