email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce obligatii aveti daca depasiti plafonul in 2013

depasire plafon 2013sistemul TVA la incasareregistrul persoanelor impozabileiesirea din sistemul TVA


Atragem atentia asupra dispozitiilor in vigoare privind iesirea din sistemul TVA la incasare si va informam ca persoana impozabila inregistrata in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si care va depasi in cursul anului 2013 plafonul de 2.250.000 lei are urmatoarele obligati:

- sa depuna la organul fiscal, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care a depasit plafonul, o notificare - formular 097 din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, in vederea schimbarii sistemului aplicat;
[art. 156^3 alin. (12) Cod fiscal]

- sa aplice sistemul TVA la incasare pana la sfarsitul perioadei fiscale (luna/trimestru) urmatoare celei in care plafonul a fost depasit . [art. 134^2 alin. (4) Cod fiscal]

ATENTIE!

In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, va fi radiata din oficiu de organul fiscal din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, incepand cu data inscrisa in decizia de radiere din registru.

Pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabil# in perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasare si data radierii din oficiu de catre organul fiscal din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 134^2 alin. (1) si (2), iar dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva este amanat pana in momentul in care taxa aferenta bunurilor si serviciilor care i-au fost livrate/prestate a fost platita furnizorului/prestatorului, in conformitate cu prevederile art. 145 alin. (12). [art. 156^3 alin. (12) Cod fiscal]



de Mihaela Pascu


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depasire plafon 2013sistemul TVA la incasareregistrul persoanelor impozabileiesirea din sistemul TVA


Data aparitiei: 23 Noiembrie 2012

Votati articolul "Ce obligatii aveti daca depasiti plafonul in 2013":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X