Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studii de caz: Obligatii fiscale al unui sediu permanent deschis in Romania de o SC din Bulgaria

studii de cazobligatii fiscale

Intrebare:

Am urmatoarea problema: s-a deschis o sucursala in Bucuresti a unei firme mama din Bulgaria (caen-6612, neplatitoare de tva si platitoare de impozit pe profit).

Activitatea se rezuma doar la sels/marketing, iar contractele de vanzari-financiare se incheie intre clientii din Romania si firma mama din Bulgaria prin intermediul acestei sucursale, firma din Bulgaria incasand veniturile respective.

In cadrul sucursalei sunt doar cheltuieli lunare cu cei 3 salariati, chirie, contabil, intretinere lunara, cheltuieli care sunt platite in contul deschis in Bucuresti conform contracte de intermediere(fara a se emite facturi).

Ce declaratii fiscale ar trebui sa depun(100/102)?

Si cum calculez impozitul pe profit din punct de vedere contabil, daca sucursala nu are venituri efective realizate in Romania?


Mai trebuie platit ceva?

Contractul de intermediere intre sucursala si firma mama din Bulgaria trebuie inregistrat si la fisc?

Raspuns

Sucursala deschisa de Dvs. ca entitate fara personalitate juridica a unei SC din strainatate, in termeni contabili si fiscali poarta denumirea de Sediu Permanent, conform art.8 ľ titlul I capitolul 3 Codul fiscal si al Conventiei de evitarea a dublei impuneri incheiata intre Romania si Bulgaria ( Legea Nr. 5 din 10 ianuarie 1995 privind ratificarea Conven┼úiei dintre Guvernul RomÔniei ┼či Guvernul Republicii Bulgaria pentru evitarea dublei impuneri ┼či prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit ┼či pe capital)

Daca aveti salariati ľ trebuie sa depuneti toate declaratiile aferente salariilor catre autoritati, respectiv: Declaratia 100, Declaratia 102, Declaratiile la Casa de pensii (anexele a11 si a12), Declaratiile la Casa de asigurari de sanatate, Declaratiile privind fondul de somaj, statele de plata si declaratia privind comisionul ITM la Inspectoratul teritorial de munca.

Totodata aveti obligatia ca trimestrial sa depuneti Declaratia 100 privind impozitul pe profit si anual Declaratia 101.

Impozitul pe profit se determina conform acelorasi norme prevazute la capitolul 2 si titlul II din Codul fiscal. Trebuie coroborat insa cu prevederile art. 29 din Codul fiscal si cu prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Bulgaria.

Astfel, pentru determinarea profitului impozabil al sucursalei se iau in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sucursalei (sediului permanent).

Profitul impozabil al sediului permanent se determin─â prin tratarea acestuia ca persoan─â separat─â ┼či prin utilizarea regulilor pre┼úurilor de transfer la stabilirea pre┼úului de pia┼ú─â al unui transfer f─âcut ţntre persoana juridic─â str─âin─â ┼či sediul s─âu permanent.

Atunci cÔnd sediul permanent nu de┼úine o factur─â pentru cheltuielile alocate lui de c─âtre sediul s─âu principal, celelalte documente justificative trebuie s─â includ─â dovezi privind suportarea efectiv─â a costurilor ┼či alocarea rezonabil─â a acestor costuri c─âtre sediul permanent utilizÔnd regulile pre┼úurilor de transfer .

Conform Conventiei de Evitare a dublei impuneri ľ societatea mama din Bulgaria va trebui sa atribuie / sa aloce sediului permanent din Romania trimestrial sau anual profiturile aferente pe care le-ar fi putut realiza sucursala din Romania, dac─â ar fi constituit o ţntreprindere distinct─â ┼či separat─â.

Redam mai jos prevederile art. 7 äProfiturile ţntreprinderiiö din Conventia de evitare a dubeli impuneri incheiata intre Romania si Bulgaria ( Legea Nr. 5 din 10 ianuarie 1995 privind ratificarea Conven┼úiei dintre Guvernul RomÔniei ┼či Guvernul Republicii Bulgaria pentru evitarea dublei impuneri ┼či prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit ┼či pe capital)

ä1. Profiturile unei ţntreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai ţn acel stat, ţn afar─â de cazul cÔnd ţntreprinderea exercit─â activitate de afaceri ţn cel─âlalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Dac─â ţntreprinderea exercit─â activitate de afaceri ţn acest mod, profiturile ţntreprinderii pot fi impuse ţn cel─âlalt stat contractant, dar numai acea parte dintre ele care este atribuibil─â acelui sediu permanent.

2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cÔnd o ţntreprindere a unui stat contractant exercit─â activitate de afaceri ţn cel─âlalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie ţn fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, dac─â ar fi constituit o ţntreprindere distinct─â ┼či separat─â, exercitÔnd activit─â┼úi identice sau similare ţn condi┼úii identice sau similare ┼či tratÔnd cu toat─â independen┼úa cu ţntreprinderea al c─ârui sediu permanent este.

3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la sc─âdere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urm─ârite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere ┼či cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul c─â s-au efectuat ţn statul ţn care se afl─â situat sediul permanent sau ţn alt─â parte.

Aceste prevederi vor fi aplicabile sub rezerva restricţiilor prevăzute de legislaţia internă.

