email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA: Anularea codului de inregistrare din oficiu si Obligativitatea solicitarii inregistrarii

TVAinregistrare TVAANAFregistrul comertului

Reamintim celor interesati principalele obligatii pe care le au in vederea inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA), in urma incetarii starii de inactivitate fiscala sau de inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului.
 
Anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA, din oficiu
 
Organele fiscale competente pot anula din oficiu inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 11 din CF, precum si al persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului, potrivit legii.
 
Atentie! Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, contribuabilii au obligatia sa solicite organelor fiscale competente inregistrarea in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta, fara a fi aplicabile prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 din CF in anul calendaristic respectiv.
 
Obligativitatea solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA
 
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA datorita inscrierii in lista contribuabililor declarati inactivi trebuie sa solicite organului fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA, daca au fost scoase din evidenta contribuabililor declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), in termen de 15 zile de la data publicarii/afisarii ordinului (pe website-ul institutiei, www.anaf.ro, respectiv la sediul ANAF).
 
Inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din CF se va considera valabila incepand cu data reactivarii.
 
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA datorita inactivitatii temporare, inscrise in registrul comertului, potrivit legii, trebuie sa solicite organului fiscal competent inregistrarea in scopuri de TVA, daca inceteaza starea de inactivitate temporara, in termen de cel mult 10 zile de la efectuarea inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii, insotita de certificatul din care rezulta inregistrarea in registrul comertului a acestei mentiuni.
 
Inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din CF se va considera valabila incepand cu data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii.
 
Daca persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute mai sus nu solicita organelor fiscale competente inregistrarea in scopuri de TVA in termenul stabilit, acestea vor inregistra din oficiu in scopuri de TVA aceste persoane, data inregistrarii fiind cea prevazuta pentru fiecare situatie in parte.
 
Baza legala: art. 153 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 66 alin. (15) - (16) din Normele metodologice date in aplicarea art. 153 din CF, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAinregistrare TVAANAFregistrul comertului


Data aparitiei: 10 Iunie 2011

Votati articolul "TVA: Anularea codului de inregistrare din oficiu si Obligativitatea solicitarii inregistrarii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X