Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?

Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?
situatii financiare anualemonografie contabilainventar marfa

Inventarul permanent reprezinta inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor de intrare si de iesire. Pentru a evita erorile in intocmirea acestuia, in ceea ce priveste conditiile, documentele si monografia contabila, vom dezbate mai jos cazul unei fabrici de mobila.

Inventarul permanent: raspunsul specialistului

Inventarierea se efectueaza:

• la inceputul activitatii, cu scopul de a stabilii si evalua elementele de natura activelor ce constituie aport la capitalul entitatii. Elementele de natura activelor care constituie aport la capitalul social al entitatilor si la patrimoniul institutiilor publice se inscriu in Registrul-inventar, grupate pe conturi.
• cel putin o data in cursul exercitiului financiar, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar.

Inventarierea anuala se face, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar in scopul intocmirii situatiilor financiare anuale.

Daca in cursul exercitiului financiar a fost efectuata inventarierea tuturor elementelor de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

In functie de natura activitatii entitatilor, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii




• in cazul fuziunii sau incetarii activitatii. Cu ocazia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii fiecare societate comerciala are obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale conform prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In vederea intocmirii situatiilor financiare in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau incetare a activitatii, se procedeaza la efectuarea inventarierii.

• la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
• cand sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune;
• la schimbarea gestionarului sau in alte situatii cand intervine o predare-primire de gestiune;
• cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
• ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
• in alte cazuri prevazute de lege.

Contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric prin folosirea inventarului permanent sau a inventarului intermitent. Alegerea tipului de inventar permanet sau intermitent reprezinta o optiune contabila si un elemnt al politicii contabile utilizate in cadrul societatii ce trebuie sa se regaseasca si in manualul de politici contabile.

Nu este interzisa utilizarea inventarului permanent pentru domeniile mentionate (pentru nici un domeniu).

Inventarul permanent presupune ca in contabilitate se inregistreaza toate operatiunile de intrare si iesire a stocurilor.

Avantaje sunt:
• in orice moment se cunoaste valoarea si cantitatea stocurilor;
• este utilizabil in orice domeniu de activitate.

Inventarul intermitent presupune ca in contabilitate se stabilesc si se inregistreaza iesirile pe baza inventarierii stocurilor la sfarsitul perioadei. Intrarile de stocuri nu se inregistreaza prin conturile de stocuri, ci prin conturile de cheltuieli.

Inventarierea faptica se realizeaza la finele perioadei potrivit politicilor contabile. Perioada de inventariere nu poate depasi finele perioadei de raportare pentru care exista obligatia determinarii obligatiilor fiscale (luna sau trimestru dupa caz).

Inventarierea se efectueaza potrivit prevederilor normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Stabilirea iesirilor de stocuri in cursul perioadei are la baza inventarierea faptica a stocurilor la sfarsitul perioadei.

Iesirile se determina ca:
Iesiri = Stoc initial + Intrari - Stoc final (pe baza de inventar)

Inventarul intermitent nu se utilizeaza in comertul cu amanuntul in situatia in care se aplica metoda global-valorica. Stocurile existente la inceputul exercitiului financiar, precum si intrarile in cursul perioadei se inregistreaza direct in debitul conturilor de cheltuieli.

Conturile de stocuri se debiteaza numai la sfarsitul perioadei cu valoarea la pret de inregistrare a materiilor prime, materialelor consumabile, materialelor de natura obiectelor de inventar, marfurilor, produselor finite existente in stoc, stabilita pe baza inventarului, prin creditul conturilor de cheltuieli. La inceputul perioadei imediat urmatoare, pentru respectarea permanentei metodelor se reiau pe cheltuieli la aceeasi valoare.

Inregistrarea in contabilitate a intrarilor si iesirilor de stocuri utilizand metoda inventarului permanent

Iesire stoc din gestiune
607 = 371

Intrare marfuri
371 = 401

Inregistrarea in contabilitate a intrarilor si iesirilor de stocuri utilizand metoda inventarului intermitent
Anularea soldului initial al contului 371 „Marfuri”
607 = 371

Inregistrare achizitie
607 = 401

Iesirile de stocuri nu se inregistreaza in contabilitate.
La finele lunii se efectueaza inventarierea si se inregistreaza soldul final
371 = 607

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiare anualemonografie contabilainventar marfa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 05 Iunie 2018


Votati articolul "Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum scot din gestiune un mijloc fix returnat la furnizor dupa 6 luni de la receptie?

Intrebare: Buna ziua, ma impiedic de o problema aparent simpla. La 1 ianuarie 2012 am receptionat un mijloc fix cumparat de la un furnizor si am facut urmatoarele inregistrari:
% = 401 10000
231 7600
4426 2400
apoi
213 = 231 7600 ( inclusiv accesorii)
Mijlocul fix s-a amortizat liniar (4 ani) pana la 31.08.2012 inclusiv:
681 = 213 1267
La 01.09.2012 mijlocul fix s-a stricat si s-a trimis la furnizor pentru reparatii dar nu a mai putut fi reparat si l-am restituit si am primit banii inapoi, dar nu si cei pe aceesoriile cu care l-am receptionat. Furnizorul mi-a facut si factura de storno pe suma mijlocului fix dar fara valoarea accesoriilor.
Factura am inregistrat-o astfel:

% = 401 - 7000
231 - 1680
4426 - 5320
iar restituirea sumei catre mine:

512 = 401 7000

Cum trebuia inregistrata factura de storno si restituirea sumei si cum imi scot din gestiune mijlocul fix? Pot sa il casez? Care sunt operatile corecte?
Va multumesc si astept sa ma ajutati pentru ca nu am gasit nicaieri un astfel de exemplu si nu stiu cum sa procedez.

Raspuns: Pentru scoaterea din functiune a activului (accesoriile nestornate) aveti nevoie de - PV de casare;...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X