ANAF a publicat un proiect de ordin pentru completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.607/2016 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii.
Unul dintre subiectele atinse in referatul de aprobare este sistemul informatic NOES (Nivelul Operativ al Executarii Silite), unul dintre proiectele semnificative a carui implementare ANAF a anuntat-o de la inceputul anului 2021.
Nivelul Operativ al Executarii Silite (NOES) este o aplicatie care reda in mod operativ stadiul masurilor de executare silita intreprinse de catre organele fiscale centrale din subordinea ANAF pentru recuperarea:
- creantelor bugetare individualizate in titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale centrale de catre alte institutii sau autoritati publice;
- creantelor fiscale stabilite in sarcina debitorilor solidari cu debitorul principal;
- creantelor fiscale instituite in evidentele fiscale prin intocmirea actelor de executare care vizeaza sechestrarea, evaluarea si valorificarea bunurilor.
Principalul obiectiv pentru care a fost creata o astfel de aplicatie a fost acela de a facilita reactia rapida a administratiei fiscale in fata acumularii de arierate prin optimizarea activitatii de colectare ca urmare a standardizarii si automatizarii fluxurilor informationale aferente executarii silite. In plan secundar, aceasta aplicatie informatica are rol in gestionarea integrata a creantelor/informatiilor despre
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel, in vederea implementarii fluxului de informatii in ceea ce priveste realizarea procedurii de valorificare a bunurilor sechestrate a fost necesara deschiderea unui cont prin intermediul caruia se inregistreaza operatiunile care vizeaza incasarea pretului bunurilor valorificate, precum si a taxei de participare la licitatie.
Acest cont a fost deschis pe seama organelor de executare silita – titularul de cont, respectiv Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili/administratiile judetene ale finantelor publice/serviciile fiscale municipale/serviciile fiscale orasenesti/administratiile fiscale publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, insa pentru atribuirea unei plati unei anume proceduri de valorificare este necesara utilizarea numarului de evidenta a platii.
In functie de numarul de evidenta a platii inscris in documentul de plata, organul de executare identifica carei proceduri de valorificare initiate ii corespunde suma platita de catre ofertant astfel ca, in aplicatia informatica este importata informatia despre plata in subsistemul aferent desfasurarii procedurii de valorificare si atribuita bunului pentru vanzarea caruia se desfasoara aceasta procedura.
In acest mod, urmeaza a fi implementat fluxul informatic intre aplicatia informatica NOES si TREZOR astfel incat sa fie realizat schimbul de informatii intre organele de executare competente in valorificarea bunurilor, prin intermediul operatiunilor de distribuire/transfer derulate in relatia cu unitatile Trezoreriei Statului, ceea ce conduce la optimizarea activitatii de executare a bunurilor sechestrate.