email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale

Daca firma a inregistrat cheltuieli cu achizitia de certificat de semnatura electronica pe numele unui salariat al societatii pentru a depune declaratii fiscale, intocmire situatii financiare, participare la licitatii de catre societate etc., trebuie sa ia in calcul cateva prevederi legislative.


Spre exemplu, iata cateva dileme pe care le are un contribuabil aflat in aceasta situatie: 

- Trebuie sa fie prevazut in actele normative si fisa postului cu atributiile salariatului de a utiliza certificatul calificat pentru a nu fi considerat avantaj salarial si venit asimilat salariilor? 

- In ce situatii certificatul de semnatura electronica pentru transmitere declaratii fiscale si alte cazuri stabilite prin norme legale poate fi considerat avantaj de natura salariala si salariatul sa datoreze impozit pe venit si contributii sociale obligatorii?
 

Achizitia de certificat de semnatura electronica: raspunsul specialistului

Intr-adevar, in temeiul art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, includerea in categoria avantajelor impozabile a unor bunuri sau servicii suportate de angajator pentru salariat este legata de utilizarea/folosirea acestora in scop personal. Astfel, cheltuielile suportate de societate cu obtinerea certificatului digital pentru salariatul care este desemnat sa semneze declaratiile fiscale sau care reprezinta in mod legal societatea nu se poate concretiza intr-un avantaj impozabil, scopul obtinerii acestuia nefiind unul in folosul salariatului.

 

Este adevarat ca semnatura este proprie salariatului, insa operatiunea de utilizare a acesteia pentru indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si contabile ale societatii trebuie sa rezulte din documentele care reflecta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al societatii (conform Statutului/Actul constitutiv al societatii sau unei hotarari a AGA) sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, din documentul de imputernicire din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

De asemenea, includerea in sarcinile de serviciu a obligatiei de semnare a declaratiilor fiscale poate fi reflectata si in fisa postului intocmita, dupa caz, conform prevederilor Codului muncii.

Doar in situatia in care achizitionarea semnaturii electronice ar fi realizata in folosul personal al unui salariat, sumele suportate de societate se vor concretiza intr-un avantaj la nivelul salariatului supus impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii datorate in raport cu veniturile de natura salariala.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale


Data aparitiei: 29 Iulie 2021
Ultima actualizare: 30 Iulie 2021

Votati articolul "Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X