email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Efectuarea expertizei privind examinarea contabilitatii. Cum facem certificarea situatiilor financiare?

certificare situatii financiareexaminarea contabilitatiiintreprinderi miciexpertiza

In mod deosebit, misiunea de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare este destinata intreprinderilor mici si mijlocii.

Aceasta misiune are ca obiect oferirea garantiei pentru actionari si asociati, precum si pentru terti ca un personal calificat, dupa ce s-a conformat regulilor fixate de profesie, a obtinut asigurarea ca bilantul contabil ofera o imagine fidela, clara si completa a patrimoniului, situatiei financiare si rezultatului exercitiului.

Finalitatea unei astfel de misiuni este emiterea unui document emis de expertul contabil, denumit Atestare sau Raport, prin care acesta declara ca a indeplinit diligentele prevazute de normele profesionale privind misiunea de examinare a contabilitatii, intocmirea si prezentarea situatiilor financiare, facand mentiunea ca misiunea sa nu este o misiune de audit statutar. El atesta ca nu a constatat existenta unor elemente care sa puna in discutie sau la indoiala regularitatea si sinceritatea contabilitatii la sfarsitul exercitiului financiar.

Situatiile financiare sunt anexate atestarii. Atunci cand profesionistul contabil atesta cu observatii sau refuza sa ateste situatiile financiare, el are obligatia sa explice clar motivele.

Misiunea de examinare a contabilitatii, de intocmire si prezentare a situatiilor financiare necesita participarea mai multor persoane la realizarea contractului deoarece implica frecvent efectuarea mai multor lucrari de control.

In general, profesionistul contabil deleaga realizarea anumitor lucrari colaboratorilor sai, insa acesta poarta singur responsabilitatea derularii misiunii si raspunde personal de continutul raportului.

Expertul contabil va trebui sa verifice si sa analizeze:
- daca politicile contabile utilizate la intocmirea conturilor sunt conforme cu cadrul de raportare financiara adoptat;
- daca acestea sunt prezentate adevcat, aplicate consecvent si sunt corespunzatoare naturii activitatii;
- respectarea principiilor contabile;
- aprecierea efectuarii inventarierii patrimoniului conform reglementarilor in vigoare de catre client, modul valorificarii acestuia;
- aprecierea controlului intern;
- daca situatiile financiare sunt conforme cu cerintele legale si alte reglementari relevante.

Documentarea muncii de expertiza a situatiilor financiare

Documentele de lucru pentru expertiza situatiilor financiare servesc urmatoarelor scopuri:
- ajuta expertul la desfasurarea activitatii sale si permite adoptarea unei abordari metodice;
- constituie probe pentru concluziile trase si fundametarea atestarii date de profesionistul contabil.

Gradul de extindere a documentelor este o problema de rationament profesional, iar expertul trebuie sa-si bazeze decizia privind extinderea documentelor pe ceea ce ar fi necesar penntru a inlesni unui expert experimentat, fara legaturi anterioare cu expertiza respectiva, sa inteleaga activitatea desfasurata in temeiul deciziilor luate.

In cadrul misiunii de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare, profesionistul contabil deschide si tine la zi, pentru fiecare din clientii sai:

- un dosar permanent, care cuprinde toate informatiile utile despre intreprindere pentru misiunea in curs sau pentru cele ulterioare;
- un dosar al exercitiului, care centralizeaza toate documentele de lucru privind situatiile financiare ale exercitiului in curs.

Calitatea, tipul si continutul vor varia functie de circumstante, dar documentele de lucru trebuie sa cuprinda, unde este cazul:
- informatii privind structura legala si organizationala a entitatii;
- scurt istoric al intreprinderii;
- informatii privind sectorul, mediul economic si legislativ in cadrul caruia functioneaza entitatea;
- organigrame;
- persoanele care angajeaza intreprinderea;
- conturile anuale ale ultimelor exercitii
- note asuprea statutului;
- procese-verbale ale Consiliului de administratie si Adunarii generale;
- structura grupului;
- contracte, asigurari.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificare situatii financiareexaminarea contabilitatiiintreprinderi miciexpertiza


Data aparitiei: 29 Iunie 2012

Votati articolul "Efectuarea expertizei privind examinarea contabilitatii. Cum facem certificarea situatiilor financiare?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X