Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Rambursare TVA

Intrebare:
O societate nou infiintata achizitioneaza cladiri in vederea desfasurarii activitatii de fabricare obiecte sanitare, in baza unui contract de vanzare cumparare. Societatea nou infiintata solicita rambursarea TVA  rezultat din aceasta tranzactie dar organele fiscale considera ca societatea nu are drept de deducere la momentul acesta deoarece societatea nu a realizat activitati economice sau alte operatiuni care dau drept de deducere a TVA si  ca societatea trebuie sa faca ajustarea taxei deductibile aferenta achizitiei  bunurilor de capital ( cladiri ) conform art 149 Cod Fiscal si pct 54  din HG 44/2004.
Astept sa-mi spuneti care este  opinia dumneavoastra.

Raspuns:

Dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiei de cladiri  poate fi exercitat  la momentul achitiziei numai   in functie de intentia firmei dvs.  de a le utiliza pentru operatiuni taxabile. Pentru a dovedi aceasta intentie, firma dvs. are obligatia de a dovedi acest fapt echipei de inspectie fiscala.  Ajustarea impusa de catre organele fiscale presupune faptul ca firma dvs. si-a exercitat eronat dreptul de deducere a TVA deoarece realizeaza operatiuni scutite fara drept de deducere. Faptul ca societatea nu a realizat efectiv operatii taxabile nu indreptateste organul de control sa va anuleze dreptul de deducere a TVA. Anularea acestui drept trebuie fundamentat si  argumentat de catre echipa de inspectie fiscala  in functie de constatarile efectuate urmare inspectiei fiscale ocazionate de solutionarea cu control anticipat a decontului cu suma negativa pentru care firma dvs. a solicitat rambursarea.  

In situatia in care dvs. dovediti intentia de desfasurare a operatiunilor impozabile iar organul de inspectie fiscala nu poate justifica legal  anularea dreptului de deducere a TVA, aveti posibilitatea sa faceti uz de concluziile cazului solutionat de Curtea Europeana de Justitie C-110/94 (INZO), conform carora poate fi considerata activitate economica in sensul art. 4 din Directiva a VI-a (in prezent art. 9 din Directiva 112/2006/CE) chiar  prima cheltuiala de investitie efectuata in scopul desfasurarii unei activitati. Conform  acestei decizii,   autoritatile  fiscale trebuie sa aiba in vedere  intentia declarata a persoanei de a desfasura activitati  taxabile.  Din aceiasi decizie, rezulta faptul ca de vreme ce autoritatea fiscala recunoaste calitatea de persoana impozabila a unei firmei in sensul TVA pentru simplul fapt ca si-a declarat intentia de a desfasura o activitate economica,  acestea trebuie sa  considere  activitate economica chiar existenta  unui studiu de profitabilitate pentru activitatea care urmeaza a fi desfasurata in vederea realizarii de operatiuni taxabile. Cu exceptia cazurilor in care sunt suspiciuni de abuz sau frauda,  aceasta decizie  impune respectarea  principiului stabilitatii si neutralitatii TVA, fara a se retrage calitatea de persoana impozabila, inregistrata in scopuri de TVA, cu drepturi si obligatii.    

           De asemenea:
- la paragraful 15 din Cazul INZO se face trimitere la paragraful 22 din Cazul Curtii Europene de Justitie C-268/83 (ROMPELMAN) prin care Curtea sustine ca activitatile economice prevazute la art. 4(1) din Directiva a VI-a pot consta  si in activitati premergatoare activitatii economice, fiind date drept exemplu  achizitia de bunuri si  de proprietati imobiliare.  
- la paragraful 23 din Cazul INZO se face trimitere la paragraful 24 din Cazul ROMPELMAN unde Curtea a statuat ca este obligatia persoanei care solicita deducerea TVA sa demonstreze ca sunt indeplinite toate conditiile legale pentru acordarea deducerii si art. 4 din Directiva a VI-a nu impiedica autoritatile fiscale sa solicite dovezi obiective care sa sustina intentia declarata de a desfasura activitate economica dand nastere la activitati  taxabile.    

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii



        
In concluzie,  din jurisprudenta Curtii Europene de Justitie reiese ca pot exista situatii in care se acorda drept de deducere a TVA  pentru achizitiile de bunuri si  servicii efectuate anterior inceperii activitatii taxabile, chiar daca ulterior acestea nu vor fi utilizate in cadrul activitatii taxabile. Acest fapt este posibil numai daca  se dovedeste intentia persoanei la momentul achizitiei de a utiliza bunurile si serviciile in folosul activitatilor  taxabile ulterioare, dar  acest lucru nu a mai fost posibil ulterior acestor operatiuni.  

Astfel, numai echipa de inspectie fiscala, atat in baza documentelor puse la dispozitie de reprezentantul legal al firmei dvs. cat si a constatarilor efectuate  poate decide daca acorda sau nu acorda dreptul de deducere pentru cladirile achizitionate de firma dvs. Echipa de inspectie fiscala poate constata faptul ca respectivele cladiri urmeaza a fi demolate in vederea construirii altor obiective. In acest caz, suma TVA aferenta achizitiei nu este deductibila d.p.d.v. al TVA.  
    
Cele mentionate rezulta si din Norme metodologice de aplicare a Codului fiscal conform caruia:
- punctul 45 alineatul (1)  dat in aplicarea articolului 145 alineatul 4, o persoana impozabila poate deduce TVA aferenta achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVA ,,In sensul art. 145 alin. (4) din Codul fiscal, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa din momentul in care aceasta persoana intentioneaza sa desfasoare o activitate economica, cu conditia sa nu se depaseasca perioada prevazuta la art. 147^1 alin. (2) din Codul fiscal. Intentia persoanei trebuie evaluata in baza elementelor obiective, cum ar fi faptul ca aceasta incepe sa angajeze costuri si/sau sa faca investitii pregatitoare necesare initierii acestei activitati economice.”

- punctul  66 alineatul  (2) dat in aplicarea articolului 153 alineatul (1 conform caruia activitatea economica se considera ca „fiind inceputa din momentul in care o persoana intentioneaza sa efectueze o astfel de activitate. Intentia persoanei trebuie apreciata in baza elementelor obiective, de exemplu, faptul ca aceasta incepe sa angajeze costuri si/sau sa faca investitii pregatitoare necesare initierii unei activitati economice.”

Opinia mea este ca, in baza prevederilor enumerate anterior, numai dvs. aveti posibilitatea sa demonstrati echipei de inspectie fiscala ca respectivele cladiri sunt intr-adevar destinate activitatilor taxabile astfel incat sa va acorde rambursarea taxei aferente.    

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Decembrie 2009


Votati articolul "Rambursare TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Modalitate refuz factura care pretinde o plata pentru un serviciu neprimit

Intrebare: Bună ziua, Vă rog precizaţi-mi care este modalitatea corectă de refuz a facturii unui prestator de servicii, privind o prestaţie faţă de care am reziliat în scris actul adiţional care viza respectiva prestaţie, înainte de împlinirea a 30 de zile de la începerea efectuării prestaţiei, pentru că factura conţine solicitarea contravalorii prestaţiei (în discuţie) reziliate ? Cu stimă, Demeter E.

Raspuns: In cazul in care ati reziliat contractul, trebuie sa verificati daca s-au respectat clauzele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Decembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile