email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea

Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati

Prin OUG 43/2021 a fost prelungit oficial termenul pentru depunerea Declaratiei de beneficiar real. Contribuabilii au rasuflat usurati in primavara la aflarea vestii, insa termenul amanat a inceput sa le sufle in ceafa acum. 

Apar tot mai multe intrebari si nedumeriri despre depunerea Declaratiei de beneficiar real. Una dintre acestea este daca si firmele in insolventa ori faliment au aceasta obligatie. Daca da, cine depune aceasta declaratie pentru ambele situatii - insolventa si faliment?

Citeste si: PFA-urile trebuie sa depuna Declaratia de beneficiar real? Raspunsul specialistului

Iata  ce spune legea si cum o interpreteaza consultantul nostru fiscal. 
 

Firme in insolventa si faliment - Declaratia de beneficiar real: raspunsul specialistului 

In privinta firmelor in insolventa respectiv faliment, legea nu face nicio referire cu privire la aceste aspecte.

Potrivit prevederilor art. 56, alin. (1), persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare, o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat.Prin urmare societatile au obligatia depunerii acestei declaratii indiferent de starea in care se afla.

La alin. (2) se mentioneaza ca declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.

Avand in vedere ca in perioada de insolventa reprezentantul societatii este administratorul special , respectiv administratorul judiciar apreciez ca aceste persoane ar trebui sa depuna declaratia, in situatia in care s-a ridicat dreptul de administrare a administratorului statutar.

In situatia in care firma este in faliment, reprezentantul ar fi lichidatorul judiciar, insa apreciez ca nu ar mai trebui sa depuneti aceasta declaratie, avand in vedere ca sanctiunea pentru nedepunere este amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei si dizolvarea societatii in conditiile art. 237 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.In etapa de faliment, oricum societatea este dizolvata.

Insa aceasta este doar aprecierea mea, intrucat legea nu face nicio referire la aceste situatii.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal. 

de Redactia Contabilul

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratie beneficiar realfirma insolventasocietati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2021


Votati articolul "Firmele in insolventa ori faliment au obligatia sa depuna Declaratia de beneficiar? Ce spune legea":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decont TVA

Intrebare: Buna ziua,
Cum trebuie intocmit ultimul decont de TVA, pentru o firma care a avut regimul de,,TVA la incasare'', daca cu 10.04.2013, prin optiune(depunerea declaratiei 096) i s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA? In ultimul decont de TVA se colecteaza si se deduce TVA, chiar si pentru facturile care nu au fost incasate, respectiv platite?
Multumesc!
O zi placuta!

Raspuns: Buna ziua, Va multumesc pentru raspunsul dat, insa intrebarea mea a fost foarte punctuala. Va rog...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X