Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Procedura corecta pentru articole cu preturi de intrare diferite de la furnizori diferiti

Data actualizarii: 13 Ianuarie 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
inregistrari contabileTVAOMFP 3055 / 2009



Intrebare:

La o firma de distributie (depozit en gros) evidenta marfii se face cantitativ, la pret de intrare. In urma inventarului, se constata existenta fizica a unor articole care au preturi de intrare diferite si care sunt de la furnizori diferiti. Cum se procedeaza in acest sens, pentru a obtine valoarea reala a stocului de marfa? Exemplu faptic, conform listelor de inventariere, societatea detine cuie 5 cm = 50 kg. Scriptic: cuie 5 cm = 20 kg*3 leikg si cuie 5 cm = 29 kg*3.5 lei/kg?

 Care sunt inregistrarile contabile? Si care sunt implicatiile fiscale? Se mentioneaza ca exista foarte multe articole, iar aprovizionarea se face de la multi furnizori diferiti, fiind astfel imposibil de analizat intr-un timp relativ scurt fisa de magazie a fiecarui articol pentru a se vedea exact cine este furnizorul si ordinea FIFO de scadere din gestiune.


Raspuns:

Practic, din exemplu expus de dvs. reiese ca aveti plus de inventar de 1 kg pentru acel sort.
 
Conform art. 40. alin. (1) din Norma din  9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobata prin Ordinul 2861 / 2009 , "In situatia constatarii unor plusuri in gestiune, bunurile respective se evalueaza potrivit reglementarilor contabile aplicabile."
 
In reglementarile contabile, respectiv in  Reglementarile Contabile din 29 octombrie 2009 conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055 / 2009 , cu modificarile si completarile ulterioare, la punctul 50 alin. (1) se prevede modalitatea de evaluare a unui plus de inventar: "La data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel: ... litera d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere."

In aceleasi reglementari, tot la punctul 50, dar la alin. (2) se arata: "Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de bunavoie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.

Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata, printr-o evaluare efectuata, de regula, de profesionisti calificati in evaluare. In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte metode utilizate, de regula, de catre profesionisti in evaluare."
 
Ca urmare, in contabilitate trebuie inregistrat un plus de inventar de 1 kg cuie de 5 cm.
Conform celor aratate mai sus, acest kg. ar trebui evaluat de o comisie pentru a i se stabili pretul de inregistrare. Propun formarea unei comisii compusa, spre exemplu, din gestionarul si administratorul firmei, care sa evalueze acest plus de inventar la ultimul pret de intrare (de achizitie) si care sa reprezinta valoarea justa pentru acest sortiment.
 
Daca din exemplul prezentat de dvs, 3.5 lei/kg reprezinta ultimul pret, atunci in contabilitate, la data de 31.12.2011, se efectueaza urmatoarea inregistrare:
371 = 607 1kg*3.5lei/kg = 3.5 lei
sau, daca nu doriti denaturarea rulajelor conturilor de cheltuieli, puteti efectua urmatoarea inregistrare:
371 = 7588 1kg*3.5 lei/kg = 3.5 lei
 
In urma acestei inregistrari, veti avea atat scriptic, cat si faptic, pentru sortimentul cuie de 5 cm,  20 kg*3 lei/kg  si 30 kg*3.5 lei/kg.
 
Inregistrarile contabile rezulta din functiunea conturilor 371, 607 si 7588 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009.
 
Din punct de vedere fiscal, venitul este impozabil si nu se colecteaza TVA.


Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X