email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concepte si clasificari utile contabilizarii cheltuielilor in sectorul public

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinstitutii publiceangajamentecontabilitate cheltuieli


Organizarea contabilitatii de angajamente in institutiile publice presupune recunoasterea efectelor tranzactiilor in care sunt implicate pe masura ce acestea sunt realizate, si nu la momentul in care numerarul aferent este incasat sau platit.

Punerea in aplicare a principiilor contabilitatii de angajamente impune gruparea cheltuielilor si veniturilor in contabilitate dupa natura activitatii in:

- cheltuieli si venituri operationale;
- cheltuieli si venituri financiare;
- cheltuieli si venituri extraordinare.

Activitatile operationale si cele financiare sunt incadrate in categoria activitatilor curente. Activitatile curente reprezinta acele evenimente si tranzactii care sunt desfasurate de institutia publica pentru realizarea obiectului sau de activitate, conform regulamentelor de organizare si functionare.

Daca o activitate desfasurata de institutia publica nu poate fi incadrata nici la cele operationale, nici la cele financiare, atunci ea este o activitate extraordinara. Activitatile extraordinare rezulta din desfasurarea unor tranzactii sau evenimente ce sunt clar diferite de activitatile curente ale institutiei si care, prin urmare, nu se asteapta sa se repete intr-un mod frecvent sau regulat.

Important de retinut este faptul ca, atunci cand se analizeaza o activitate pentru a fi incadrata ca extraordinara, trebuie avuta in vedere mai degraba natura tranzactiei decat frecventa cu care ea apare.

Conform Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, cheltuielile reflecta costul bunurilor si serviciilor utilizate in vederea realizarii serviciilor publice sau veniturilor, dupa caz, precum si subventii, transferuri, asistenta sociala acordate, aferente unei perioade de timp.
 
Cheltuielile efectuate de institutiile publice mai pot fi numite si cheltuieli bugetare, deoarece efectuarea acestora are la baza un buget ce nu trebuie depasit.

Cheltuielile bugetare sunt definite ca fiind cheltuieli aprobate si efectuate in limita si cu destinatiile prevazute in bugetele institutiilor publice.

Cheltuielile bugetare sunt grupate conform clasificatiei bugetare stabilite prin lege, clasificatie care determina gruparea intr-o ordine obligatorie si dupa criterii unitare, precis determinate, a cheltuielilor cuprinse in bugete.

Potrivit contabilitatii de angajamente, cheltuielile se vor recunoaste in contabilitate astfel:
- pentru bunurile achizitionate, cheltuielile se vor recunoaste in contabilitate in momentul transferului dreptului de proprietate;
- pentru serviciile primite, cheltuielile se vor recunoaste in momentul incheierii prestatiei;
- pentru consumul propriu, cheltuiala se recunoaste in momentul in care se desfasoara efectiv productia;
- salariile si indemnizatiile brute se recunosc in contabilitate in cursul perioadei pentru care s-a prestat activitatea;
- cotizatiile sociale efective din sarcina angajatorilor sunt recunoscute drept cheltuieli in momentul in care sunt recunoscute si salariile angajatilor;
- costurile cu dobanzile se recunosc in perioada in care sunt datorate conform contractului, si nu in perioada cand sunt platite;
- cheltuielile cu transferurile neconsolidabile se recunosc la institutia care transfera fondurile;
- costurile de capital - amortizarile se recunosc lunar, pe parcursul duratei de viata utile a activului fix.





de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinstitutii publiceangajamentecontabilitate cheltuieli

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 23 Aprilie 2013


Votati articolul "Concepte si clasificari utile contabilizarii cheltuielilor in sectorul public":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 23 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X