Prin OUG 43/2021 a fost prelungit oficial termenul pentru depunerea Declaratiei de beneficiar real. Contribuabilii au rasuflat usurati in primavara la aflarea vestii, insa termenul amanat a inceput sa le sufle in ceafa acum.
Apar tot mai multe intrebari si nedumeriri despre depunerea Declaratiei de beneficiar real. Una dintre acestea este daca si firmele in insolventa ori faliment au aceasta obligatie. Daca da, cine depune aceasta declaratie pentru ambele situatii - insolventa si faliment?
Citeste si: PFA-urile trebuie sa depuna Declaratia de beneficiar real? Raspunsul specialistului
Iata ce spune legea si cum o interpreteaza consultantul nostru fiscal.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Firme in insolventa si faliment - Declaratia de beneficiar real: raspunsul specialistului
In privinta firmelor in insolventa respectiv faliment, legea nu face nicio referire cu privire la aceste aspecte.
Potrivit prevederilor art. 56, alin. (1), persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examen Consultant Fiscal 2024
Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.Prin urmare societatile au obligatia depunerii acestei declaratii indiferent de starea in care se afla.
La alin. (2) se mentioneaza ca declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.
Avand in vedere ca in perioada de insolventa reprezentantul societatii este administratorul special , respectiv administratorul judiciar apreciez ca aceste persoane ar trebui sa depuna declaratia, in situatia in care s-a ridicat dreptul de administrare a administratorului statutar.
In situatia in care firma este in faliment, reprezentantul ar fi lichidatorul judiciar, insa apreciez ca nu ar mai trebui sa depuneti aceasta declaratie, avand in vedere ca sanctiunea pentru nedepunere este amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei si dizolvarea societatii in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.In etapa de faliment, oricum societatea este dizolvata.
Insa aceasta este doar aprecierea mea, intrucat legea nu face nicio referire la aceste situatii.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.