email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF nu va mai anula coduri de TVA fara a discuta inainte cu firmele

codul de tvaformularul 088d088anularea codului de tvaanafnotificaridecizia anaf

Deoarece au continua sa se produca probleme in procesul decizional de anulare a codului de TVA, ANAF a decis sa invite firmele la discutii pentru a explica motivele care au dus la anularea codului.

Mai mult, in prezent se aduc noi modificari procedurii de prelucrare a informatiilor care se declara prin Formularul 088.

Astfel, in functie de discutia avuta cu reprezentantii Fiscului si de informatiile prezentate de contribuabil, ANAF si-ar putea reconsidera decizia initiala de anulare a codului de TVA, asa cum a anuntat recent Dragos Doros, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, intr-un interviu pentru Profit.ro.

"Daca un contribuabil este identificat cu risc fiscal mediu, din analiza informatiilor facuta de noi, va fi invitat la un interviu la sediul nostru. Vom emite proceduri interne, in scurt timp, astfel incat sa ii anuntam si sa discutam cu toti cei carora am decis sa le anulam codul de TVA. Doar in urma acestui interviu vom lua o decizie, pentru ca am constatat ca nu avem o comunicare eficienta, de fiecare data. Desi noi urmam procedurile legale, apar situatii când, din diferite motive, nu este primita notificarea. Procedura va fi mai facila si vom gasi o metoda sa ii instiintam inclusiv prin email, cel putin pe contribuabilii mari si mijlocii", a precizat Dragos Doros pentru sursa amintita mai sus.

Procedura de depunere a D088 ar fi trebui, dupa modificarile aduse ultima oara, sa functioneze corespunzator, chiar daca mediul de afaceri a cerut insistent transparentizarea criteriilor alese de ANAF in luarea deciziei de anulare a codului de TVA.

In cazul in care, dupa primirea notificarii privind anularea codului de TVA din cauzele indicate de ANAF (act expirat de sediu, organe statutare, nedepunere declaratii, obligatii restante etc), aminteste Profit.ro, contribuabilul nu remediaza problemele in 30 de zile, urmarea o reprezinta chiar anularea codului din oficiu, iar firmele nu isi mai pot deduce taxa colectata.

Multe probleme au aparut in ultima perioada inclusiv din cauza ca notificarile trimise de ANAF nu ajungeau la firme sau nu soseau in timp util pentru ca firmele sa poata remedia problemele indicate de Fisc si sa nu riste astfel anularea codului de TVA.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU: Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, Editia 139


Tehnici de supravietuire masurilor legislative din OUG care zguduie din temelii sistemul fiscal romanesc

PRECIZARE IMPORTANTA!
 
Rezervati acum participarea dvs. la eveniment si aflati:
    • care sunt masurile fiscale nou preconizate, cand intra in vigoare
    • cum va afecteaza
    • ce impact au asupra activitatii / afacerii dvs.
    • ce masuri luati dvs. pentru implementarea corect a legii in vigoare
    • cum va protejati impotriva amenzilor generate de erorile de aplicarea legii.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de tvaformularul 088d088anularea codului de tvaanafnotificaridecizia anaf


Data aparitiei: 17 August 2016

Votati articolul "ANAF nu va mai anula coduri de TVA fara a discuta inainte cu firmele":
Rating:

Nota: 2.13 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X