4. ╬n m─âsura ţn care ţntr-un stat contractant se obi┼čnuie┼čte ca profitul care se atribuie unui sediu permanent s─â fie determinat prin repartizarea profitului total al ţntreprinderii ţn diversele sale p─âr┼úi componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va ţmpiedica acel stat contractant s─â determine profitul impozabil ţn conformitate cu reparti┼úia uzual─â; metoda de repartizare adoptat─â va fi totu┼či aceea prin care rezultatul va fi ţn concordan┼ú─â cu principiile enun┼úate ţn prezentul articol.

5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul c─â acest sediu permanent cump─âr─â produse sau m─ârfuri pentru ţntreprindere.

6. ╬n vederea aplic─ârii prevederilor paragrafelor precedente profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat ţn fiecare an prin aceea┼či metod─â, ţn afar─â de cazul cÔnd exist─â motive temeinice ┼či suficiente de a proceda altfel.ö

Transferul profiturilor, al banilor, veniturilor sau cheltuielilor intre societatea mama si sediul permanent se face prin intermediul contului 481 ä Decontari intre unitate si subunitatiö. La sfarsitul anului, conform normelor contabile din Bulgaria, societatea mama are obligatia cumularii situatiilor financiare intocmite de sediul permanent din Romania.

In ceea ce priveste inregistrarea contractului de intermediere la Administratia Finantelor Publice ľ nu aveti obligatia Depunerii declaratiei privind contractele incheiate cu persoane juridice straine in conformitate cu OMEF 2310/2007 ľ intrucat Dvs. nu aveti personalitate juridica ľ fiind sucursala. Ordinul prevede obligativitatea inregistrarii contractelor incheiat intre persoane juridice romane si persoane juridice /fizice nerezidente.

Mai mult decat declararea are in vedere contractele aferente activitatilor care pot constitui un sediu permanent ľ in vederea inregistrarii acestor activitati ca sedii permanente in momentul in care s-ar indeplini conditiile de sediu permanent, ori Dvs. sunteti deja inregistrata ca sucursala ľ respectiv sediu permanent.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
studii de cazobligatii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Octombrie 2009


Votati articolul "Studii de caz: Obligatii fiscale al unui sediu permanent deschis in Romania de o SC din Bulgaria":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 26 Octombrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Sistemul split TVA va ramane optional in totalitate. Proiectul a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA a fost adoptat ieri de Senat. Dupa interventia Comisiei Europene, Guvernul este nevoit sa schimbe regulile privind mecanismul de split TVA.   Prezentam mai jos schimbarile preconizate anuntate in expunerea de motive a proiectului privind mecanismul de split TVA: ...» citeste mai departe aici

  • Noi modificari ale Legii societatilor ar putea intra in vigoare curand. Senatul a dat unda verde!

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege ce cuprinde o serie de masuri pentru societatile decapitalizate a fost adoptat, in 16 septembrie, de Senat. Urmeaza ca actul sa mearga la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Aceste modificari legislative au fost prevazute initial intr-un proiect de Ordonanta initiat de Teodorovici si publicat la mijlocul lunii august pe site-ul Finantelor, in dezbatere publica. Actul poarte...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de lege pentru impozitarea bacsisului a fost adoptat de Senat

    • UPDATE in 17 octombrie 2019. Proiectul de lege depus de ministrul demis al Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, care prevede impozitarea bacsissului si includerea acestei sume pe bonul fiscal, a fost adoptat de Senat. Bacsisul este definit in vederea evidentierii sumelor pe bonul fiscal, instituirea obligatiei de evidentiere pe bonul fiscal a bacsisului incasat de la clienti, in cazul serviciilor de restaurant, baruri s...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: grad de promovare de peste 50% la examenul de acces

    • In urma examenului de admitere la stagiu, organizat in zilele de 5 si 6 octombrie 2019, CECCAR a observat un grad de promovare de peste 50%. Cu aceasta ocazie, institutia le ureaza bun-venit celor 467 de noi stagiari: “Ii felicitam pe toti pentru rezultatele obtinute si le uram mult succes in anii de stagiu!”.   Candidatii admisi vor urma un stagiu de trei ani, pe parcursul caruia vor beneficia de pregatire profesionala (teoretica si practica...» citeste mai departe aici

  • Uber si Bolt au obtinut avizul tehnic necesar pentru a face ridesharing

    • Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) a eliberat avizul tehnic pentru doua aplicatii de ridesharing, potrivit unui anunt facut de ministrul demis al Comunicatiilor, Alexandru Petrescu. Cele doua platforme sunt Uber si Bolt, iar Yango si Clever si-au depus si ele actele necesare pentru obtinerea avizului, potrivit unor surse din domeniu, anunta ...» citeste mai departe aici

  • Prima de casare. Care este monografia contabila?

    • Te gandesti la monografia contabila pentru prima de casare? Expertul nostru prezinta detaliat ce pasi contabili trebuie facuti pentru ca inregistrarea sa fie corecta.   Avem situatia urmatoare: exista o factura fiscala de achizitie masina Toyota, prin programul Rabla.  Datele de pe factura sunt urmatoarele: Baza = 85873.34 TVA = 16315.93 Total de plata = 102189.27 Prima de casare = 9200 Diferenta benefici...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X