email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati

Prin OUG 43/2021 a fost prelungit oficial termenul pentru depunerea Declaratiei de beneficiar real. Contribuabilii au rasuflat usurati in primavara la aflarea vestii, insa termenul amanat a inceput sa le sufle in ceafa acum. 

Apar tot mai multe intrebari si nedumeriri despre depunerea Declaratiei de beneficiar real. Una dintre acestea este daca si firmele in insolventa ori faliment au aceasta obligatie. Daca da, cine depune aceasta declaratie pentru ambele situatii - insolventa si faliment?

Citeste si: PFA-urile trebuie sa depuna Declaratia de beneficiar real? Raspunsul specialistului

Iata  ce spune legea si cum o interpreteaza consultantul nostru fiscal. 
 

Firme in insolventa si faliment - Declaratia de beneficiar real: raspunsul specialistului 

In privinta firmelor in insolventa respectiv faliment, legea nu face nicio referire cu privire la aceste aspecte.

Potrivit prevederilor art. 56, alin. (1), persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.Prin urmare societatile au obligatia depunerii acestei declaratii indiferent de starea in care se afla.

La alin. (2) se mentioneaza ca declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.

Avand in vedere ca in perioada de insolventa reprezentantul societatii este administratorul special , respectiv administratorul judiciar apreciez ca aceste persoane ar trebui sa depuna declaratia, in situatia in care s-a ridicat dreptul de administrare a administratorului statutar.

In situatia in care firma este in faliment, reprezentantul ar fi lichidatorul judiciar, insa apreciez ca nu ar mai trebui sa depuneti aceasta declaratie, avand in vedere ca sanctiunea pentru nedepunere este amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei si dizolvarea societatii in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.In etapa de faliment, oricum societatea este dizolvata.

Insa aceasta este doar aprecierea mea, intrucat legea nu face nicio referire la aceste situatii.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati


Data aparitiei: 20 Septembrie 2021

Votati articolul "Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X