email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incasari in cazul asocierilor in participatiune. Tratament contabil

asocieri in participatiuneOMFP 3512/2008impozit pe profitcasa de marcatHG 44/2004



Vom stabili mai jos in ce masura, in cadrul unei asocieri in participatiune, este posibil ca facturile
emise de unul dintre coparticipanti pe numele sau sa se incaseze pe casa de marcat a celuilalt coparticipant, avand in vedere ca se va folosi o singura casa de marcat. Vom vedea astfel, in cazul in care se utilizeaza o singura casa de marcat, cum se poate face distinctia intre incasarile proprii ale coparticipantului care detine casa de marcat si incasarile aferente asocierii in participatiune si ale celuilalt coparticipant.

Solutia consultantului:

Potrivit pct 5 al art 7 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , asocierea in participatiune este o asociere fara personalitate juridica, nefiind o persoana impozabila distincta in intelesul impozitului pe profit.
 
In cazul unei asocieri fara personalitate juridica, veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare in asociere.
 
Intr-o asociere fara personalitate juridica intre doua sau mai multe persoane juridice romane, veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare din asociere.
(art 28 alin 1 si 3 din Codul fiscal ).

Potrivit pct 79^1 din Normele metodologice de aplicare a art 156 din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 :

" (1) In cazul asocierilor in participatiune sau al altor asocieri tratate drept asocieri in participatiune conform art. 127 alin. (10) din Codul fiscal , denumite in continuare asocieri, drepturile si obligatiile legale privind taxa pe valoarea adaugata prevazute de titlul VI al Codului fiscal revin asociatului desemnat in acest scop potrivit contractului incheiat intre parti, care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, denumit in continuare asociatul administrator. Prin drepturi si obligatii legale se intelege, printre altele, dreptul de a exercita deducerea taxei pentru achizitii conform prevederilor art. 145 - 147^1 din Codul fiscal , obligatia de a emite facturi catre beneficiar si de a colecta taxa in cazul operatiunilor taxabile, dreptul/obligatia de ajustare a taxei conform art. 148, 149 sau 161 din Codul fiscal.

 (4) Asociatul administrator efectueaza achizitiile asocierii pe numele sau si emite facturi in nume propriu catre terti pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii realizate de asociere, urmand ca veniturile si cheltuielile sa fie atribuite fiecarui asociat corespunzator cotei de participare in asociere.
 (7) Alocarea cheltuielilor si veniturilor asocierii de catre asociatul administrator catre membrii asociati nu constituie operatiune impozabila in sensul art. 126 alin. (1) din Codul fiscal , daca alocarea se face proportional cu cota de participare a fiecarui membru al asocierii, astfel cum este stabilita in contractul de asociere.
 (8) In cazul in care scopul asocierii este acela de a atinge obiective comune, dar membrii asociati actioneaza in nume propriu fata de terti, fiecare persoana va fi tratata drept o persoana impozabila separata in conformitate cu prevederile art. 127 alin. (9) din Codul fiscal si tranzactiile respective se impoziteaza distinct in conformitate cu regulile stabilite la titlul VI din Codul fiscal . In aceasta situatie nu se aplica prevederile alin. (1) - (7)".

Avand in vedere aceste prevederi legale, rezulta urmatoarele:

1.Asociatul administrator desemnat de asocierea in participatiune contabilizeaza veniturile si cheltuielile asocierii.

2.Asociatul administrator emite facturi in nume propriu catre terti pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii realizate de asociere, urmand ca veniturile si cheltuielile sa fie atribuite fiecarui asociat corespunzator cotei de participare in asociere.

Asadar, asociatul administrator are ca sarcina sa contabilizeze veniturile si cheltuielile asocierii, dar fiecare societate din cadrul asocierii va incasa veniturile proprii sau ale asocierii in mod individual, cu propria casa de marcat.

Veniturile si cheltuielile asocierii inregistrate de celalat asociat vor fi transmise asociatului administrator pe baza unui"Decont privind operatiunile in participatiune", document prevazut de OMFP 3512/2008.

La sfarsitul fiecarei luni asociatul administrator va transmite celuilalt asociat veniturile si cheltuielile care i se atribuie in functie de cota de participare, pe baza decontului.

Incasarile se vor efectua de fiecare participant al asocierii cu propria casa de marcat, fiscalizata de organul fiscal teritorial.
 
Nu este posibila achizitionarea unei case de marcat pe asociere, intrucat asocierea nu este o persoana impozabila distincta in intelesul impozitului pe profit.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asocieri in participatiuneOMFP 3512/2008impozit pe profitcasa de marcatHG 44/2004

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 13 Decembrie 2012


Votati articolul "Incasari in cazul asocierilor in participatiune. Tratament contabil":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X