Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba

ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba
anafauditobligatii fiscale

Dovezile de ineficienta ale ANAF ies la iveala pe rand. In anul 2016, insitutia a tiparit si trimis degeaba catre contribuabili peste 4,3 milioane de plicuri cu instiintari de plata. Toate s-au intors la destinatar si au fost distruse. Nota de plata este estimata la o suma care depaseste 14 milioane de lei.

Diminuarea cheltuielilor de capital din ultimii ani a afectat in mod special infrastructura IT a ANAF, starea actuala fiind critica. ANAF detine o infrastructura IT si de comunicatii invechita si neperformanta, pentru care nu s-au mai efectuat investitii semnificative din anul 2013. Mai mult, Strategia IT a ANAF pe perioada 2016-2020 nu a fost aprobata, la data auditului fiind elaborate doua forme ale documentului, dar niciuna dintre ele nu este aprobata. In lipsa unei strategii nu se cunosc obiectivele pe termen scurt, mediu si lung, conditii in care referatele de necesitate cu valori semnificative, intocmite si inaintate de Directia Generala de Tehnologia Informatiei (DGTI) catre DGIAPSI (structura de achizitii a ANAF) in perioada 2013-2016, nu au fost aprobate de conducerea ANAF.”, scrie Curtea de Conturi intr-un raport.

Spre exemplu, “pentru comunicarea obligatiilor fiscale catre contribuabili, Unitatea de Imprimare Rapida Ramnicu Valcea transmite plicuri, dar un procent foarte mare din plicurile trimise nu ajunge la destinatari din diverse motive, acestea fiind returnate si, ulterior, distruse. Astfel, in cadrul misiunii de audit financiar s-a constatat ca in anul 2016 au fost distruse, la nivelul Unitatii de Imprimare Rapida Ramnicu Valcea, 4.394.760 de scrisori recomandate cu AR (plicuri), primite retur, din care 11.557 de plicuri aveau adresa incompleta, in cazul a 456.550 de plicuri, destinatarul s-a mutat de la adresa, 134.450 de plicuri au avut mentiunea „necunoscut”, iar 83.013 plicuri au fost returnate din „alte motive”, mentioneaza aceeasi sursa.

O serie de plicuri primite retur aveau ca destinatari diverse entitati publice ca: tribunale, judecatorii, parchete de pe langa judecatorii si tribunale, curti de apel, spitale, licee, scoli, gradinite, agentii, oficii, primarii, unitati militare, prefecturi, consilii judetene. Pentru aceste 685.570 de plicuri primite retur si, ulterior, distruse, ANAF a achitat CN Posta Romana SA suma de 2.221 mii lei, cheltuiala care nu si-a atins scopul.


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Din analiza comparativa a incasarilor ANAF din perioada 2004-2016 se observa ca, in termeni nominali, veniturile colectate de ANAF au inregistrat o evolutie ascendenta, determinata in mare masura de cresterea economiei romanesti. Instaurarea crizei economice din anul 2008 a condus la o scadere temporara a trendului ascendent al veniturilor colectate de ANAF, astfel incat, la nivelul anului 2009, s-a constatat pentru prima oara o scadere si in termeni nominali a incasarilor ANAF (incasarile in suma de 135.029,3 milioane lei din anul 2009 au fost cu aproximativ 6% mai mici decat cele din 2008). In ceea ce priveste evolutia din anii 2011-2016 se constata o crestere (in termeni nominali) a veniturilor fiscale, ajungandu-se, in anul 2016, la un nivel de 199.458,3 milioane lei, ceea ce inseamna ca incasarile realizate de ANAF in anul 2016 au depasit cu 1,35% (in termeni nominali) incasarile din anul precedent.”, mai adauga Curtea de Conturi.

In cadrul ANAF este o mare tensiune in ultima perioada, avand in vedere ca au fost demisi din functie mai multe persoane cu roluri importante. Va reamintim ca Ionut Misa, fostul ministru de Finante, ocupa acum functia de presedinte ANAF, in locul Mirelei Calugareanu.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafauditobligatii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2018


Votati articolul "ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare ca platitor de tva

Intrebare: Buna ziua,
Unei societati i-a fost anulat codul de TVA urmare a faptului ca 6 luni consecutiv nu a avut operatiuni cu TVA.
In ce conditii, aceasta societate, este obligata sa se inregistreze din nou ca platitoare de TVA?
Cu respect,
M.Anescu

Raspuns: Anularea inregistrarii in scopuri de tva din oficiu, pentru inactivitate este conform prevederilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X