Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Planul de conturi general 2025"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Planul de conturi general 2025
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Achizitii de la actionari. Documente financiar-contabile

Data actualizarii: 03 Ianuarie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
achizitii actionariOMEF 3512/2008documente financiar-contabile


Analizam mai jos cazul unei societati care are ca principal obiect de activitate telecomunicatiile. In scopul desfasurarii activitatii economice si implicit a realizarii de venituri, doi actionari au adus in firma cabluri si fibra optica. Neexistand acte doveditoare de achizitie a acestor materiale pe numele celor doi actionari, vom vedea care este tratamentul contabil cu privire la inregistrarea materialelor aduse in firma si implicit de plata a acestora catre cei doi actionari. Mentionam ca s-a intocmit un borderou de achizitie, precum si o nota de receptie marfii. Vom vedea ce alte documente trebuie intocmite pentru a putea efectua plata catre cei doi asociati.


Solutia consultantului:

Conform Normelor metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, documentele justificative provenite din tranzactii/operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderouri de achizitii, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective (lit. A pct. 4 din Normele metodologice).

Din Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 2 la OMEF 3512/2008 reiese ca la achizitia bunurilor materiale procurate de la persoane fizice se intocmeste Borderoul de achizitie (cod 14-4-13), la care se adauga Nota de receptie pentru a face dovada intrarii in gestiune a bunurilor.

De asemenea, este indicat ca Nota de receptie sa fie insotita si de un inscris (contract, conventie) in care sa se mentioneze ca bunurile fac parte din patrimoniul personal al persoanei fizice, datele de identificare ale persoanei fizice, obiectul achizitiei, pretul etc., precum si de documentul prin care se face dovada platii (ordin de plata, dispozitia de plata/incasare catre casierie).

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Planul de conturi general 2025"


X