email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucian Heius a demisionat din functia de presedinte al Fiscului. Ce date importante a facut publice

Lucian Heius a demisionat din functia de presedinte al Fiscului. Ce date importante a facut publice
lucian heiusdigitalizarepresedinte anaf

Lucian Heius si-a anuntat luni seara demisia din functia de presedinte al Fiscului. El a preluat functia in urma cu un an, in data de 5 mai 2022, postul revenind partidului PNL. Odata cu punerea in aplicare a sistemului de rotatie prevazut in protocolul de guvernare dintre PSD si PNL, sefia ANAF va ajunge la PSD.


In acest context, Heius si-a anuntat demisia facand publice cateva date importante, dar si cel mai mare regret pe care il are. Acesta a precizat ca a fost onorat sa conduca institutia si ca regreta ca nu a putut duce pana la capat procesul de modernizare al ANAF si proiectele incepute.

Mi-am inaintat astazi (ref. 29  mai 2023) demisia din functia de presedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. A fost o onoare pentru mine sa conduc aceasta institutie si le multumesc colegilor mei pentru profesionalismul si implicarea de care au dat dovada in acest an.

Totodata, sunt multumit de faptul ca, in acest mandat, ANAF a reusit sa atinga cu succes toate jaloanele stabilite prin PNRR si toate obiectivele asumate prin programul de guvernare, cu onestitate, responsabilitate si respect fata de contribuabili.

In 2022, am reusit sa colectam la buget 353,3 miliarde lei, cu 58 miliarde mai mult fata de anul precedent, si sa rambursam TVA in valoare de 27,99 miliarde lei, fata de anul anterior cand s-au rambursat doar 24,34 miliarde Lei.

In primele cinci luni din 2023, s-a rambursat TVA in valoare de 11.451 milioane lei, si s-au incasat 148,02 miliarde lei, cu 9,4 miliarde lei mai mult decat in perioada similara a anului precedent. Iar fata de programul comunicat de Ministerul Finantelor, se inregistreaza un minus de 8,9 miliarde lei, din care 8,5 miliarde lei sume necolectate de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili.

In plus, in luna aprilie 2023 am trimis 780 de notificari catre persoane fizice care nu-si pot justifica veniturile.


Totodata, in acest mandat, au fost efectuate 50.979 verificari la contribuabili persoane juridice si fizice in urma carora s-au stabilit sume suplimentare in valoare totala 3.688,5 milioane lei. Au fost efectuate 25.274 verificari documentare la contribuabili persoane juridice si fizice, in urma carora au fost stabilite sume suplimentare in valoare totala de 554,2 milioane lei.

In aceeasi perioada, colegii mei de la directia antifrauda fiscala au cuantificat/estimat implicatii fiscale - reprezentand TVA, impozite, contributii sociale si de sanatate, alte creante - in suma totala de 2.471,1 mil. lei si au inaintat organelor de urmarire penala 289 acte de sesizare, pentru prejudicii in suma totala de 621,8 mil. lei. In plus, in urma activitatii de verificare documentara au fost emise decizii de impunere, pentru 1.904 entitati, valoarea obligatiilor stabilite insumand 604,9 mil. lei.

Nu in ultimul rand, sunt mandru ca, in mandatul meu, administratia fiscala a deschis cai de actiune catre zone de evaziune care n-au mai fost abordate pana acum.

Regret ca nu pot duce pana la capat procesul de modernizare al ANAF si proiectele incepute acum si sper ca viitorul presedinte sa continue proiectele de digitalizare ale institutiei”,
a scris Lucian Heius pe Facebook.

 

Foto: Facebook.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lucian heiusdigitalizarepresedinte anaf


Data aparitiei: 30 Mai 2023

Votati articolul "Lucian Heius a demisionat din functia de presedinte al Fiscului. Ce date importante a facut publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile...» citeste mai departe aici

  • Cota de TVA creste la 9% pentru achizitia unei locuinte noi in 2024

    • Anul 2024 vine cu o modificare importanta privind TVA-ul pentru locuinte. Astfel, potrivit proiectului de lege privind masurile fiscale pus marti in dezbatere publica, TVA pentru locuintele cu o valoare sub 600.000 lei se va majora de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie 2024. Desigur, cota redusa de 5% se va mentine pana la final...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de la 5.000 lei la 30.000 lei pentru bunuri fara documente de provenienta

    • Documentele de provenienta, precum factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale sau orice alte documente justificative, sunt esentiale pentru a stabili legalitatea si autenticitatea bunurilor. Acestea ofera informatii despre provenienta, proprietarul si traseul bunurilor, ceea ce este crucial pentru a asigura conformitatea cu legile vamale, fiscale si comerciale. In plus, sunt esentiale pentru a preveni evaziunea fiscala. In acest context, in c...» citeste mai departe aici

  • Ce cote de TVA se vor modifica de la 1 ianuarie 2024

    • Anul 2024 aduce noi modificari privind cotele de TVA. Iata o sinteza a celor mai importante masuri care vizeaza TVA, asa cum arata proiectul cu care Guvernul va merge in Parlament pentru asumarea raspunderii. Modificari fiscale 2024: noile cote de TVA anuntate de Guvern Astfel, va creste TVA de la 5% la 9% pentru: - livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, incl...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza Ordinul de plata multiplu electronic (OPME): instructiuni pas cu pas

    • Reamintim ca Ordinul de plata multiplu electronic (Formularul F1129) poate fi utilizat pentru a efectua plati online. Acesta se foloseste de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie. Administratia Judeteana a Finan...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X