email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa procedez contabil si fiscal in situatia urmatoare?

financiarcontabilfiscal
Intrebare:

Cum sa procedez contabil si fiscal in situatia urmatoare? Apar in balanta de clienti si furnizori sume de incasat si de platit neadevarate. Motivul acestei erori este ca cu cativa ani in urma a omis sa prezinte pentru inregistrarea in contabilitate BO pe care le gira mai departe. Legatura cu partenerii de afaceri o tine conducerea societatii.


Raspuns:


Deoarece este vorba doar de soldurile creantelor/obligatiilor evidentiate in contabilitate, iar omisiunea inregistrarii unui document justificativ are implicatii doar in aceasta privinta, fara sa afecteze contul de profit si pierderi (omisiunea nu priveste neinregistrarea unor facturi de achizitie/livrare/prestare), atunci nu exista implicatii de natura fiscala.


Pentru corectia acestei situatii luati legatura cu clientul si cu furnizorul in legatura cu care s-a interpus acel bilet la ordin si solicitati-le o confirmare scrisa cu privire la modul de achitare/plata a facturilor (spre exemplu, clientul va poate confirma in scris “factura nr. ...... v-a fost achita cu biletul la ordin ..... “, iar furnizorul “factura nr. ...... a fost incasata in baza biletului la ordin .....”.


Exista si posibilitatea ca administratorul  societatii sa confirme in scris situatia descoperita de dvs. si, recomandabil, sa mentioneze motivul pentru care a fost omisa inregistrarea in contabilitate a operatiunii, dublata de confirmarea soldurilor de client/furnizor, pe baza “Extrasului de cont” (cod 14-6-3) prevazut de pct. 28 alin. 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009 si O.M.E.F. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile.


In baza acestor confirmari/punctaje puteti inregistra inregistra operatiunea  cu ajutorul formulelor contabile 413 „Efecte de primit de la clienti” = 4111 „Clienti”/anal. A (pentru biletul la ordin acceptat de la client), 401 „Furnizori”/anal. C = 403 „Efecte de platit” (pentru girarea biletului la ordin in favoarea furnizorului) si 403 „Efecte de platit” = 413 „Efecte de primit de la clienti” (pentru finalizarea tranzactiei) sau direct 401 „Furnizori”/anal. C = 4111 „Clienti”/anal. A (avand in vedere situatia concreta prezentata). Daca omisiunea inregistrarii biletului la ordin este considerata a fi semnificativa (spre exemplu, ponderea valorica a operatiunii in total solduri clienti/furnizori) este nevoie de prezentarea ei (cauze, influenta, mod de corectie) in notele explicative la situatia financiara anuala aferenta exercitiului financiar in care eroarea a fost descoperita, conform pct. 63 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
financiarcontabilfiscal


Data aparitiei: 18 Octombrie 2010

Votati articolul "Cum sa procedez contabil si fiscal in situatia urmatoare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X