email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi norme privin taxele, vamile si Directia Generala Antifrauda Fiscala. Ordinul ANAF nr. 1296/2014

Ordinul ANAF nr. 1296/2014directia antifrauda fiscalainfiintare a popririidirectia vamilorasiguratorii


Regasiti mai jos continutul Ordinului ANAF nr. 1296/2014 - modificarea si completarea Ordinului ANAF nr. 2605/2010 - aprobarea Procedurii de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Avand in vedere dispozitiile art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, tinand cont de prevederile art. 129, 130 si ale art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
 
Art. I. - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.605/2010 pentru aprobarea Procedurii de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 732 din 3 noiembrie 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia Generala a Vamilor, directiile generale regionale ale finantelor publice, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin."

2. La anexa nr. 1 punctul 1 subpunctul 1.1, literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "a) organ de control - organ de control competent, potrivit legii, al Directiei Generale Antifrauda Fiscala, Directiei Generale a Vamilor, directiilor generale regionale ale finantelor publice, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;

b) organ de executare - organ de executare competent, potrivit legii, al directiilor generale regionale ale finantelor publice, organelor fiscale teritoriale subordonate acestora si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;".

3. La anexa nr. 1 punctul 2 subpunctul 2.1, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "a) in urma constatarii unor acte si fapte care pot constitui infractiuni de evaziune fiscala sau frauda fiscala si vamala, in cazul carora prejudiciul nu a fost stabilit prin acte administrative fiscale de impunere, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare;".

4. La anexa nr. 1 punctul 5, subpunctele 5.1.5 si 5.1.6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"5.1.5. Organul de control va transmite in aceeasi zi sau cel tarziu in ziua urmatoare proiectul «Referatului justificativ al masurilor asiguratorii», precum si proiectul «Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii», in vederea aprobarii conducatorului organului fiscal respectiv, directorului general in cazul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, sefului de administratie in cazul administratiilor judetene ale finantelor publice, sefilor de administratie in cazul administratiilor sectoarelor 1-6 ale finantelor publice si Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.

5.1.6. Aprobarea sau respingerea proiectului «Referatului justificativ al masurilor asiguratorii» si a proiectului «Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii» se va realiza de catre conducatorul organului fiscal prevazut la subpct. 5.1.5 in termen de cel mult doua zile de la primirea acestora. Respingerea sau aprobarea se comunica in scris organului de control. in cazul aprobarii, un exemplar al referatului justificativ al masurilor asiguratorii si un exemplar al deciziei de instituire a masurilor asiguratorii se vor comunica organului de control."

5. La anexa nr. 1 punctul 5 subpunctul 5.2, subpunctul 5.2.5 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "5.2.5. Aprobarea sau respingerea proiectului «Referatului justificativ al masurilor asiguratorii» si a proiectului «Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii» se va realiza de catre conducatorul organului fiscal prevazut la subpct. 5.1.5 in termen de cel mult doua zile de la primirea acestora."

6. La anexa nr. 1 punctul 5 subpunctul 5.4, litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "g) Depozitarul Central, autorizat potrivit legii, cu privire la actiunile cotate pe piata bursiera detinute de catre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea solidara la societati comerciale;".

7. La anexa nr. 1 punctul 5 subpunctul 5.6, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "c) prezentarea starii fiscale de fapt a contribuabilului, constatata in urma documentarii si/sau a unei inspectii fiscale, ca urmare a cercetarii la fata locului ori ca urmare a efectuarii, in conditiile legii, de controale curente, operative si inopinate sau controale tematice, dupa caz;".

8. La anexa nr. 1 punctul 5, subpunctul 5.19 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "5.19. «Decizia de instituire a masurilor asiguratorii» va fi comunicata contribuabilului de catre organul de executare odata cu «Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti»/«Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate debitorului de catre terti» si/sau «Procesul-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri mobile»/«Procesul-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri imobile», dupa caz, dispozitiile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator."

9. La anexa nr. 1 punctul 6, subpunctele 6.1, 6.3, 6.5 si 6.7 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "6.1. «Referatul justificativ al masurilor asiguratorii», in situatia prevazuta la pct. 2.1, se intocmeste in doua exemplare de catre organul de control, va fi propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate si va fi avizat de coordonatorul acestuia.................................................................................................

6.3. «Decizia de instituire a masurilor asiguratorii», in situatia prevazuta la pct. 2.1, se intocmeste in 3 exemplare de catre organul de control si va fi semnata de seful de serviciu de specialitate si de coordonatorul organului de control.................................................................................................

6.5. Aprobarea «Referatului justificativ al masurilor asiguratorii» si a «Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii», in situatiile prevazute la pct. 2.1 si 2.2, se realizeaza de catre conducatorul organului fiscal prevazut la subpct.  5.1.5.................................................................................................

6.7. «Referatul justificativ de ridicare a masurilor asiguratorii» se intocmeste in doua exemplare de catre organul de control/organul de executare, dupa caz, si sta la baza emiterii «Deciziei de ridicare a masurilor asiguratorii». Acesta va fi propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate, va fi avizat de coordonatorul acestuia, dupa caz, si aprobat de catre conducatorul organului fiscal prevazut la subpct. 5.1.5."

10. La anexa nr. 1 punctul 6, dupa subpunctul 6.7 seintroduce un nou subpunct, subpunctul 6.8, cu urmatorul cuprins: "6.8. «Decizia de ridicare a masurilor asiguratorii» se intocmeste in 3 exemplare de catre organul de control/organul de executare, dupa caz, va fi propusa spre avizare de seful de serviciu de specialitate, va fi avizata de coordonatorul acestuia, dupa caz, si aprobata de catre conducatorul organului fiscal prevazut la subpct. 5.1.5."
 
Art. II. - Anexele nr. 2-9 se inlocuiesc cu anexele nr. 1-8, care fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Gelu-Stefan Diaconu
 
Bucuresti, 21 mai 2014.
Nr. 1.296.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul ANAF nr. 1296/2014directia antifrauda fiscalainfiintare a popririidirectia vamilorasiguratorii


Data aparitiei: 17 Iunie 2014

Votati articolul "Noi norme privin taxele, vamile si Directia Generala Antifrauda Fiscala. Ordinul ANAF nr. 1296/2014":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X