Contractele individuale de munca, actele aditionale si alte documente emise in executarea contractului individual de munca vor putea fi semnate si electronic, se arata intr-un proiect legislativ inregistrat la Senat.
Prin acest document se doreste modificarea mai multor prevederi din Codul muncii, dar si din Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
Contractele individuale de munca si actele aditionale precum si celelalte inscrisuri rezultate in urma incheierii contractului de munca incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de catre angajator cu respectarea prevederilor Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, republicata, in conditiile tehnice stabilite de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica si care vor fi puse la dispozitia inspectorilor de munca la solicitarea acestora.
Este important de precizat ca firma nu poate obliga angajatul sa utilizeze semnatura electronica la incheierea contractului individual de munca sau actelor aditionale si altor documente.
Potrivit initiativei legislative, angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achizitionarea semnaturilor electronice utilizate pentru semnarea inscrisurilor/documentelor din relatiile de munca.
Sunt angajatori care desfasoara actiunea de instruire a lucratorllor in fiecare luna, fara a avea posibilitatea sa utilizeze formatul electronic. Ca atare, proiectuI propune introducerea posibilitatii semnarii cu semnatura electronica a dovezii de realizare a instruirii in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Astfel se urmareste si eliminarea accidentelor de traseu din categoria accidentelor de munca intrucat accidentul de circulatie acopera evenimentele care se pot petrece in trafic. Compania nu poate fi facuta responsabila pentru orice eveniment petrecut pe traseul de la domiciliu la locul de munca.
Citeste continuarea pe legislatiamuncii.manager.ro. >>>