email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati

Prin OUG 43/2021 a fost prelungit oficial termenul pentru depunerea Declaratiei de beneficiar real. Contribuabilii au rasuflat usurati in primavara la aflarea vestii, insa termenul amanat a inceput sa le sufle in ceafa acum. 

Apar tot mai multe intrebari si nedumeriri despre depunerea Declaratiei de beneficiar real. Una dintre acestea este daca si firmele in insolventa ori faliment au aceasta obligatie. Daca da, cine depune aceasta declaratie pentru ambele situatii - insolventa si faliment?

Citeste si: PFA-urile trebuie sa depuna Declaratia de beneficiar real? Raspunsul specialistului

Iata  ce spune legea si cum o interpreteaza consultantul nostru fiscal. 
 

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

Firme in insolventa si faliment - Declaratia de beneficiar real: raspunsul specialistului 

In privinta firmelor in insolventa respectiv faliment, legea nu face nicio referire cu privire la aceste aspecte.

Potrivit prevederilor art. 56, alin. (1), persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.Prin urmare societatile au obligatia depunerii acestei declaratii indiferent de starea in care se afla.

La alin. (2) se mentioneaza ca declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.

Avand in vedere ca in perioada de insolventa reprezentantul societatii este administratorul special , respectiv administratorul judiciar apreciez ca aceste persoane ar trebui sa depuna declaratia, in situatia in care s-a ridicat dreptul de administrare a administratorului statutar.

In situatia in care firma este in faliment, reprezentantul ar fi lichidatorul judiciar, insa apreciez ca nu ar mai trebui sa depuneti aceasta declaratie, avand in vedere ca sanctiunea pentru nedepunere este amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei si dizolvarea societatii in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.In etapa de faliment, oricum societatea este dizolvata.

Insa aceasta este doar aprecierea mea, intrucat legea nu face nicio referire la aceste situatii.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile!


Cele 70 de monografii grupate in aceste 16 domenii sunt complet noi!

• Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

Nu rata: Pretul lucrarii este REDUS CU 50%.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 20 Septembrie 2021


Votati articolul "Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X