AFM (Administratia Fondului pentru Mediu) a anuntat ca Programul Rabla pentru electrocasnice va fi reluat vineri, 19.11.2021. Cea de-a doua editie de anul acesta a programului se va desfasura la fel ca prima si anume etapizat.
In intervalul 19.11.2021 – 25.11.2021 ora 23:59 se desfasoara perioada de creare a conturilor, iar prima etapa de rezervare a voucherelor va fi lansata in data 26.11.2021.
A doua editie a programului Rabla pentru electrocasnice aduce si cateva noutati importante, precum caracterul nominal si netransmisibil al voucherelor si introducerea unor noi clase pentru televizoare (pana la clasa G). Perioada de valabilitate a voucherelor a ramas neschimbata fata de editiile anterioare si este stabilita la 15 zile.
"Toti cei interesati sa participe in program, in oricare dintre etape, trebuie sa isi creeze un cont de utilizator. In cazul in care aveti deja un cont de utilizator, creat in prima editie de anul acesta a programului, NU TREBUIE SA CREATI ALT CONT, ci doar sa va autentificati utilizand adresa de email si parola setata de dumneavoastra. In cazul in care ati uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmand pasii descrisi in aplicatia informatica.", transmite AFM.
Rabla pentru electrocasnice, editia a 2-a 2021: calendarul programului
- 19.11.2021, ora 10:00 - 25.11.2021, ora 23:59 - pentru inregistrarea beneficiarilor;
- 26.11.2021, ora 10:00 - 02.12.2021, ora 2359 (sau pana la epuizarea bugetului) - pentru prima etapa (echipamente: masini de spalat rufe, masini de spalat vase si categoria frigidere), avand un buget de 14.000 mii lei;
- 03.12.2021, ora 10:00 - 09.12.2021, ora 2359 (sau pana la epuizarea bugetului) - pentru a doua etapa (echipamente: televizoare, laptopuri si tablete), avand un buget de 14.000 mii lei;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
- 10.12.2021, ora 10:00 - 16.12.2021, ora 23:59 (sau pana la epuizarea bugetului) - pentru a treia etapa (echipamente: aparate de aer conditionat, uscatoare de rufe si aspiratoare), avand un buget de 6.000 mii lei.
Rabla pentru electrocasnice 2021: echipamente incluse in program
- 400 de lei pentru masini de spalat rufe, inclusiv cu uscator avand cel putin noua clasa energetica C;
- 400 de lei pentru masini de spalat vase avand cel putin noua clasa energetica D;
- 400 de lei pentru aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile, cu eficienta energetica la racire cel putin A++;
- 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare avand cel putin noua clasa energetica E;
- 400 lei pentru televizoare avand cel putin noua clasa energetica E;
- 400 lei pentru uscatoare de rufe cu eficienta energetica cel putin A++;
- 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
- 500 de lei pentru laptopuri;
- 300 de lei pentru tablete.
Etapa de inscriere a persoanelor fizice-crearea contului de utilizator
- Prin comparatie cu editiile precedente ale programului, anul acesta modalitatea de inscriere in program a fost revizuita, astfel incat toti cei interesati sa poata beneficia de oportunitatea de a se inscrie si de a obtine unul sau mai multe vouchere.
- Inaintea lansarii efective a etapei de selectie a voucherelor, persoanele fizice interesate au la dispozitie 7 zile, conform ghidului de finantare, pentru a se inscrie in program prin crearea contului de utilizator.
- „Contul de utilizator” este un element de noutate al acestei editii a programului. Acesta reprezinta interfata persoanei fizice cu A.F.M. si permite atat selectia de vouchere precum si urmarirea statusului acestora.
Contul de utilizator
Date necesare pentru crearea contului:
- Nume, prenume, localitate si judet;
- Cod numeric personal (CNP);
- Adresa de email si numar de telefon valid.
- De asemenea, in contul de utilizator este disponibila optiunea de a incarca documentele necesare utilizarii voucherului, anume CI/BI si declaratia pe proprie raspundere pusa la dispozitie de AFM si precompletata automat de aplicatie.
- Beneficiarul are obligatia de a incarca aceste documente pana la momentul utilizarii voucherului.
In atentia solicitantilor in cadrul Programului Rabla Electrocasnice!
Cartile/buletinele de identitate si Declaratiile pe proprie raspundere incarcate de dumneavoastra, ulterior crearii conturilor de utilizatori, sunt procesate in mod automat de aplicatia informatica si urmeaza sa primiti un sms cu validarea sau invalidarea datelor, dupa cum urmeaza:
- in cazul in care documentele incarcate corespund cu datele introduse la crearea contului, atunci mesajul transmis prin SMS va confirma ca documentele au fost procesate cu succes;
- in cazul in care exista diferente intre datele introduse la inscriere si CI/BI si declaratie, atunci mesajul transmis prin SMS va detalia problemele si veti avea posibilitatea sa le remediati prin reincarcarea documentelor respective sau corectarea informatiilor introduse in conturile de utilizator.
Statusul procesarii documentelor este vizibil si in aplicatie, prin utilizarea contului de utilizator.
AFM aminteste ca Declaratiile pe proprie raspundere, Cartile si Buletinele de identitate pot fi incarcate in aplicatie pana la momentul utilizarii voucherelor la comercianti, respectiv dupa parcurgerea etapei de selectie a acestora si in maximum 15 zile de la validarea voucherelor de catre Administratia Fondului pentru Mediu.