email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Noul ordin privind livrarile, in vigoare de la 1 februarie 2013

1 februarie 2013declaratie informativa livraripersoane inregistrate in scopuri de TVA


Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 17 din 9 ianuarie 2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1992/2012 pentru modificarea anexei nr. 2 la OPANAF nr.3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA.

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1992 pentru modificarea anexei nr. 2 la OPANAF nr.3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial nr. 17 din 9 ianuarie 2013

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 53 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. I. - Anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.927 din 28 decembrie 2011 , se modifica dupa cum urmeaza:

 - Punctele 1 si 3 vor avea urmatorul cuprins:

"1. Declaratia se completeaza si se depune de catre:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal si care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) si (7) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania conform art. 126 alin. (1) si taxabile cu cota prevazuta de lege. Declaratia se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care, conform titlului VI din Codul fiscal, este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare.

Declaratia trebuie sa contina toate facturile care au fost emise in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare".

Declaratia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare;

b) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 din Codul fiscal, care realizeaza in Romania, de la persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, achizitii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevazuta de lege.

Declaratia trebuie sa contina toate facturile care au fost primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare".
Declaratia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare.
…………………………

3. In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, persoana impozabila constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate sau in cazul in care una sau mai multe facturi sunt emise in cursul unei perioade de raportare, dar sunt primite de beneficiarul tranzactiei dupa data depunerii declaratiei, persoana impozabila trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata, cu operatiunile care necesita modificarea si/sau operatiunile care nu au fost declarate, declaratie care inlocuieste declaratia informativa depusa initial."

Art. II. Directia generala de informatii fiscale, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. III. Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu operatiunile efectuate pe teritoriul national in luna ianuarie 2013.

Art. IV. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare la data de 1 februarie 2013.  



de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
1 februarie 2013declaratie informativa livraripersoane inregistrate in scopuri de TVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 Ianuarie 2013


Votati articolul "ANAF: Noul ordin privind livrarile, in vigoare de la 1 februarie 2013":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

TVA intreprindere individuala

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea speta. Pentru o intreprindere individulala am depus in trimestrul 2 si 3 decontul de TVA cu valoare zero. In luna octombrie am primit diverse facturi de achizitii cu TVA si o factura de prestare de servicii cu TVA dar care nu a fost incasata in luna octombrie. Incepand cu 1 noiembrie am primit de la finante decizia privind anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA deoarece am depus pentru 2 trimestre consecutive decontul de TVA cu valoare zero. Cand trebuie sa depund ultimul decont de TVA? Daca factura nu a fost incasata in luna octombrie, cum anume fac decontul de TVA, cand o sa colectez TVA aferent, avand in vedere ca incepand cu 1 noiembrie nu mai este platitoare de TVA?

Va multumesc.

Raspuns: Persoanele impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: da*****
as vrea sa stiu daca pentru anul 2013 exista un prag de la care daca sunt platitor de TVA sa devin neplatitor Va mutumesc! DANIEL
Data adaugarii: 19-Ian-2013


Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X