Conform punctului 114 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara, o imobilizare corporala trebuie scoasa din gestiune prin cedare sau casare.
Desigur, conducerea societatii, in functie de modul in care alege sa-si gestioneze activitatea, poate decide oricand casarea unei imobilizari (de exemplu poate decide demolarea unei cladiri pentru a construi altceva pe terenul respectiv).
Practic, casarea unei imobilizari:
- se efectuaza de catre o comisie de casare numita prin decizie scrisa de conducerea societatii;
- comisia de casare va intocmi "Procesul verbal de casare" care atesta efectuarea efectiva a operatiunii;
- daca in urma casarii rezulta materiale care pot fi valorificate, se intocmeste un "Proces verbal de valorificare" in care sunt trecute materialele rezultate (denumire, cantitate si valoare aproximata).

Cartea Verde a Contabilitatii

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
La scoaterea din evidenta a unei cladiri trebuie sa se evidentieze distinct:
- cheltuielile reprezentand valoarea sa neamortizata;
- alte cheltuieli legate de casarea acesteia (de exemplu factura firmei specializate in demolari si recuperari cu care se incheie un contract de prestari servicii in acest scop);
- veniturile obtinute din vanzarea materialele obtinute in urma casarii;
- anularea eventualelor ajustari pentru depreciere inregistrate pentru cladirea in cauza.
De asemenea, ajustarile fiscale obligatorii genereaza si ele inregistrari contabile:
- capitalizarea rezervei din reevaluare, daca exista una;
- ajustarea TVA daca este cazul etc.