Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

Data aparitiei: 28 August 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
registrul de casaspatiu inchiriatomfp 1802situatii financiarepunct de lucru

In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa.

Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.
 
Din punct de vedere contabil, potrivit art. 3 alin. (1)  din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

In acest sens, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridical (puncte de lucru), infiintate potrivit legii.  
 
Pct. 1 alin. (4) din OMFP 1802/2014 stabileste ca societatile comerciale care au subunitati organizeaza si conduc contabilitatea astfel incat sa fie disponibile informatiile necesare privind activitatea desfasurata de aceste subunitati.

Referitor la organizarea contabilitatii, va recomandam sa aveti gestiuni distincte (de bani si materiale), intocmind astfel registru de casa separat pentru punctele de lucru.
 
Astfel, potrivit art. 7 din Legea 70/2014 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata daca societatea are organizate mai multe casierii plafoanele privind incasarile si platile in numerar sunt aplicabile pe fiecare casierie in parte.
 
Prin urmare, nu este obligatorie tinerea Registrului de casa distincta pentru punctul de lucru, insa recomandam, mai ales daca se fac si plati in numerar catre furnizori sau catre alte persoane, de la acest punct de lucru.


 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro deDana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X