email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Taxe si impozite valabile in 2023, in Romania - pagina 2

Raportul Z: este obligatoriu sa il generam daca nu au fost emise bonuri fiscale?

Generarea raportului Z se efectueaza la finalul zilei de lucru, de pe casa de marcat, si este o procedura esentiala in ceea ce priveste conformitatea fiscala. Aceasta practica este valabila chiar si atunci cand, in timpul zilei, nu au fost emise bonuri fiscale. Casa de marcat si generare raport Z: explicatiile specialistului Specialistul nostru va raspunde detaliat la aceasta intrebare:...» citeste mai departe aici
[30-Nov-2023]

OnLaptop si Flanco impreuna: Facilitarea accesului la servicii de reparatii laptop in Romania

“Vino cu laptopul tau in oricare dintre magazinele Flanco pentru a beneficia de Premium Express Service, un serviciu rapid de reparatii si upgrade!” OnLaptop, un brand renumit pentru serviciile sale specializate in reparatii de laptopuri, dezvaluie o colaborare oficiala cu Flanco, unul dintre principalii retaileri nationali in domeniul IT&C, electronice si...» citeste mai departe aici
[24-Nov-2023]

TVA la locuinte: se majoreaza cota de TVA de la 5% la 9% din 1 ianuarie 2024

ANAF informeaza ca de la 1 ianuarie 2024, in baza Legii nr. 296/26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, se majoreaza cota de TVA de la 5% la 9% pentru livrarea locuintelor ca parte a politicii sociale, inclusiv a terenului pe care sunt construite.Terenul pe care este construita locuinta include si amprenta la...» citeste mai departe aici
[23-Nov-2023]

Modificari fiscale in IT - studiu de caz de interes pentru contabili

Sunt foarte multe modificari ce vizeaza domeniul IT, atat pe partea de venituri din salarii, cat si impozitarea firmelor din acest domeniu. In randurile ce urmeaza, prin intermediul unui studiu de caz, sintetizam cat mai succint toate modificarile fiscale. Modificari fiscale in IT: 3 intrebari despre impozitare salarii, impozit micro aplicat societatilor din IT, ore suplimentare in...» citeste mai departe aici
[20-Nov-2023]

Trecerea de la impozit micro la impozit pe profit: este obligatorie achizitia Registrului de Evidenta Fiscala?

In situatia in care o societate a trecut de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor la impozitul pe profit, vom afla in randurile urmatoare daca are obligatia de a achizitiona Registrul de Evidenta Fiscala (formatul tipizat de la ANAF) si care este baza legala.  ANAF verifica daca aveti Registrul de Evidenta Fiscala pe 2023, completat conform noilor modificari legislative!...» citeste mai departe aici
[15-Nov-2023]

Facilitati fiscale in constructii: cum procedam in cazul angajatilor cu doua contracte de munca la societati diferite

In contextul gestionarii situatiei angajatilor din constructii cu doua contracte de munca la societati diferite, exista unele aspecte fiscale si contabile esentiale ce necesita atentie si claritate. Aceasta situatie devine deosebit de importanta in ceea ce priveste stabilirea functiei de baza a angajatului si aplicarea deducerii personale. Acordarea facilitatilor fiscale in constructii - studiu...» citeste mai departe aici
[14-Nov-2023]

Achizitie intracomunitara autoturism cu utilizare mixta: tratament fiscal TVA si monografia contabila

Achizitionam un autoturism pentru nevoile societatii, insa il utilizam si in scop personal. Cunoastem faptul ca utilizarea mixta a unui autoturism implica deductibilitatea limitata (50%) a taxei pe valoarea adaugata dedusa la achizitie. Vom afla cum se poate ajusta TVA dedusa la achizitie atunci cand bunul a fost achizitionat in regim de taxare inversa, cum ar fi, de exemplu, printr-o achizitie...» citeste mai departe aici
[09-Nov-2023]

PFA vs. microintreprindere in 2024: calcule comparative privind contributiile sociale si impozitele

Alegerea corecta a formei de organizare a unei afaceri reprezinta o dilema comuna pentru antreprenorii aflati la inceput de drum. Spre exemplu, gestionarea eficienta a finantelor intr-un cabinet stomatologic este o provocare importanta pentru orice profesionist care desfasoara activitati ca PFA. De cele mai multe ori, cheltuielile cu contributiile sociale si impozitele pot deveni un factor...» citeste mai departe aici
[03-Nov-2023]

Intreprinzator privat cu venituri anuale de 600.000 lei: ce este mai avantajos in 2024, PFA sau SRL?

Avand in vedere modificarile introduse prin Legea 296/2023, analizam cazul unui intreprinzator privat care estimeaza ca va realiza venituri anuale de 600.000 lei si presupunem ca nu va avea cheltuieli. Ce forma de desfasurare a activitatii este mai rentabila din punctul de vedere al obligatiilor fiscale pe care trebuie sa le achite, PFA sau SRL? De la infiintarea PFA pana la radierea ei, aici...» citeste mai departe aici
[02-Nov-2023]

Facturi primite in format PDF: in ce conditii pot fi inregistrate in contabilitate?

