Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Respecta etapele obligatorii pentru intocmirea eficienta a situatiilor financiare

Data actualizarii: 25 Octombrie 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
intocmire situatii financiareinregistrari contabileO.M.F.P. nr. 3.055/2009etapeinchiderea exercitiului



Dupa cum se cunoaste, conducerea contabilitatii intr-o societate comerciala se face conform O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind contabilitatea. Acest act normativ nu stabileste o anumita ordine sau anumite lucrari specifice privind inchiderea exercitiului financiar.

Pentru inchiderea exercitiului financiar, consideram necesar sa fie parcurse urmatoarele etape:
a) inregistrarea in evidenta contabila a tuturor operatiilor economice aferente exercitiului respectiv;
b) intocmirea unei balante preliminare ce cuprinde prelucrarea tuturor documentelor aferente exercitiului;
c) intocmirea in mod corect a inventarierii anuale a patrimoniului, conform O.M.F.P. nr. 2.861/2009 privind inventarierea, ocazie cu care avem in vedere in mod obligatoriu cel putin urmatoarele elemente:
- concilierea soldurilor cu clientii si furnizorii;
- determinarea stocului faptic de materii prime, materiale, obiecte de inventar, marfuri, mijloace fixe etc.;
- determinarea ajustarilor si provizioanelor pentru elementele ce sunt supuse unor deprecieri si ajustari temporare;
- determinarea si calculul de amortizare la luna decembrie, constituirea de amortizari suplimentare pentru mijloacele fixe supuse unei deprecieri ireversibile; efectuarea reevaluarii activelor imobilizate cand societatea doreste acest lucru;
- stabilirea unor imputatii, tratamentul ajustarii TVA cand se impune pentru eventuale lipsuri in gestiune;
d) inregistrarea in mod obligatoriu in evidenta contabila a rezultatului inventarierii, a lipsurilor sau plusurilor de inventar, astfel incat situatiile sa reflecte imaginea fidela a patrimoniului;
e) efectuarea operatiilor de evaluare a operatiilor exprimate in valuta, pentru elementele supuse reevaluarii;
f) calculul impozitului pe profit aferent exercitiului, inregistrarea in evidenta contabila;
g) analiza unor evenimente ulterioare datei bilantului;
h) analiza existentei activelor si datoriilor contingente;
i) analiza unor aspecte privind independenta exercitiilor, cum ar fi returul unor stocuri livrate in exercitiul la care se refereau situatiile financiare, iar returul se produce in primele luni ale exercitiului urmator, pana la depunerea situatiilor financiare;
j) intocmirea balantei de verificare finale;
k) intocmirea situatiilor financiare anuale si inaintarea lor spre aprobare, conform procedurilor legale.

In incheiere, amintim ca daca serviciile nu sunt intracomunitare si sunt in legatura cu clienti/furnizori din afara Comunitatii, atunci nu se necesita obtinerea acestui cod special de TVA.
Actul normativ are si cateva prevederi privind taxele locale și accizele datorate de operatorii economici pe care le amintim succint:

- in cazul persoanelor juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a CEE, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului, valoare care nu se diminueaza cu amortizarea calculata potrivit legii, cu exceptia cladirilor a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, pentru care legea prevede ca valoarea impozabila se reduce cu 15%;

- in cazul in care valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depaseste 25% din valoarea cladirii, pentru imobilele detinute prin inchiriere sau alt tip de contract, locatarul (chiriasul) nu are obligatia sa comunice locatorului valoarea investitiilor;

- in cazul in care in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, efectuate la cladiri utilizate prin inchiriere, locatarul are obligatia de a comunica locatorului valoarea totala, in termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel in scopul obligatiei proprietarului sa declare la autoritatile locale noua valoare de impunere.

Pentru manifestarile artistice si competitiile sportive, impozitul pe spectacole se stabileste asupra incasarilor din vanzarea abonamentelor si a biletelor de intrare, valoare care nu include TVA, prin aplicarea urmatoarelor cote:
a) 2% pentru manifestarile artistice de teatru, de opera, de opereta, de filarmonica, cinematografice,
muzicale, de circ, precum si pentru competitiile sportive interne si internationale;
b) 5% pentru manifestarile artistice de genul: festivaluri, concursuri, cenacluri, serate, recitaluri
sau alte asemenea manifestari artistice ori distractive care au un caracter ocazional.

In cadrul accizelor pentru autorizarea ca antrepozit, se necesita ca solicitantul sa inregistreze un capital social minim astfel:
a) pentru productia de bere - 1.500.000 lei;
b) pentru productia de bere realizata de micii producatori - 500.000 lei;
c) pentru productia de bere de maximum 5.000 hl pe an realizata de micii producatori - 10.000 lei;
d) pentru productia de vinuri de maximum 5.000 hl pe an - 200 lei;
e) pentru productia de vinuri intre 5.001 si 10.000 hl pe an - 25.000 lei;
e1) pentru productia de vinuri peste 10.000 hl pe an - 50.000 lei;
f) pentru productia de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri de maximum 5.000 hl pe an - 75.000 lei;
g) pentru productia de bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri peste 5.000 hl pe an - 150.000 lei;
h) pentru productia de produse intermediare de maximum 5.000 hl pe an - 100.000 lei;
i) pentru productia de produse intermediare peste 5.000 hl pe an - 200.000 lei;
i1) pentru productia de alcool etilic si/sau bauturi spirtoase de maximum 100 hl alcool pur pe an - 10.000 lei;
j) pentru productia de alcool etilic si/sau bauturi spirtoase intre 101 si 1.000 hl alcool pur pe an - 100.000 lei;
k) pentru productia de alcool etilic si/sau bauturi spirtoase intre 1.001 si 5.000 hl alcool pur pe an - 500.000 lei;
l) pentru productia de alcool etilic si/sau bauturi spirtoase peste 5.000 hl alcool pur pe an - 1.000.000 lei;
m) pentru productia de alcool etilic realizata de micile distilerii - 200 lei.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X