email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016

formularul 088declaratia 088d088planurile de investitiianafsimplificata

Noul formular 088 in varianta simplificata a fost publicat. Va intra astfel in vigoare Declaratia 088 simplificata de ANAF asa cum am prezentat mai jos. Noile modificari sunt incluse in OpANAF 2048/2016, publicat la 15 iulie in Monitorul Oficial 533 si intra in vigoare in 15 zile de la publicare.

Retinem insa ca daca pe de o parte avem mai putine documente in Formularul 088, exista si cerinte noi care vor continua sa ingreuneze procedura de completare a D088.

Numarul total de 11 documente cerute initial se reduce la 4. Se vor anexa obligatoriu in continuare doar acele documente care:

- trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare

- trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE

-  contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila, cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii

- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

Declaratia 088, in forma simplificata, pastreaza astfel intrebari care cer informatii despre asociati, despre planurile de investitii, despre conturi bancare, despre intentia de a derula activitati intracomunitare in urmatorul an s.a.m.d.

Mai jos regasiti aceste cerinte introduse de ANAF in cuprinsul formularului 088, in varianta amintita recent intr-o analiza pe aceasta tema si de Republica.ro:

- Este introdusa o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.

- Se introduce solicitarea ca activitatea economica sa fie descrisa detaliat, precizând, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori.

- Se solicita informatii despre planurile de investitii in legatura cu domeniul principal de activitate.

- Se solicita ca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia care au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane aflate in insolventa sau inactivitate temporara inregistrata la registrul comertului sa precizeze motivul care a condus la aceste situatii.

- Apare cerinta de a preciza daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sunt beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara si/sau in strainatate in numele persoanei impozabile. in cazul in care nu exista conturi trebuie precizat motivul acestei situatii.

- Se solicita mentionarea activelor detinute in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

- Se solicita date referitoare la efectuarea sau intentiei de a efectua in urmatoarele 12 luni: operatiuni intracomunitare, achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

- Se solicita informatii legate de tipul operatiunilor intracomunitare respectiv de tipul operatiunilor efectuate in/din afara UE, natura bunurilor/serviciilor, tara de provenienta si cea de destinatie a bunurilor/serviciilor livrate/prestate, precum si valoarea estimata a operatiunilor UE/non-UE.

- Se introduce cerinta de a estima daca valoarea TVA aferenta achizitiilor va fi mai mare decat valoarea TVA aferenta livrarilor si, daca da, motivul pentru care se inregistreaza o asemenea situatie.

Astfel, desi noua Declaratie 088 ar trebui deja sa se aplice incepand cu luna iulie 2016, exista in continuare aceste intrebari care nu simplifica sarcina celor care trebuie sa completeze aceasta declaratie. Va reamintim ca impotriva Declaratiei 088 a fost deja declansata procedura de infringement, la cererea mai multor companii din Romania.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 088declaratia 088d088planurile de investitiianafsimplificata


Data aparitiei: 11 Iulie 2016
Ultima actualizare: 15 Iulie 2016

Votati articolul "Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016":
Rating:

Nota: 2.89 din 5 din 27 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X