email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune noua ANAF: Primii pasi la ANAF, dupa inregistrarea la Oficiul National al Registrului Comertului

sesiune anafinregistrare registrul comertuluitvaregistrul operatorilor intracomunitaricertificatele de cazier judiciar

Va informam ca la jumatatea saptamanii in curs a avut loc o noua sesiune de dezbatere dedicata contribuabililor persoane fizice, de data aceasta cu tema "Primii pasi la ANAF, ulterior inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului".

Redam mai jos unele dintre cele mai importante intrebari la care a raspuns ANAF in cadrul sesiunii de consultanta amintite:

Intrebare contribuabil: Daca infiintez o firma noua pot sa ma inscriu in registrul operatorilor intracomunitari si sa ma inregistrez ca platitor de tva?

Raspuns ANAF: La infiintarea unei societati se poate opta si pentru inregistrarea ca platitor de TVA, scop in care se vor
completa si depune formularele 088 – "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si 098 – "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal".

Totodata, la infiintarea societatii, veti completa corespunzator si rubricile referitoare la TVA din Vectorul fiscal din formularul 010 – "Declaratie de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica". Concomitent veti efectua si inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari, prin completarea si depunerea formularului 095 numai daca intentionati sa efectuati operatiuni intracomunitare, asa dupa cum acestea sunt definite la art.158^2 alin.(1) din Codul fiscal.

Intrebare: Un SRL neinregistrat in scopuri de TVA in Romania presteaza servicii catre un partener din UE. Va rog sa-mi spuneti daca SRL-ul din Romania este obligat sa se inscrie in ROI, ce obligatii declarative are si daca trebuie sa verifice codul de inregistrare al partenerelui din UE ? (Decontul special de TVA sau declaratia 390 ? ).

Raspuns: Din aspectele prezentate de dumneavoastra rezulta ca sunteti o persoana impozabila, neinregistrata in
scopuri de TVA in Romania, care presteaza servicii pentru beneficiari stabiliti in UE. in situatia in care beneficiarii sunt persoane impozabile, locul prestarii se considera a fi in statul membru in care sunt stabiliti acestia. Beneficiarii serviciilor sunt persoane obligate la plata taxei conform legislatiei statului membru. in acest caz, aveti urmatoarele obligatii:

- sa va inregistrati in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare (conform art.153^1 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal) inainte de prestarea serviciului, prin depunerea Declaratiei de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii (091). Dumneavoastra VEtI FI iNREGISTRATa iN SCOPURI DE TVA DOAR PENTRU OPERAtIUNI INTRACOMUNITARE.

Intrebare contribuabil: Un PFA neplatitor de TVA, care presteaza servicii IT catre SUA si Asia, este obligat sa fie platitor de TVA in Romania si sa se inscrie in ROI? Dar daca presteaza servicii si in UE?

Raspuns ANAF: Sunteti obligat sa va inregistrati ca platitor de TVA in Romania doar la depasirea plafonului, potrivit art 153 din Codul Fiscal. Trebuie sa va inregistrati in Registrul operatorilor intracomunitar pentru servicii IT efectuate pentru persoane impozabile stabilite in UE pentru care locul prestarii este in statul membru. inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari trebuie facuta inainte de efectuarea operatiunilor intracomunitare. Pentru prestarile de servicii in afara Uniunii Europene nu aveti obligatia inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari.

Intrebare contribuabil: Va rog sa imi spuneti daca pentru inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, pe langa formularul 095, cazier judiciar administrator si certificat constatator, mai am nevoie de ceva? in cat timp de la depunerea actelor primesc raspunsul?

Raspuns ANAF: in situatia in care se solicita inregistrarea in Registrul operatorilor intracomunitari a unei persoane juridice, formularul 095 – Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari se depune
insotit de urmatoarele documente:

- certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor, in cazul societatilor pe actiuni, inclusiv al celor in comandita pe actiuni;

- certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatile competente din Romania ale administratorilor si ale asociatilor care detin minimum 5% din capitalul social al societatii, in cazul celorlalte forme de societati comerciale;

Certificatele de cazier judiciar trebuie sa fie eliberate special in vederea inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari.

- certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte repartizarea capitalului social intre asociati, valabil la data depunerii cererii.

- precum si urmatoarele documente, dupa caz:

a) in cazul in care in certificatele de cazier judiciar este inscrisa punerea in miscare a actiunii penale fata de oricare dintre asociati sau administratori, contribuabilii trebuie sa prezinte documente eliberate de organele de urmarire penala, din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal. in cazul in care in certificatele de cazier judiciar este inscrisa punerea in miscare a actiunii penale fata de oricare dintre asociati sau administratori si s-a dispus trimiterea in judecata, contribuabilii trebuie sa prezinte documente eliberate de organele competente, din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

b) in cazul in care in certificatele de cazier judiciar sunt inscrise infractiuni si/sau alte date, contribuabilul va prezenta copiile legalizate ale hotararilor judecatoresti prin care au fost stabilite respectivele infractiuni si/sau alte documente eliberate de organele competente, precum si documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul directiei generale a finantelor publice coordonatoare a organului fiscal competent sau, dupa caz, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cazul marilor contribuabili, din care sa rezulte daca infractiunea este sau nu in legatura cu operatiunile prevazute la art. 158^2 alin. (1) din Codul fiscal.

Contribuabilii care solicita inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari de la data inregistrarii in scopuri de TVA trebuie sa depuna la organul fiscal competent formularul 095 odata cu formularul 098 – Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal (formularul 091 – Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare). Organul fiscal analizeaza si dispune aprobarea sau respingerea cererii de inregistrare in Registrul operatorilor intracomunitari odata cu aprobarea ori respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.


Sursa: ANAF

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sesiune anafinregistrare registrul comertuluitvaregistrul operatorilor intracomunitaricertificatele de cazier judiciar


Data aparitiei: 24 August 2016

Votati articolul "Sesiune noua ANAF: Primii pasi la ANAF, dupa inregistrarea la Oficiul National al Registrului Comertului":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X