email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente justificative aferente unei achizitii intracomunitare

achizitie intracomunitarafacturatransport



Intrebare:

O societate efectueaza doua achizitii intracomunitare de bunuri din Germania. Pentru prima achizitie, transportul cade in sarcina furnizorului din Germania, iar pretul bunurilor achizitionate de pe invoice contine si transportul. Beneficiarul din Romania, primeste, ca si documente, pe langa invoice, Delivery note si CMR-ul pentru fiecare masina care a efectuat transportul.

Pentru a doua achizitie intracomunitara, transportul cade in sarcina beneficiarului, care este facut cu o casa de expeditii din Romania. Documentele primate de firma romaneasca, in acest al doilea caz sunt: Invoice si Credit note de la furnizorul extern, Factura interna, cu TVA romanesc de la casa de expeditii si CMR-ul aferent.

Care sunt documentele corecte ce atesta transportul bunurilor pe care trebuie sa le aiba beneficiarul din Romania si obligatiile declarative pentru operatiunea de transport? In plus, care este procedura corecta, din punct de vedere al documentelor si operatiunilor de urmat, pentru o achizitie intracomunitara de bunuri?


Raspuns:

Potrivit art. 126 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, din punctul de vedere al TVA, o achizitie intracomunitara de bunuri efectuata in Romania este impozabila in tara noastra. Astfel, operatia este inregistrata in evidenta contabila prin masura taxarii inverse prin articolul contabil 4426 "TVA deductibila" = 4427 "TVA colectata", conform art. 150 alin. (2) coroborat cu art. 157 alin. (2) din Codul fiscal.

Pentru justificarea sumei deductibile din debitul contului 4426, legiuitorul a prevazut in mod expres detinerea unei facturi, conform art. 146 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal.

Spre deosebire de livrarea intracomunitara, in cazul achizitiei intracomunitare, din punct de vedere fiscal, nu se necesita documentul de transport.

Ne face placere sa constatam ca activitatea financiar-contabila este considerata cu adevarat relevanta si de alte persoane ce isi desfasoara activitatea intr-o firma, in afara celor din contabilitate, insa exclusiv din punct de vedere fiscal, documentul prentu inregistrarea unei achizitii intracomunitare este factura, in baza careia se va intocmii Nota de receptie si constatare de diferente.

Desigur ca protejarea patrimoniului societatii si optimizarea costurilor este in sarcina oricarui participant din societate, astfel ca toate celelalte documente, cum ar fi CMR, scrisoarea de trasura, factura de transport intern, stabilesc responsabilitatile vanzatorului si cumparatorului sau ale transportatorului, in cazul in care s-ar fi pierdut stocul de marfa.

Astfel, ca si celelalte documente sunt necesare pentru stabilirea responsabilitatilor tertilor, cand ar fi fost incidente in legatura cu aceasta livrare.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie intracomunitarafacturatransport


Data aparitiei: 30 Noiembrie 2011

Votati articolul "Documente justificative aferente unei achizitii intracomunitare":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X