Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016

formularul 088declaratia 088d088planurile de investitiianafsimplificata

Noul formular 088 in varianta simplificata a fost publicat. Va intra astfel in vigoare Declaratia 088 simplificata de ANAF asa cum am prezentat mai jos. Noile modificari sunt incluse in OpANAF 2048/2016, publicat la 15 iulie in Monitorul Oficial 533 si intra in vigoare in 15 zile de la publicare.

Retinem insa ca daca pe de o parte avem mai putine documente in Formularul 088, exista si cerinte noi care vor continua sa ingreuneze procedura de completare a D088.

Numarul total de 11 documente cerute initial se reduce la 4. Se vor anexa obligatoriu in continuare doar acele documente care:

- trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare

- trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE

-  contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila, cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii

- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

Declaratia 088, in forma simplificata, pastreaza astfel intrebari care cer informatii despre asociati, despre planurile de investitii, despre conturi bancare, despre intentia de a derula activitati intracomunitare in urmatorul an s.a.m.d.

Mai jos regasiti aceste cerinte introduse de ANAF in cuprinsul formularului 088, in varianta amintita recent intr-o analiza pe aceasta tema si de Republica.ro:

- Este introdusa o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.

- Se introduce solicitarea ca activitatea economica sa fie descrisa detaliat, precizând, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii


- Se solicita informatii despre planurile de investitii in legatura cu domeniul principal de activitate.

- Se solicita ca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia care au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane aflate in insolventa sau inactivitate temporara inregistrata la registrul comertului sa precizeze motivul care a condus la aceste situatii.

- Apare cerinta de a preciza daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sunt beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara si/sau in strainatate in numele persoanei impozabile. in cazul in care nu exista conturi trebuie precizat motivul acestei situatii.

- Se solicita mentionarea activelor detinute in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

- Se solicita date referitoare la efectuarea sau intentiei de a efectua in urmatoarele 12 luni: operatiuni intracomunitare, achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).

- Se solicita informatii legate de tipul operatiunilor intracomunitare respectiv de tipul operatiunilor efectuate in/din afara UE, natura bunurilor/serviciilor, tara de provenienta si cea de destinatie a bunurilor/serviciilor livrate/prestate, precum si valoarea estimata a operatiunilor UE/non-UE.

- Se introduce cerinta de a estima daca valoarea TVA aferenta achizitiilor va fi mai mare decat valoarea TVA aferenta livrarilor si, daca da, motivul pentru care se inregistreaza o asemenea situatie.

Astfel, desi noua Declaratie 088 ar trebui deja sa se aplice incepand cu luna iulie 2016, exista in continuare aceste intrebari care nu simplifica sarcina celor care trebuie sa completeze aceasta declaratie. Va reamintim ca impotriva Declaratiei 088 a fost deja declansata procedura de infringement, la cererea mai multor companii din Romania.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iulie 2016


Votati articolul "Formularul 088 simplificat a fost publicat. Noile cerinte se aplica din august 2016":
Rating:

Nota: 2.89 din 5 din 27 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum rezolvam facturile de utilitati facturate dupa data dizolvarii unei firme ?

Intrebare: Buna ziua,

1. Cunoastem cu totii faptul ca o societate comerciala aflata in proces de lichidare nu poate sa emita facturi, si nici sa primeasca in continuare (dupa data dizolvarii) facturi de la diversi furnizori.
Totusi, societatea in discutie a primit de la furnizorii de utilitati (apa, gaze, energie, prestari servicii contabilitate) facturi privind perioada de dupa dizolvarea societatii, si a si platit aceste facturi.
De asemenea, societatea a emis facturi de inchiriere spatii sedii firma, dupa data dizolvarii societatii. Va rugam sa ne spuneti cum rezolvam contabil aceste facturi? Dar din punct de vedere fiscal?
Cu lichidatorul dialogam doar prin mail-uri si este foarte greu.

2. Exista posibilitatea ca aceste utilitati sa fie preluate de catre o alta persoana fizica sau juridica spre a fi platite, astfel incat sa nu fie reziliate contractele cu furnizorii? Ce demersuri ar trebui sa faca in acest sens societatea dizolvata sau o alta persoana cu furnizorii de utilitati?

Va multumim.

Raspuns: Daca dumneavoastra considerati ca legislatia este clara in privinta dizolvarii, de ce emiteti...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
împrumut! împrumut!! împrumut!!! Sunteți în căutarea pentru o companie de împrumut privat reputație și acreditat care oferă împrumuturi pentru oportunitate de timp de viață. Noi oferim toate tipurile de împrumut într-un mod foarte rapid și ușor, credit de nevoi personale, credit auto, Creditul pentru locuință, Student împrumut, afaceri de împrumut, împrumut de investiții, de consolidare a datoriei, și multe altele. Ați fost respinse de către bănci și alte instituții financiare? Ai nevoie de un împrumut de consolidare sau un credit ipotecar? Căutare nu mai mult ca noi suntem aici pentru a face toate necazurile tale financiare, un lucru din trecut. Noi fonduri de împrumut la persoane fizice și juridice care au nevoie de asistență financiară, la rata de 2%. Nu există un număr de securitate socială necesară și nici o verificare de credit este necesar, 100% garantat. Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență fiabilă și beneficiar și vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. Așa că ne e-mail azi la: (fernandohenrietta(a)gmail.com) pentru a aplica acum pentru un împrumut.
Data adaugarii: 15-Nov-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Concediu medical in 2018: noile norme metodologice de acordare

    • Romanii care vor fi nevoiti sa isi ia concediu medical pe parcursul anului 2018 trebuie sa fie informati in privinta noilor norme metodologice de acordare, care sunt aplicabile din luna ianuarie a acestui an. Legat de acestea, au aparut o serie de modificari carora trebuie sa le acordati o deosebita atentie. In Monitorul Oficial din data de 12 ianuarie 2018 au fost publicate Normele de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile si i...» citeste mai departe aici

  • Afla cum se stabileste baza de calcul a impozitului pe venitul microintreprinderilor!

    • Subiectul analizat astazi are ca tema principala o firma care la data de 31.12.2017 are in balanta rulaje pe conturile 665, 765, 668 si 768 aferente reevaluarii de creditte bancare si leasingurilor financiare precum si din decontarea creantelor in valuta precum si din reevaluarea lunara a soldurilor creantelor (sold 4111 in valuta) si datoriilor (401, 404) in valuta. Una dintre dilemele acestei spete are legatura cu modul in care se calculeaza impozitul pe microintreprinderi ...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR: 2018, anul exceselor ANAF asupra contribuabililor!

    • CNIPMMR (Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania) este de parere ca anul 2018 va fi unul al exceselor functionarilor ANAF asupra contribuabililor pentru obtinerea premiilor prevazute de Ordonanta de Urgenta nr. 116 publicata in Monitorul Oficial din 29 decembrie 2017. Ordonanta de Urgenta nr. 116 din 28 decembrie 2017 privind unele masuri bugetare si pentru modificarea Legii nr. 236/2010 privind s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X