email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli pentru intocmirea eficienta a situatiilor financiare

O.M.F.P. nr. 3.055/2009intocmire situatii financiarecod CAENbilantsalariati
Dupa cum se cunoaste, conducerea contabilitatii intr-o societate comerciala se face conform O.M.F.P. nr. 3.055/2009 privind contabilitatea. Acest act normativ nu stabileste o anumita ordine sau anumite lucrari specifice privind inchiderea exercitiului financiar.

Pentru inchiderea exercitiului financiar, consideram necesar sa fie parcurse urmatoarele etape:

a) inregistrarea in evidenta contabila a tuturor operatiilor economice aferente exercitiului respectiv;

b) intocmirea unei balante preliminare ce cuprinde prelucrarea tuturor documentelor aferente exercitiului;

c) intocmirea in mod corect a inventarierii anuale a patrimoniului, conform O.M.F.P. nr. 2.861/2009 privind inventarierea, ocazie cu care avem in vedere in mod obligatoriu cel putin urmatoarele elemente:

- concilierea soldurilor cu clientii si furnizorii;
- determinarea stocului faptic de materii prime, materiale, obiecte de inventar, marfuri, mijloace fixe etc.;
- determinarea ajustarilor si provizioanelor pentru elementele ce sunt supuse unor deprecieri si ajustari temporare;
- determinarea si calculul de amortizare la luna decembrie, constituirea de amortizari suplimentare pentru mijloacele fixe supuse unei deprecieri ireversibile; efectuarea reevaluarii activelor imobilizate cand societatea doreste acest lucru;
- stabilirea unor imputatii, tratamentul ajustarii TVA cand se impune pentru eventuale lipsuri in gestiune;
d) inregistrarea in mod obligatoriu in evidenta contabila a rezultatului inventarierii, a lipsurilor sau plusurilor de inventar, astfel incat situatiile sa reflecte imaginea fidela a patrimoniului;
e) efectuarea operatiilor de evaluare a operatiilor exprimate in valuta, pentru elementele supuse reevaluarii;
f) calculul impozitului pe profit aferent exercitiului, inregistrarea in evidenta contabila;
g) analiza unor evenimente ulterioare datei bilantului;
h) analiza existentei activelor si datoriilor contingente;
i) analiza unor aspecte privind independenta exercitiilor, cum ar fi returul unor stocuri livrate in exercitiul la care se refereau situatiile financiare, iar returul se produce in primele luni ale exercitiului urmator, pana la depunerea situatiilor financiare;
j) intocmirea balantei de verificare finale;
k) intocmirea situatiilor financiare anuale si inaintarea lor spre aprobare, conform procedurilor legale.

O societate are inregistrat ca obiect principal de activitate un anumit cod CAEN. In exercitiul 2011, societatea desfasoara efectiv o alta activitate principala. Se necesita analiza caruia dintre codurile CAEN, cel principal, pentru care nu s-a desfasurat activitate sau cel pentru care s-a inregistrat efectiv activitate se va utiliza la completarea formularului 10 Bilant?

In aceeasi perioada, societatea a inregistrat un salariat cu norma intreaga si 2 salariati cu norma fractionata de 2 ore/zi. Cum se determina numarul mediu de salariati ce va fi prezentat in situatiile financiare?

Formularul situatiilor financiare pentru anul 2011, adoptat prin O.M.F.P. nr. 52/2012 privind depunerea situatiilor financiare, nu stabileste cu exactitate situatia aplicabila acestui fapt.
insa chiar in formatul formularului de Bilant cod 10, in partea de antet, este precizat codul activitatii preponderente. Astfel, noi consideram ca la codul CAEN se va completa numerotarea ce corespunde activitatii principale efectiv desfasurate.

In ceea ce priveste numarul mediu de salariati, consideram ca acesta se calculeaza conform art. 5 din Legea nr. 346/2004, dupa cum urmeaza:

"Art. 5. - (1) Numarul mediu de salariati corespunde numarului mediu de persoane angajate in intreprindere in cursul anului, determinat pe baza lunara.

(2) Numarul mediu de salariati reprezinta media aritmetica simpla rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva - inclusiv zilele de repaus saptamanal si sarbatorile legale -, impartita la numarul total de zile calendaristice. Pentru fiecare zi de repaus saptamanal sau sarbatoare legala se vor lua in calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a incetat in acea zi.

(3) In efectivele zilnice de salariati avute in vedere la calcularea numarului mediu anual de salariati se includ salariatii angajati pe durata nedeterminata, salariatii temporari care lucreaza in baza unui contract de punere la dispozitie incheiat intre intreprindere si un agent de munca temporara, pe durata acestui contract, proprietarii - directori, partenerii care desfasoara o activitate permanenta in intreprindere si care beneficiaza de avantaje financiare oferite de intreprindere.

(4) Salariatii cu program de lucru corespunzator unei fractiuni de norma vor fi inclusi in numarul mediu, proportional cu timpul de lucru prevazut in contractul individual de munca cu timp partial.

(5) La calcularea numarului mediu anual de salariati nu se vor avea in vedere salariatii al caror contract individual de munca este suspendat pentru perioada luata in calcul, conform prevederilor legale, si ucenicii si elevii sau studentii care urmeaza o forma de pregatire profesionala pe baza de contract de ucenicie sau de formare profesionala".

Astfel, daca cei 2 salariati cu timp partial au avut norma de 2 ore pe zi, impreuna vor avea un numar mediu de 0,5 salariati. Desigur, in bilant va trebui rotunjit acest numar si consideram ca in exemplul de fata acesta este 2 (1 salariat cu norma intreaga si 1 salariat prin rotunjirea celor 2 cu timp partial), prin rotunjire in plus.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Impozitarea contractelor part-time de la 1 august 2022


Impozitarea contractelor de munca part-time
Paguboasa pentru firma dvs.?

  1.     lamuri contextul legislativ
  2.     face cunoscute exceptiile de la aplicarea legii
  3.     ajuta sa intelegeti ca renuntarea la contractele part time nu este o solutie buna intotdeauna
  4.     arata aspectele avantajoase ale legii
  5.     economisi timpul pentru cunoasterea si aplicarea corecta a legii!

Comandati lucrarea Impozitarea contractelor part-time de la 1 august 2022 pentru decizii rapide si actiuni profitabile bugetului firmei dvs.!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
O.M.F.P. nr. 3.055/2009intocmire situatii financiarecod CAENbilantsalariati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 04 Iulie 2012


Votati articolul "Reguli pentru intocmirea eficienta a situatiilor financiare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X