email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarea informatiei contabile prin situatii de sinteza: principalele aspecte

situatii financiareraportare financiarasistem simplificat contabilitatereglementari contabile


Va reamintim care sunt cerintele legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale la institutiile abilitate, potrivit legii. Dupa cum se observa, indiferent cum sunt denumite, aceste "tablouri" de sinteza reprezinta un instrument contabil de mare importanta pentru utilizatorii interni, dar si externi entitatii, interesati de activitatea si rezultatele sale.

Este justificat, de asemenea, sa amintim ca importanta lor rezida din urmatoarele aspecte: - constituie un mijloc de cunoastere, control si analiza a activitatii unei entitati de catre adunarea generala a actionarilor, obtinute; - contribuie la fundamentarea deciziilor pentru activitatea curenta si, indeosebi, cea de perspectiva; - constituie un factor mobilizator in vederea imbunatatirii continutului si organizarii evidentei contabile.

- Discutate prin prisma procesului de raportare financiara, ca parte componenta a acestuia, situatiile financiare si raportarile anuale difera, in structura informatiilor continute si comunicate in conditiile dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 52/16.01.2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, publicat in M. Of. nr. 46/19.01.2012.

Pentru inceput, este important sa retinem ca, actul normativ invocat anterior vizeaza atat entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/29.10.2009, publicat in M. Of. nr. 766/10.11.2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si pe cele care opteaza pentru Sistemul simplificat de contabilitate, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.239/30.06.2011, publicat in M. Of. nr. 522/25.07.2011.

In acelasi timp, este necesar a se mentiona ca, in categoria entitatilor la care se face trimitere, legiuitorul include: n societatile comerciale constituite in baza Legii nr. 31/16.11.1990, republicata in M. Of. nr.1066/17.11.2004, cu modificarile si completarile ulterioare; - societatile/companiile nationale; - regiile autonome; - institutele nationale de cercetare-dezvoltare; - societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice care, in baza legilor speciale de organizare, functioneaza pe principiile societatilor comerciale; - subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor nominalizate mai-sus; - subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in Romania, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania; - subunitatile din Romania, care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate.

In completarea celor precedente, apreciem ca obtinerea unor informatii contabile relevante este conditionata de cunoasterea structurii situatiilor de sinteza, pe care trebuie sa le intocmeasca si sa le depuna entitatile amintite la institutiile abilitate, potrivit legii.

In atare conditii, este esential sa cunoastem faptul ca, in situatia in care exercitiul financiar coincide cu anul calendaristic, atunci entitatile au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, potrivit arondarii fiscale. Din contra, in cazul in care exercitiul financiar este diferit de anul calendaristic, entitatilor le revine obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari anuale la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. Totodata, se justifica a se mentiona ca sistemul de raportare anuala se aplica societatilor comerciale si sucursalelor care au optat pentru exercitiul financiar diferit de anul calendaristic, potrivit art. 27 alin. (3) din Legea nr. 82/24.12.1991, republicata in M. Of. nr. 454/18.06.2008, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, este important de precizat faptul ca entitatile in cauza intocmesc raportari anuale la 31 decembrie distinct de situatiile financiare anuale incheiate la data aleasa pentru acestea.

- Incercand sa transpunem problematica in lumina actului normativ, la care ne referim, am remarcat elementele specifice situatiilor financiare anuale, precum si pe cele ale raportarilor anuale, dupa cum se poate observa din informatiile selectate si prezentate in continuare.

Cu privire la situatiie financiare anuale incheiate la 31 decembrie, astfel de elemente se prezinta in cele ce urmeaza.

Pentru a fi in masura a le delimita, in mod corespunzator, este necesara o abordare a acestora din doua perspective, in functie de entitatile care intra sub incidenta lor. Ne referim, fireste, pe de o parte, la entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, iar, pe de alta parte, la cele care au optat pentru aplicarea Sistemului simplificat de contabilitate.

Sursa: Tribunaeconomica.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiareraportare financiarasistem simplificat contabilitatereglementari contabile


Data aparitiei: 24 Mai 2012

Votati articolul "Raportarea informatiei contabile prin situatii de sinteza: principalele aspecte":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X