email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studii de caz: Obligatii fiscale al unui sediu permanent deschis in Romania de o SC din Bulgaria

studii de cazobligatii fiscale

Intrebare:

Am urmatoarea problema: s-a deschis o sucursala in Bucuresti a unei firme mama din Bulgaria (caen-6612, neplatitoare de tva si platitoare de impozit pe profit).

Activitatea se rezuma doar la sels/marketing, iar contractele de vanzari-financiare se incheie intre clientii din Romania si firma mama din Bulgaria prin intermediul acestei sucursale, firma din Bulgaria incasand veniturile respective.

In cadrul sucursalei sunt doar cheltuieli lunare cu cei 3 salariati, chirie, contabil, intretinere lunara, cheltuieli care sunt platite in contul deschis in Bucuresti conform contracte de intermediere(fara a se emite facturi).

Ce declaratii fiscale ar trebui sa depun(100/102)?

Si cum calculez impozitul pe profit din punct de vedere contabil, daca sucursala nu are venituri efective realizate in Romania?



Mai trebuie platit ceva?

Contractul de intermediere intre sucursala si firma mama din Bulgaria trebuie inregistrat si la fisc?

Raspuns

Sucursala deschisa de Dvs. ca entitate fara personalitate juridica a unei SC din strainatate, in termeni contabili si fiscali poarta denumirea de Sediu Permanent, conform art.8 titlul I capitolul 3 Codul fiscal si al Conventiei de evitarea a dublei impuneri incheiata intre Romania si Bulgaria ( Legea Nr. 5 din 10 ianuarie 1995 privind ratificarea Convenţiei dintre Guvernul Romniei şi Guvernul Republicii Bulgaria pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital)

Daca aveti salariati trebuie sa depuneti toate declaratiile aferente salariilor catre autoritati, respectiv: Declaratia 100, Declaratia 102, Declaratiile la Casa de pensii (anexele a11 si a12), Declaratiile la Casa de asigurari de sanatate, Declaratiile privind fondul de somaj, statele de plata si declaratia privind comisionul ITM la Inspectoratul teritorial de munca.

Totodata aveti obligatia ca trimestrial sa depuneti Declaratia 100 privind impozitul pe profit si anual Declaratia 101.

Impozitul pe profit se determina conform acelorasi norme prevazute la capitolul 2 si titlul II din Codul fiscal. Trebuie coroborat insa cu prevederile art. 29 din Codul fiscal si cu prevederile Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si Bulgaria.

Astfel, pentru determinarea profitului impozabil al sucursalei se iau in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sucursalei (sediului permanent).

Profitul impozabil al sediului permanent se determină prin tratarea acestuia ca persoană separată şi prin utilizarea regulilor preţurilor de transfer la stabilirea preţului de piaţă al unui transfer făcut ntre persoana juridică străină şi sediul său permanent.

Atunci cnd sediul permanent nu deţine o factură pentru cheltuielile alocate lui de către sediul său principal, celelalte documente justificative trebuie să includă dovezi privind suportarea efectivă a costurilor şi alocarea rezonabilă a acestor costuri către sediul permanent utiliznd regulile preţurilor de transfer .

Conform Conventiei de Evitare a dublei impuneri societatea mama din Bulgaria va trebui sa atribuie / sa aloce sediului permanent din Romania trimestrial sau anual profiturile aferente pe care le-ar fi putut realiza sucursala din Romania, dacă ar fi constituit o ntreprindere distinctă şi separată.

Redam mai jos prevederile art. 7 Profiturile ntreprinderii din Conventia de evitare a dubeli impuneri incheiata intre Romania si Bulgaria ( Legea Nr. 5 din 10 ianuarie 1995 privind ratificarea Convenţiei dintre Guvernul Romniei şi Guvernul Republicii Bulgaria pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit şi pe capital)

1. Profiturile unei ntreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai n acel stat, n afară de cazul cnd ntreprinderea exercită activitate de afaceri n celălalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Dacă ntreprinderea exercită activitate de afaceri n acest mod, profiturile ntreprinderii pot fi impuse n celălalt stat contractant, dar numai acea parte dintre ele care este atribuibilă acelui sediu permanent.

2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cnd o ntreprindere a unui stat contractant exercită activitate de afaceri n celălalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie n fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, dacă ar fi constituit o ntreprindere distinctă şi separată, exercitnd activităţi identice sau similare n condiţii identice sau similare şi tratnd cu toată independenţa cu ntreprinderea al cărui sediu permanent este.

3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scădere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmărite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere şi cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul că s-au efectuat n statul n care se află situat sediul permanent sau n altă parte.

Aceste prevederi vor fi aplicabile sub rezerva restricţiilor prevăzute de legislaţia internă.

4. n măsura n care ntr-un stat contractant se obişnuieşte ca profitul care se atribuie unui sediu permanent să fie determinat prin repartizarea profitului total al ntreprinderii n diversele sale părţi componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va mpiedica acel stat contractant să determine profitul impozabil n conformitate cu repartiţia uzuală; metoda de repartizare adoptată va fi totuşi aceea prin care rezultatul va fi n concordanţă cu principiile enunţate n prezentul articol.

5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul că acest sediu permanent cumpără produse sau mărfuri pentru ntreprindere.

6. n vederea aplicării prevederilor paragrafelor precedente profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat n fiecare an prin aceeaşi metodă, n afară de cazul cnd există motive temeinice şi suficiente de a proceda altfel.

Transferul profiturilor, al banilor, veniturilor sau cheltuielilor intre societatea mama si sediul permanent se face prin intermediul contului 481 Decontari intre unitate si subunitati. La sfarsitul anului, conform normelor contabile din Bulgaria, societatea mama are obligatia cumularii situatiilor financiare intocmite de sediul permanent din Romania.

In ceea ce priveste inregistrarea contractului de intermediere la Administratia Finantelor Publice nu aveti obligatia Depunerii declaratiei privind contractele incheiate cu persoane juridice straine in conformitate cu OMEF 2310/2007 intrucat Dvs. nu aveti personalitate juridica fiind sucursala. Ordinul prevede obligativitatea inregistrarii contractelor incheiat intre persoane juridice romane si persoane juridice /fizice nerezidente.

Mai mult decat declararea are in vedere contractele aferente activitatilor care pot constitui un sediu permanent in vederea inregistrarii acestor activitati ca sedii permanente in momentul in care s-ar indeplini conditiile de sediu permanent, ori Dvs. sunteti deja inregistrata ca sucursala respectiv sediu permanent.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
studii de cazobligatii fiscale


Data aparitiei: 26 Octombrie 2009

Votati articolul "Studii de caz: Obligatii fiscale al unui sediu permanent deschis in Romania de o SC din Bulgaria":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X