email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concepte si clasificari utile contabilizarii cheltuielilor in sectorul public

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinstitutii publiceangajamentecontabilitate cheltuieli


Organizarea contabilitatii de angajamente in institutiile publice presupune recunoasterea efectelor tranzactiilor in care sunt implicate pe masura ce acestea sunt realizate, si nu la momentul in care numerarul aferent este incasat sau platit.

Punerea in aplicare a principiilor contabilitatii de angajamente impune gruparea cheltuielilor si veniturilor in contabilitate dupa natura activitatii in:

- cheltuieli si venituri operationale;
- cheltuieli si venituri financiare;
- cheltuieli si venituri extraordinare.

Activitatile operationale si cele financiare sunt incadrate in categoria activitatilor curente. Activitatile curente reprezinta acele evenimente si tranzactii care sunt desfasurate de institutia publica pentru realizarea obiectului sau de activitate, conform regulamentelor de organizare si functionare.

Daca o activitate desfasurata de institutia publica nu poate fi incadrata nici la cele operationale, nici la cele financiare, atunci ea este o activitate extraordinara. Activitatile extraordinare rezulta din desfasurarea unor tranzactii sau evenimente ce sunt clar diferite de activitatile curente ale institutiei si care, prin urmare, nu se asteapta sa se repete intr-un mod frecvent sau regulat.

Important de retinut este faptul ca, atunci cand se analizeaza o activitate pentru a fi incadrata ca extraordinara, trebuie avuta in vedere mai degraba natura tranzactiei decat frecventa cu care ea apare.

Conform Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, cheltuielile reflecta costul bunurilor si serviciilor utilizate in vederea realizarii serviciilor publice sau veniturilor, dupa caz, precum si subventii, transferuri, asistenta sociala acordate, aferente unei perioade de timp.
 
Cheltuielile efectuate de institutiile publice mai pot fi numite si cheltuieli bugetare, deoarece efectuarea acestora are la baza un buget ce nu trebuie depasit.

Cheltuielile bugetare sunt definite ca fiind cheltuieli aprobate si efectuate in limita si cu destinatiile prevazute in bugetele institutiilor publice.

Cheltuielile bugetare sunt grupate conform clasificatiei bugetare stabilite prin lege, clasificatie care determina gruparea intr-o ordine obligatorie si dupa criterii unitare, precis determinate, a cheltuielilor cuprinse in bugete.

Potrivit contabilitatii de angajamente, cheltuielile se vor recunoaste in contabilitate astfel:
- pentru bunurile achizitionate, cheltuielile se vor recunoaste in contabilitate in momentul transferului dreptului de proprietate;
- pentru serviciile primite, cheltuielile se vor recunoaste in momentul incheierii prestatiei;
- pentru consumul propriu, cheltuiala se recunoaste in momentul in care se desfasoara efectiv productia;
- salariile si indemnizatiile brute se recunosc in contabilitate in cursul perioadei pentru care s-a prestat activitatea;
- cotizatiile sociale efective din sarcina angajatorilor sunt recunoscute drept cheltuieli in momentul in care sunt recunoscute si salariile angajatilor;
- costurile cu dobanzile se recunosc in perioada in care sunt datorate conform contractului, si nu in perioada cand sunt platite;
- cheltuielile cu transferurile neconsolidabile se recunosc la institutia care transfera fondurile;
- costurile de capital - amortizarile se recunosc lunar, pe parcursul duratei de viata utile a activului fix.





de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinstitutii publiceangajamentecontabilitate cheltuieli


Data aparitiei: 23 Aprilie 2013

Votati articolul "Concepte si clasificari utile contabilizarii cheltuielilor in sectorul public":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X