Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba

ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba
anafauditobligatii fiscale

Dovezile de ineficienta ale ANAF ies la iveala pe rand. In anul 2016, insitutia a tiparit si trimis degeaba catre contribuabili peste 4,3 milioane de plicuri cu instiintari de plata. Toate s-au intors la destinatar si au fost distruse. Nota de plata este estimata la o suma care depaseste 14 milioane de lei.

Diminuarea cheltuielilor de capital din ultimii ani a afectat in mod special infrastructura IT a ANAF, starea actuala fiind critica. ANAF detine o infrastructura IT si de comunicatii invechita si neperformanta, pentru care nu s-au mai efectuat investitii semnificative din anul 2013. Mai mult, Strategia IT a ANAF pe perioada 2016-2020 nu a fost aprobata, la data auditului fiind elaborate doua forme ale documentului, dar niciuna dintre ele nu este aprobata. In lipsa unei strategii nu se cunosc obiectivele pe termen scurt, mediu si lung, conditii in care referatele de necesitate cu valori semnificative, intocmite si inaintate de Directia Generala de Tehnologia Informatiei (DGTI) catre DGIAPSI (structura de achizitii a ANAF) in perioada 2013-2016, nu au fost aprobate de conducerea ANAF.”, scrie Curtea de Conturi intr-un raport.

Spre exemplu, “pentru comunicarea obligatiilor fiscale catre contribuabili, Unitatea de Imprimare Rapida Ramnicu Valcea transmite plicuri, dar un procent foarte mare din plicurile trimise nu ajunge la destinatari din diverse motive, acestea fiind returnate si, ulterior, distruse. Astfel, in cadrul misiunii de audit financiar s-a constatat ca in anul 2016 au fost distruse, la nivelul Unitatii de Imprimare Rapida Ramnicu Valcea, 4.394.760 de scrisori recomandate cu AR (plicuri), primite retur, din care 11.557 de plicuri aveau adresa incompleta, in cazul a 456.550 de plicuri, destinatarul s-a mutat de la adresa, 134.450 de plicuri au avut mentiunea „necunoscut”, iar 83.013 plicuri au fost returnate din „alte motive”, mentioneaza aceeasi sursa.

O serie de plicuri primite retur aveau ca destinatari diverse entitati publice ca: tribunale, judecatorii, parchete de pe langa judecatorii si tribunale, curti de apel, spitale, licee, scoli, gradinite, agentii, oficii, primarii, unitati militare, prefecturi, consilii judetene. Pentru aceste 685.570 de plicuri primite retur si, ulterior, distruse, ANAF a achitat CN Posta Romana SA suma de 2.221 mii lei, cheltuiala care nu si-a atins scopul.


Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii


Din analiza comparativa a incasarilor ANAF din perioada 2004-2016 se observa ca, in termeni nominali, veniturile colectate de ANAF au inregistrat o evolutie ascendenta, determinata in mare masura de cresterea economiei romanesti. Instaurarea crizei economice din anul 2008 a condus la o scadere temporara a trendului ascendent al veniturilor colectate de ANAF, astfel incat, la nivelul anului 2009, s-a constatat pentru prima oara o scadere si in termeni nominali a incasarilor ANAF (incasarile in suma de 135.029,3 milioane lei din anul 2009 au fost cu aproximativ 6% mai mici decat cele din 2008). In ceea ce priveste evolutia din anii 2011-2016 se constata o crestere (in termeni nominali) a veniturilor fiscale, ajungandu-se, in anul 2016, la un nivel de 199.458,3 milioane lei, ceea ce inseamna ca incasarile realizate de ANAF in anul 2016 au depasit cu 1,35% (in termeni nominali) incasarile din anul precedent.”, mai adauga Curtea de Conturi.

In cadrul ANAF este o mare tensiune in ultima perioada, avand in vedere ca au fost demisi din functie mai multe persoane cu roluri importante. Va reamintim ca Ionut Misa, fostul ministru de Finante, ocupa acum functia de presedinte ANAF, in locul Mirelei Calugareanu.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafauditobligatii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2018


Votati articolul "ANAF a pierdut peste 14 milioane de lei! 4,3 milioane de plicuri au fost trimise degeaba":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila ajustare stoc marfa

Intrebare: As ruga o monografie contabila privind ajustarea stocului de marfa la o societate comerciala care devine platitoare de tva icepand cu 01.09.2015.Mentionez ca societatea are in stoc marfa achizitionata si cu tva 24 % si 9%.Care sunt corect inregistrarile contabile in acest caz.Multumesc!

Raspuns: Conform prevederilor Codului fiscal, persoana impozabila ajusteaza taxa in cazul in care devine...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X