Astazi ne vom concentra asupra unui aspect important in domeniul fiscal-contabil: gestionarea documentelor primite de la furnizori, cum ar fi facturi, facturi simplificate si bonuri fiscale. Exista o serie de intrebari cu privire la modul in care aceste documente pot fi inregistrate si utilizate in scopul deducerii TVA si determinarii cheltuielilor deductibile. Un aspect important de luat in...» citeste mai departe aici
[02-Nov-2023]

TOATE modificarile privind cotele de TVA incepand cu 1 ianuarie 2024

Legea nr. 296/2023 aduce modificari radicale Codului fiscal, iar printre acestea se numara si cele privind cotele de TVA. Consultantul fiscal Ionut Jinga a sintetizat pentru portalcontabilitate.ro cele mai importante masuri care vizeaza capitolul de TVA, asa cum arata in Legea 296/2023. Cartea Verde a TVA acopera absolut orice operatiune din sfera de aplicare a TVA si, foarte important, ofera...» citeste mai departe aici
[01-Nov-2023]

Administrator cu studii economice: are dreptul sa semneze si sa depuna declaratii in numele societatii?

In cadrul acestui articol vom afla daca administratorul unei societati, care poseda studii superioare in domeniul economic, dar nu detine calificarea de expert contabil autorizat (CECCAR), are dreptul sa semneze si sa depuna declaratii in numele societatii. In continuare, vom analiza aceasta problema si vom identifica responsabilitatile care decurg din aceasta situatie. Manualul...» citeste mai departe aici
[27-Oct-2023]

Prorata: 3 studii de caz de interes pentru contabili

Desi conceptul de prorata pare a fi destul de simplu, in realitate se pot ivi diverse neclaritati in aplicarile practice. Pentru a evita erorile este esential sa se aiba o intelegere profunda a acestui concept, despre care vorbim in randurile de mai jos. Vom incepe prin a expune partea teoretica, urmand sa analizam apoi acest concept in 3 studii de caz. Cum se calculeaza...» citeste mai departe aici
[25-Oct-2023]

Raportarea DAC7: ce informatii cuprinde Formularul F7000 utilizat de operatorii de platforme online

ANAF a emis un ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului F7000 utilizat de operatorii de platforme online, in vederea indeplinirii obligatiei de raportare prevazuta la art. 291^5 alin.(1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Aceasta obligatie de raportare le revine operatorilor de platforme online prin care se intermediaza vanzarile de bunuri si prestarile...» citeste mai departe aici
[04-Oct-2023]

Ce cote de TVA se vor modifica de la 1 ianuarie 2024

Anul 2024 aduce noi modificari privind cotele de TVA. Iata o sinteza a celor mai importante masuri care vizeaza TVA, asa cum arata proiectul cu care Guvernul va merge in Parlament pentru asumarea raspunderii. Modificari fiscale 2024: noile cote de TVA anuntate de Guvern Astfel, va creste TVA de la 5% la 9% pentru: - livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp,...» citeste mai departe aici
[22-Sep-2023]

De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat...» citeste mai departe aici
[21-Sep-2023]

Casa de marcat defecta: care este procedura de urmat?

Cand casa de marcat fiscala este blocata sau defecta temporar, este important sa actionati cu atentie si sa urmati anumite etape pentru a remedia problema si pentru a minimiza impactul asupra activitatii afacerii. O casa de marcat defecta poate afecta afacerea dvs. si poate conduce la probleme cu raportarea corecta a vanzarilor.  Consideram ca exemplu situatia prezentata in urmatorul...» citeste mai departe aici
[31-Aug-2023]

Plusuri de inventar de natura imobilizarilor

Cunoastem faptul ca fiecare companie are obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege. Intrebare: Cu ocazia inventarierii patrimoniului constatam ca avem un laptop (valoare justa 4.000...» citeste mai departe aici
[30-Aug-2023]

Suspendare activitate Intreprindere Individuala. Care sunt obligatiile fiscale?

Potrivit art. 120 alin. 5 din Codul fiscal, "contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au...» citeste mai departe aici
[29-Aug-2023]

Cum se inregistreaza bacsisul in contabilitatea operatorilor economici

Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici care desfasoara activitate corespunzatoare codurilor CAEN: 5610 - «Restaurante», 5630 - «Baruri si alte activitati de servire a bauturilor».  Administratia Judeteana a Finantelor...» citeste mai departe aici
[23-Aug-2023]

Ajustarea de TVA. Tot ce trebuie sa stii despre procedura de ajustare TVA

Ajustarea TVA este un proces esential pentru a asigura conformitatea cu legislatia fiscala si pentru a evita eventualele amenzi sau penalitati. Controalele fiscale se concentreaza adesea pe verificarea corectitudinii declaratiilor de TVA si a modului in care se realizeaza deducerile si ajustarile aferente. Aceste controale au loc in scopul prevenirii evaziunii fiscale, asigurarii respectarii...» citeste mai departe aici
[04-Aug-2023]

Pagini: «1234567»


Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X