email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarea informatiei contabile prin situatii de sinteza: principalele aspecte

situatii financiareraportare financiarasistem simplificat contabilitatereglementari contabile


Va reamintim care sunt cerintele legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale la institutiile abilitate, potrivit legii. Dupa cum se observa, indiferent cum sunt denumite, aceste "tablouri" de sinteza reprezinta un instrument contabil de mare importanta pentru utilizatorii interni, dar si externi entitatii, interesati de activitatea si rezultatele sale.

Este justificat, de asemenea, sa amintim ca importanta lor rezida din urmatoarele aspecte: - constituie un mijloc de cunoastere, control si analiza a activitatii unei entitati de catre adunarea generala a actionarilor, obtinute; - contribuie la fundamentarea deciziilor pentru activitatea curenta si, indeosebi, cea de perspectiva; - constituie un factor mobilizator in vederea imbunatatirii continutului si organizarii evidentei contabile.

- Discutate prin prisma procesului de raportare financiara, ca parte componenta a acestuia, situatiile financiare si raportarile anuale difera, in structura informatiilor continute si comunicate in conditiile dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 52/16.01.2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, publicat in M. Of. nr. 46/19.01.2012.

Pentru inceput, este important sa retinem ca, actul normativ invocat anterior vizeaza atat entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, parte componenta a Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/29.10.2009, publicat in M. Of. nr. 766/10.11.2009, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si pe cele care opteaza pentru Sistemul simplificat de contabilitate, aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.239/30.06.2011, publicat in M. Of. nr. 522/25.07.2011.

In acelasi timp, este necesar a se mentiona ca, in categoria entitatilor la care se face trimitere, legiuitorul include: n societatile comerciale constituite in baza Legii nr. 31/16.11.1990, republicata in M. Of. nr.1066/17.11.2004, cu modificarile si completarile ulterioare; - societatile/companiile nationale; - regiile autonome; - institutele nationale de cercetare-dezvoltare; - societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice care, in baza legilor speciale de organizare, functioneaza pe principiile societatilor comerciale; - subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor nominalizate mai-sus; - subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in Romania, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania; - subunitatile din Romania, care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate.

In completarea celor precedente, apreciem ca obtinerea unor informatii contabile relevante este conditionata de cunoasterea structurii situatiilor de sinteza, pe care trebuie sa le intocmeasca si sa le depuna entitatile amintite la institutiile abilitate, potrivit legii.

In atare conditii, este esential sa cunoastem faptul ca, in situatia in care exercitiul financiar coincide cu anul calendaristic, atunci entitatile au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, potrivit arondarii fiscale. Din contra, in cazul in care exercitiul financiar este diferit de anul calendaristic, entitatilor le revine obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari anuale la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. Totodata, se justifica a se mentiona ca sistemul de raportare anuala se aplica societatilor comerciale si sucursalelor care au optat pentru exercitiul financiar diferit de anul calendaristic, potrivit art. 27 alin. (3) din Legea nr. 82/24.12.1991, republicata in M. Of. nr. 454/18.06.2008, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, este important de precizat faptul ca entitatile in cauza intocmesc raportari anuale la 31 decembrie distinct de situatiile financiare anuale incheiate la data aleasa pentru acestea.

- Incercand sa transpunem problematica in lumina actului normativ, la care ne referim, am remarcat elementele specifice situatiilor financiare anuale, precum si pe cele ale raportarilor anuale, dupa cum se poate observa din informatiile selectate si prezentate in continuare.

Cu privire la situatiie financiare anuale incheiate la 31 decembrie, astfel de elemente se prezinta in cele ce urmeaza.

Pentru a fi in masura a le delimita, in mod corespunzator, este necesara o abordare a acestora din doua perspective, in functie de entitatile care intra sub incidenta lor. Ne referim, fireste, pe de o parte, la entitatile care aplica Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, iar, pe de alta parte, la cele care au optat pentru aplicarea Sistemului simplificat de contabilitate.

Sursa: Tribunaeconomica.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Stiati ca intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.?


Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!

Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala la doar 93 lei + 5% TVA, pret redus cu 50%!

Procedurile sunt detaliate si respecta structura ceruta de lege. Aflati dintr-o privire:    

-> Scopul procedurii contabile
-> Domeniul de aplicare
-> Reglementarile aplicabile activitatii respective
-> Descrierea procedurii contabile

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiareraportare financiarasistem simplificat contabilitatereglementari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 Mai 2012


Votati articolul "Raportarea informatiei contabile prin situatii de sinteza: principalele aspecte":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X