email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii

proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri

Reducerea birocratiei a parut, multa devreme, un proiect fara sfarsit. Insa odata cu demararea Comisiei de taiat hartii, rezultatele concrete nu au intarziat sa apara, de la simplificarea D394, a Formularului 088 si a altor masuri de simplificare anuntate de ANAF.

Recent a fost adus in discutie un nou proiect de OUG care vizeaza, de asemenea, reducerea birocratiei. Una dintre masurile anuntate de premierul Dacian Ciolos se refera la faptul ca institutiile publice vor solicita cazierul judiciar direct Politiei si nu cetatenilor.

Un proiect de ordonanta de urgenta care cuprinde masuri de reducere a birocratiei, printre care se numara si faptul ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar il vor solicita direct la Politie, va fi discutat in sedinta de guvern de marti,

"Chiar maine, in sedinta de guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanta de urgenta care va veni cu un pachet consistent de simplificare, de debirocratizare, de reducere a acestei birocratii. (…) in primul rand, cazierul judiciar se va solicita doar intre institutii, deci circa 2,5 milioane de drumuri la Politie pentru a ridica un cazier judiciar vor fi eliminate, pentru ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea sa solicite direct la Politie, fara sa ceara cetateanului sa treaca de la un ghiseu la altul si sa ia o hartie sa o duca la alt ghiseu.

Apoi, copiile dupa buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate si trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fara sa mai fie nevoie de acele documente si hartii deplasate la o institutie sau alta.

Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, institutiile care vor cere astfel de copii dupa anumite documente vor putea sa le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului si a pasaportului, cetatenii vor plati o singura taxa si intr-un singur loc, nu vor mai trebui sa plateasca diferite taxe la diferite institutii. Si celebrele adeverinte de venit pentru inscrierea la somaj vor fi eliminate", a anuntat premierul Dacian Ciolos, luni, la Radio Romania Actualitati, citat de Bn24.ro.

De asemenea, premierul Dacian Ciolos a explicat ca proiectul de ordonanta de urgenta are la baza cererile si doleantele cetatenilor:

"Acum cinci luni am lansat acest proiect, care a fost foarte eficient inca din start, in sensul ca am avut foarte multe idei si propuneri (…). Am facut o sinteza a acestor idei si propuneri si, in ultimele luni, am lucrat in a identifica modalitati legislative si juridice de aplicare a acestor idei", a declarat acesta, amintind ca inclusiv in ce priveste investitiiile au fost simplificate doua formulare "pe baza propunerilor venite din partea mediului de afaceri", iar in cadrul ANAF vor putea fi platite taxele si impozitele cu cardul.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri


Data aparitiei: 28 Iunie 2016

Votati articolul "Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X