Daca firma a inregistrat cheltuieli cu achizitia de certificat de semnatura electronica pe numele unui salariat al societatii pentru a depune declaratii fiscale, intocmire situatii financiare, participare la licitatii de catre societate etc., trebuie sa ia in calcul cateva prevederi legislative.
Spre exemplu, iata cateva dileme pe care le are un contribuabil aflat in aceasta situatie:
- Trebuie sa fie prevazut in actele normative si fisa postului cu atributiile salariatului de a utiliza certificatul calificat pentru a nu fi considerat avantaj salarial si venit asimilat salariilor?
- In ce situatii certificatul de semnatura electronica pentru transmitere declaratii fiscale si alte cazuri stabilite prin norme legale poate fi considerat avantaj de natura salariala si salariatul sa datoreze impozit pe venit si contributii sociale obligatorii?
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Achizitia de certificat de semnatura electronica: raspunsul specialistului
Intr-adevar, in temeiul art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, includerea in categoria avantajelor impozabile a unor bunuri sau servicii suportate de angajator pentru salariat este legata de utilizarea/folosirea acestora in scop personal. Astfel, cheltuielile suportate de societate cu obtinerea certificatului digital pentru salariatul care este desemnat sa semneze declaratiile fiscale sau care reprezinta in mod legal societatea nu se poate concretiza intr-un avantaj impozabil, scopul obtinerii acestuia nefiind unul in folosul salariatului.
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Este adevarat ca semnatura este proprie salariatului, insa operatiunea de utilizare a acesteia pentru indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si contabile ale societatii trebuie sa rezulte din documentele care reflecta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al societatii (conform Statutului/Actul constitutiv al societatii sau unei hotarari a AGA) sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, din documentul de imputernicire din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
De asemenea, includerea in sarcinile de serviciu a obligatiei de semnare a declaratiilor fiscale poate fi reflectata si in fisa postului intocmita, dupa caz, conform prevederilor Codului muncii.
Doar in situatia in care achizitionarea semnaturii electronice ar fi realizata in folosul personal al unui salariat, sumele suportate de societate se vor concretiza intr-un avantaj la nivelul salariatului supus impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii datorate in raport cu veniturile de natura salariala.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal.