Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?

OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare - formular 061 (Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare).

Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (societatii mama) care le infiinteaza insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc).

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar

(Legea numarul 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, articolul 85) 

SEDII SECUNDARE CARE AU MINIMUM 5 SALARIATI

Contribuabilii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora [Legea numarul 207/2015 articolul 85 alineatul (5) si Legea numarul 273/2006 articolul 32 alineatul (7)].

Inregistrarea fiscala se solicita la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru prin depunerea formularului 060 - "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare"(Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare), insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar, si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc). [Legea nr. 207/2015 art.33 alin. (2)]

Termenul de depunere al declaratiei: 30 de zile de la infiintarea sediului secundar 
[Legea numarul 273 / 2006 articolul 32 alin.(7)]

ATENTIE!
MARI CONTRIBUABILI

Inregistrarea sediilor secundare ale marilor contribuabili ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar. Prin exceptie, sediile secundare ale marilor contribuabili aflate in raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov se inregistreaza la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. (Ordinul ANAF numarul 1023 / 2017)

CONTRIBUABILI MIJLOCII

Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, cu exceptia sucursalelor, se face prin completarea si depunerea formularului 060 la organul fiscal central competent din cadrul directiei generale regionale a finantelor publice sau la Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.

(Ordinul ANAF numarul 560/2016 modificat prin Ordinul 1024/ 2017)

Listele nominale ale sediilor secundare ale contribuabililor mari si a celor mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul ANAF DGRFP Brasov

♦ Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minumum 5 salariati se declara in formularul 112 de societatea mama la organul fiscal unde aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati. Codul de inregistrare fiscala al sediului secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. 

(Ordinul comun numarul 1045/2084/793 / 2012, cu modificarile si completarile ulterioare)

♦ Plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare se face de societatea mama in contul unic 20.A.47.01.00 "Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat (societatea mama). (Ordinul ANAF numarul 3637/2015)

Societatea mama va intocmi cate un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului inscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.

Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal, inclusiv in cazul sediilor secundare ale marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii revine organului fiscal care administreaza obligatiile datorate de contribuabilul/platitorul (societatea mama) care le-a infiintat. (Legea numarul 207/2015, articolul 33 alineatul 1)

REGISTRUL UNIC DE CONTROL

Fiecare sediu secundar are obligatia sa tina REGISTRUL UNIC DE CONTROL care se achizitioneaza in termen de 30 de zile de la data inregistrarii.

(Legea numarul 252/2003 cu modificarile si completarile ulterioare)
 

Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OBLIGATIISEDII SECUNDARE5 ANGAJATIanaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 August 2017


Votati articolul "Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?":
Rating:

Nota: 1.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tva dauna asigurari

Intrebare: buna ziua

am urmatorul caz : fac transport de marfa perisabila lactate , se strica agregatul de la semiremorca si automat se strica si marfa din semiremorca valoare 300.000 ron + tva . primesc o factura de la proprieatrul marfii de 300.000 ron + tva nu e factura de imputatie , in factura apar produsele transportate. eu duc aceasta factura la asigurari , deoarece sper ca asigurarile sa plateasca aceasta factura am asigurare CMR. presupunand ca asigurarile ma vor despagubi , Va rog sa imi spuneti care este tratamentul fiscal si contabil al facturii pentru marfa deteriorata. tva -ul cum il inregistrez , e deductibil ?
multumesc


Raspuns: In cazul bunurilor distruse, pentru care se face dovada ca au iesit din circuitul economic, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X