email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studii de caz: impozit cladiri

studii de cazimpozitimpozit cladiri

Întrebare:

Daca pentru apartamente construite in regie proprie sau in antrepriza si inregistrate in cotul 371 pentru a fi vandute trebuie platit impozit pe cladiri la primarie pana la data instrainarii lor?

Raspuns:

Sigur, se datoreaza impozit pe cladire – chiar daca aceasta nu este inregistrata de Dvs. in contul 212 “ Constructii” ci in conturi de marfuri 371. In momentul in care ati definitivat constructia in baza procesului verbal de receptie, ati operat si inregistrarile contabile din 333 in 371.

Tot in baza procesului verbal de receptie cladirea/ apartamnetele au fost (sau vor trebui) inregistrate pe rol la Administratia locala. Din momentul receptiei (care se face de catre persoanl din cadrul administratiei locale), pana la momentul vanzarii societatea Dvs. datoreaza impozit pe cladiri.

Nu are relevanta faptul ca este inregistrata in contul 371 sau 212. Din punct de vedere al Codului fiscal – art 254, al taxelor si impozitelor locale este un bun pentru care se datoreaza impozit.

Astfel, conform art 254, in cazul unei clădiri care a fost dobândită sau construită de o persoană în cursul anului, impozitul pe clădire se datorează de către persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost dobândită sau construită.

Conform normelor metodologice de aplicare ale art.254 Cod fiscal, atât în cazul persoanelor fizice, cât ÅŸi în cazul persoanelor juridice, pentru clădirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcÅ£ii, republicată, cu modificările ulterioare, data dobândirii clădirii se consideră după cum urmează:

§ pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizaÅ£ia de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepÅ£ie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;

§ pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizaÅ£ia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepÅ£ie în termenul prevăzut de lege;

§ pentru clădirile ale căror lucrări de construcÅ£ii nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizaÅ£ia de construire ÅŸi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaÅ£iei, în condiÅ£iile legii, la data expirării acestui termen ÅŸi numai pentru suprafaÅ£a construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speţă pereÅ£i ÅŸi acoperiÅŸ.
Procesul-verbal de recepÅ£ie se întocmeÅŸte la data expirării termenului prevăzut în autorizaÅ£ia de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum ÅŸi suprafaÅ£a construită desfăşurată în raport de care se stabileÅŸte impozitul pe clădiri.

Procesele verbale de receptie se intocmesc de catre compertimentele specilizate din aparatul autoritatilor administratiilor locale.

Atentie, mai mult decat atat, pentru a putea vinde constructiile respective veti avea nevoie la Notariat de certificat de atestare fiscala de la Directia de Impozite si taxe locale, din care sa rezulte ca ati achitat impozitul pe cladire/ pe teren aferent.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
studii de cazimpozitimpozit cladiri


Data aparitiei: 12 Noiembrie 2009

Votati articolul "Studii de caz: impozit cladiri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X