email
Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale

Daca firma a inregistrat cheltuieli cu achizitia de certificat de semnatura electronica pe numele unui salariat al societatii pentru a depune declaratii fiscale, intocmire situatii financiare, participare la licitatii de catre societate etc., trebuie sa ia in calcul cateva prevederi legislative.


Spre exemplu, iata cateva dileme pe care le are un contribuabil aflat in aceasta situatie: 

- Trebuie sa fie prevazut in actele normative si fisa postului cu atributiile salariatului de a utiliza certificatul calificat pentru a nu fi considerat avantaj salarial si venit asimilat salariilor? 

- In ce situatii certificatul de semnatura electronica pentru transmitere declaratii fiscale si alte cazuri stabilite prin norme legale poate fi considerat avantaj de natura salariala si salariatul sa datoreze impozit pe venit si contributii sociale obligatorii?
 

Achizitia de certificat de semnatura electronica: raspunsul specialistului

Intr-adevar, in temeiul art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, includerea in categoria avantajelor impozabile a unor bunuri sau servicii suportate de angajator pentru salariat este legata de utilizarea/folosirea acestora in scop personal. Astfel, cheltuielile suportate de societate cu obtinerea certificatului digital pentru salariatul care este desemnat sa semneze declaratiile fiscale sau care reprezinta in mod legal societatea nu se poate concretiza intr-un avantaj impozabil, scopul obtinerii acestuia nefiind unul in folosul salariatului.

 

Este adevarat ca semnatura este proprie salariatului, insa operatiunea de utilizare a acesteia pentru indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si contabile ale societatii trebuie sa rezulte din documentele care reflecta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al societatii (conform Statutului/Actul constitutiv al societatii sau unei hotarari a AGA) sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, din documentul de imputernicire din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

De asemenea, includerea in sarcinile de serviciu a obligatiei de semnare a declaratiilor fiscale poate fi reflectata si in fisa postului intocmita, dupa caz, conform prevederilor Codului muncii.

Doar in situatia in care achizitionarea semnaturii electronice ar fi realizata in folosul personal al unui salariat, sumele suportate de societate se vor concretiza intr-un avantaj la nivelul salariatului supus impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii datorate in raport cu veniturile de natura salariala.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Scapati de orice grija privind inventarierea!


Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul cum se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul cum se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 30 Iulie 2021


Votati articolul "Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X