email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!

Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!
anafmonitorul oficialcontribuabili mijlociicifra afaceri

Contribuabilii mijlocii se vor intoarce de la 1 aprilie 2018 la administratiile fiscale judetene. Procesul de transfer se afla in desfasurare in prezent. Aceasta mutarea a fost decisa de Parlament la sfarsitul lunii decembrie 2017 si  publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 49 din 18 ianuarie 2018. Astfel, a fost publicata Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, conform careia administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, in functie de situatie.

In prezent, firmele mijlocii sunt administrate la nivel regional, cele mari - de catre Directia marilor contribuabili, iar firmele mici sunt supravegheate la nivel judetean.


Asadar, se elimina competenta regionala in favoarea competentei judetene. Va reamintim ca administrarea contribuabililor mijlocii de catre organul fiscal regional a fost introdusa la 1 februarie 2016. 


Care sunt caracteristicile contribuabililor mijlocii?


Cifra de afaceri neta: 35 de milioane de lei

Numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Totalul activelor: 17,5 milioane de lei


Procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

Potrivit Ordinului ANAF nr. 560/2016, organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice sau Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, pentru:



    • contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz;
    • sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni/municipiului Bucuresti;
    • grupul fiscal unic al carui reprezentant isi are domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz;
    • contribuabilii nerezidenti pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanti sau reprezentanti fiscali.


Elementele principale care constituie procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii

    • Procedura de inregistrare fiscala;
    • Administrarea grupului fiscal unic;
    • Obligatii declarative;
    • Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare;
    • Solicitarea documentelor de catre contribuabilii mijlocii;
    • Comunicarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de plata a obligatiilor fiscale la contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de control fiscal la contribuabilii mijlocii;
    • Activitatea de solutionare a contestatiilor;
    • Procedura de indrumare si asistenta pentru contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de urmarire a respectarii inlesnirilor la plata aflate in derulare acordate contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de compensare si de restituire a obligatiilor bugetare;
    • Procedura de executare silita a contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de reprezentare in fata instantelor si de asistenta legala pentru activitatea administratiilor pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii;
    • Inspectia economico-financiara la contribuabili mijlocii.
 

Ce efecte va avea aceasta procedura?

Dupa cum am mentionat mai sus, legea nr. 30/2018 introduce de la 1 aprilie 2018 revenirea administrarii contribuabililor mijlocii in sarcina organelor fiscale judetene, respectiv al municipiului Bucuresti. Ce inseamna acest lucru? ANAF de judet va avea noi competente, in timp ce contribuabilii mijlocii vor suporta mai putine costuri in raport cu organul fiscal ce ii monitorizeaza.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafmonitorul oficialcontribuabili mijlociicifra afaceri


Data aparitiei: 16 Martie 2018

Votati articolul "Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X