Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!

Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!
registru de casatvacodul fiscal

Veti afla din randurile urmatoare ce situatii trebuie obligatoriu printate din contabilitate lunar/anual si in ce format. De asemenea, veti citi si cum trebuie printat registrul de casa.
 

Iata raspunsul specialistului!


Potrivit art. 20 din Legea 82/1991 actualizata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Intocmirea, editarea si pastrarea registrelor de contabilitate se efectueaza conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor Publice, Ordinul nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar contabile.
 
Din punct de vedere al tva, conform art. 321 alin. (1)-(3) din Codul fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor operatiunilor efectuate in desfasurarea activitatii lor economice.
 
Persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se identifica drept persoane inregistrate in scopuri de TVA, conform prezentului titlu, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, trebuie sa tina evidente pentru orice operatiune reglementata de prezentul titlu.
Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor achizitiilor intracomunitare.

Potrivit art. 321 alin. (4) din Codul fiscal, evidentele prevazute la art. 321 alin. (1) - (3) trebuie intocmite si pastrate astfel incat sa cuprinda informatiile, documentele si conturile, inclusiv registrul nontransferurilor si registrul bunurilor primite din alt stat membru, in conformitate cu prevederile din normele metodologice (punctul 101).

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


 
Conform punctului 10 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 2634/2015, documentele contabile (registre, jurnale, fise, note etc.) care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico-financiare consemnate in documentele justificative, intocmite manual sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, trebuie sa cuprinda elemente cu privire la:

— denumirea entitatii;
— data intocmirii documentului contabil;
— felul, numarul si data documentului justificativ;
— sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;
— conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
— semnatura persoanei responsabile cu intocmirea documentelor contabile.
 
Conform punctului 11 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, in conditiile in care documentele financiar-contabile (documentele justificative si documentele contabile) sunt intocmite si preluate in contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie element obligatoriu.

In astfel de situatii trebuie sa se stabileasca prin proceduri proprii modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat, dupa caz, efectuarea operatiunilor respective.
 
Conform punctului 12 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hartie sau in format electronic, cu conditia intocmirii acestora potrivit prezentelor norme.

Prin document in format electronic se intelege documentul care contine informatiile prevazute de prezentele norme si care a fost emis si primit in format electronic.

Conform punctului 13 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pix cu pasta sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.
 
Conform punctului 36 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, in cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control.
 
In concluzie, societatea dumneavoastra intocmeste registrele obligatorii prin utilizarea sistemelor informatice. Prin proceduri proprii stabiliti modul de arhivare si eliminare a documentelor financiar-contabile intocmite. Nu este obligatoriu sa tipariti documentele, cu respectarea Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile. Daca prin proceduri interne ati stabilit ca documentele se arhiveaza fizic, atunci ele trabuie sa cuprinda elementele obligatorii prevazute la punctul 10 din Norme. Faptul ca tipariti o zi sau o luna din registrul de casa pe o foaie nu este important, cat timp registrul de casa se completeaza zilnic.
 

Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru de casatvacodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2018


Votati articolul "Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!":
Rating:

Nota: 1.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu de odihna director general care este si administrator

Intrebare: Buna ziua,
intrebarea mea este daca un director general care este si administratorul societatii poate beneficia de concediu de odihna 7 zile la care are dreptul de anul trecut (2015) daca angajatii in aceeasi perioda sunt in somaj tehnic 75%.( angajaii au beneficiat inainte de toate zilele de concediu pe 2015).
Urmatoare intrebare este daca societate se poate folosii de serviiile angajatilor 3ore/zi in perioada somajului tehnic 75% pentru eventuale lucrari de montaj

Multumesc

Raspuns: Poate sa ia concediul de odihna neefectuat de anul trecut, precum si cel pentru anul in curs, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X