email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

registrul operatorilor intracomunitariformular 095certificat de cazier judiciarcodul unic de identificare

Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii.

Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efectueze achizitii sau livrari intracomunitare de bunuri sau cand efectueaza prestari sau achizitii de servicii cu parteneri din alte state membre.

De asemenea, trebuie sa cse inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari si persoanele neinregistrate in scopuri de TVA ce detin un cod special de TVA obtinut in temeiul art. 317 din Codul fiscal. In aceasta categorie intra firmele neplatitoare de TVA care:
- achizitioneaza sau presteaza servicii intracomunitare pentru care partenerii sunt obligati la plata TVA in tara de origine;
- au depasit intr-un an plafonul achizitiilor intracomunitare scutite de TVA de 10.000 EUR (34.000 lei la cursul de la data aderarii).

Pentru inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari trebuie sa depuneti la autoritatile fiscale teritoriale urmatoarele documente:
- formular 095 "Cerere de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari";
- certificat de cazier judiciar pentru toti administratorii in cazul societatilor pe actiuni;
- certificate de cazier judiciar pentru administrator si pentru asociatii ce detin mai mult de 5% din partile sociale in cazul celorlalte forme de societate.

In cazul firmelor cu asociati sau administratori straini, procedura de obtinere a cazierului judiciar este urmatoarea:

Obtinerea cazierului judiciar pentru persoane fizice straine

Persoanele fizice straine pot solicita direct eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.

De asemenea, ele pot solicita certificatul de cazier judiciar si prin imputernicit, dupa cum urmeaza:
- in tara, numai pe baza unei procuri autentificate de catre un notar – aceasta procura trebuie apoi tradusa si legalizata in limba romana;
- in strainatate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei ori de catre un notar, cu respectarea cerintelor legalizarii actelor oficiale straine.

Continutul procurii trebuie formulat in termeni clari, din care sa rezulte persoana care a fost mandatata, scopul si durata mandatului.

In situatia in care cererea se depune prin imputernicit in tara (la sectia de politie de care apartine locul de domiciliu sau de resedinta al imputernicitului, care poate fi cetatean roman sau cetatean strain cu resedinta in Romania), aceasta va fi insotita de:
- dovada platii taxei de eliberare a certificatului de cazier judiciar in valoare de 10 lei;
- timbre fiscale in valoare de 2 lei;
- copia actului de identitate a solicitantului nerezident (carte de identitate, pasaport, etc);
- copia actului de identitate a imputernicitului;
- procura autentificata in conditiile legii (in original - daca procura are ca obiect obtinerea certificatului de cazier judiciar, sau in copie - daca procura are un obiect generic, ce presupune si obtinerea certificatului de cazier judiciar).

Procurile intocmite in Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova, in limba romana, sunt acceptate ca valabile fara vreo alta supralegalizare.

Certificatul de cazier judiciar se elibereaza pe loc pentru persoanele care nu figureaza cu mentiuni in Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman (ROCRIS), sau in cel mult 30 de zile de la data solicitarii, in cazurile in care cererea-tip este depusa prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.

Certificatul de cazier judiciar este valabil 6 luni de la data primirii si numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Obtinerea cazierului judiciar pentru persoane juridice straine

Dosarul necesar obtinerii cazierului judiciar trebuie depus la unitatile locale de politie de care apartine locul de domiciliu sau de resedinta al imputernicitului.

Documentele necesare pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar persoanelor juridice sunt:
a) cerere de eliberare a certificatului de cazier judiciar, semnata de persoana imputernicita, care va cuprinde toate datele de identificare ale firmei (denumirea, denumirea anterioara - daca este cazul, numarul de ordine in Registrul Comertului, codul fiscal, nationalitatea, sediul social, datele de identificare ale delegatului), motivul solicitarii certificatului de cazier – formular tipizat (Anexa nr. 35 din H.G. nr. 345/2010);
b) dovada platii taxei de eliberare a certificatului de cazier judiciar in valoare de 10 lei;
c) timbre fiscale in valoare de 2 lei;
d) imputernicire scrisa din partea reprezentantul legal al societatii nerezidente, semnata si stampilata cu stampila firmei nerezidente in fata notarului, tradusa si legalizata in limba romana, pentru persoana care va depune documentele si va ridica certificatul de cazier – formular tipizat (Anexa nr. 38 din H.G. nr. 345/2010); in cazul in care firma nerezidenta nu are stampila, reprezentantul legal va trebui sa completeze in plus o imputernicire pe acelasi model de formular tipizat, in limba romana, pe care va trebui sa aplice stampila firmei rezidente;
e) cartea de identitate, in termen de valabilitate, a imputernicitului (in copie si original);
f) cartea de identitate sau pasaportul, in termn de valabilitate, a reprezentantului legal al firmei nerezidente care a semnat cererea (copie);
g) certificatul constatator al firmei rezidente, in care se regaseste ca asociat firma nerezidenta. eliberat conform Legii nr. 26/1990 de la Oficiul National pentru Registrul Comertului (in copie si original), eliberat la o data cat mai recenta (maximum 30 de zile).

Daca  firma nerezidenta si-a schimbat denumirea sau incadrarea juridica, i se va solicita si actul de schimbare a denumirii sau incadrarii juridice (copie si original, iar dupa confruntare, se restituie originalul).

Certificatele de cazier judiciar este valabil 6 luni de la data eliberarii si se elibereaza astfel:
a) pe loc, pentru persoanele juridice necunoscute cu antecedente penale;
b) in termen de 3 zile lucratoare, pentru persoanele juridice cunoscute cu antecedente penale.

Plata taxei de eliberare

Taxa de eliberare a certificatului de cazier judiciar se poate plati:
- in numerar – la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului;
- prin mandat postal – la unitatile Companiei Nationale “Posta Romana" S.A.;
- prin decontare bancara –  din contul propriu deschis la o institutie de credit din Romania.

Pentru Bucuresti, conturile in care se achita taxa de eliberare si codul unic de identificare sunt urmatoarele:
- RO22TREZ70120330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 1;
- RO44TREZ70220330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 2;
- RO66TREZ70320330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 3;
- RO88TREZ70420330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 4;
- RO13TREZ70520330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 5;
- RO35TREZ70620330108XXXXX – Trezoreria Sectorului 6;
- C.U.I. – 8609468.


de Robert Gearba

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul operatorilor intracomunitariformular 095certificat de cazier judiciarcodul unic de identificare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 28 Aprilie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 28 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X