email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii

proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri

Reducerea birocratiei a parut, multa devreme, un proiect fara sfarsit. Insa odata cu demararea Comisiei de taiat hartii, rezultatele concrete nu au intarziat sa apara, de la simplificarea D394, a Formularului 088 si a altor masuri de simplificare anuntate de ANAF.

Recent a fost adus in discutie un nou proiect de OUG care vizeaza, de asemenea, reducerea birocratiei. Una dintre masurile anuntate de premierul Dacian Ciolos se refera la faptul ca institutiile publice vor solicita cazierul judiciar direct Politiei si nu cetatenilor.

Un proiect de ordonanta de urgenta care cuprinde masuri de reducere a birocratiei, printre care se numara si faptul ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar il vor solicita direct la Politie, va fi discutat in sedinta de guvern de marti,

"Chiar maine, in sedinta de guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanta de urgenta care va veni cu un pachet consistent de simplificare, de debirocratizare, de reducere a acestei birocratii. (…) in primul rand, cazierul judiciar se va solicita doar intre institutii, deci circa 2,5 milioane de drumuri la Politie pentru a ridica un cazier judiciar vor fi eliminate, pentru ca institutiile care vor avea nevoie de cazier judiciar vor putea sa solicite direct la Politie, fara sa ceara cetateanului sa treaca de la un ghiseu la altul si sa ia o hartie sa o duca la alt ghiseu.

Apoi, copiile dupa buletin care trebuiau depuse la diferite dosare vor putea fi solicitate si trimise electronic, prin e-mail, prin scanare, fara sa mai fie nevoie de acele documente si hartii deplasate la o institutie sau alta.

Se vor elimina copiile legalizate pentru furnizarea serviciilor publice, institutiile care vor cere astfel de copii dupa anumite documente vor putea sa le legalizeze conform cu originalul pe loc. La ridicarea buletinului si a pasaportului, cetatenii vor plati o singura taxa si intr-un singur loc, nu vor mai trebui sa plateasca diferite taxe la diferite institutii. Si celebrele adeverinte de venit pentru inscrierea la somaj vor fi eliminate", a anuntat premierul Dacian Ciolos, luni, la Radio Romania Actualitati, citat de Bn24.ro.

De asemenea, premierul Dacian Ciolos a explicat ca proiectul de ordonanta de urgenta are la baza cererile si doleantele cetatenilor:

"Acum cinci luni am lansat acest proiect, care a fost foarte eficient inca din start, in sensul ca am avut foarte multe idei si propuneri (…). Am facut o sinteza a acestor idei si propuneri si, in ultimele luni, am lucrat in a identifica modalitati legislative si juridice de aplicare a acestor idei", a declarat acesta, amintind ca inclusiv in ce priveste investitiiile au fost simplificate doua formulare "pe baza propunerilor venite din partea mediului de afaceri", iar in cadrul ANAF vor putea fi platite taxele si impozitele cu cardul.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordonanta de urgentadacian ciolosreducerea birocratieianafsimplificareformulare evitarea dublei impuneri


Data aparitiei: 28 Iunie 2016

Votati articolul "Guvernul Ciolos va adopta ordonanta care micsoreaza birocratia si scoate cazierul judiciar de pe lista documentelor obligatorii":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X