email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii

proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri

Reducerea birocratiei a parut, multa devreme, un proiect fara sfarsit. Insa odata cu demararea Comisiei de taiat hartii, rezultatele concrete nu au intarziat sa apara, de la simplificarea D394, a Formularului 088 si a altor masuri de simplificare anuntate de ANAF.

Recent a fost adus in discutie un nou proiect de OUG care vizeaza, de asemenea, reducerea birocratiei. Una dintre masurile anuntate de premierul Dacian Ciolos se refera la faptul ca institutiile publice vor solicita cazierul judiciar direct Politiei si nu cetatenilor.

Un proiect de ordonanta de urgenta care cuprinde masuri de reducere a birocratiei, printre care se numara si faptul ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar il vor solicita direct la Politie, va fi discutat in sedinta de guvern de marti,

"Chiar maine, in sedinta de guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanta de urgenta care va veni cu un pachet consistent de simplificare, de debirocratizare, de reducere a acestei birocratii. (…) in primul rand, cazierul judiciar se va solicita doar intre institutii, deci circa 2,5 milioane de drumuri la Politie pentru a ridica un cazier judiciar vor fi eliminate, pentru ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea sa solicite direct la Politie, fara sa ceara cetateanului sa treaca de la un ghiseu la altul si sa ia o hartie sa o duca la alt ghiseu.

Apoi, copiile dupa buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate si trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fara sa mai fie nevoie de acele documente si hartii deplasate la o institutie sau alta.

Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, institutiile care vor cere astfel de copii dupa anumite documente vor putea sa le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului si a pasaportului, cetatenii vor plati o singura taxa si intr-un singur loc, nu vor mai trebui sa plateasca diferite taxe la diferite institutii. Si celebrele adeverinte de venit pentru inscrierea la somaj vor fi eliminate", a anuntat premierul Dacian Ciolos, luni, la Radio Romania Actualitati, citat de Bn24.ro.

De asemenea, premierul Dacian Ciolos a explicat ca proiectul de ordonanta de urgenta are la baza cererile si doleantele cetatenilor:

"Acum cinci luni am lansat acest proiect, care a fost foarte eficient inca din start, in sensul ca am avut foarte multe idei si propuneri (…). Am facut o sinteza a acestor idei si propuneri si, in ultimele luni, am lucrat in a identifica modalitati legislative si juridice de aplicare a acestor idei", a declarat acesta, amintind ca inclusiv in ce priveste investitiiile au fost simplificate doua formulare "pe baza propunerilor venite din partea mediului de afaceri", iar in cadrul ANAF vor putea fi platite taxele si impozitele cu cardul.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri


Data aparitiei: 28 Iunie 2016

Votati articolul "Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X