Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legea 70/2015

Constatarea de plusuri si minusuri la inventar

Cu ocazia inventarierii, comisia de inventariere poate constata si consemna diferente cantitative ale bunurilor inventariate.

Prin compararea stocurilor scriptice si faptice, se constata eventualele plusuri sau minusuri la inventariere:

- Stoc scriptic > stoc faptic = minus inventar
- Stoc scriptic < stoc faptic = plus inventar

In cazul in care se constata diferente intre situatia scriptica si cea faptica, se vor analiza cauzele care au dus la aceste rezultate.

Plusuri

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii



Bunurile de natura imobilizarilor corporale si necorporale sau a stocurilor, constatate plusuri in gestiune se evalueaza la valoarea justa.

Evaluarea la valoarea justa poate fi realizata atat de catre specialisti in evaluare recunoscuti, membrii ai unui organism profesional (prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 a fost infiintata Uniunea Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania ca autoritate competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania).
Evaluarea la valoarea justa poate fi realizata si cu salariatii proprii.

Valoarea justa este, de regula, valoarea de piata a bunurilor respective. Plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale se inregistreaza in conturile corespunzatoare de imobilizari pe seama conturilor de subventii pentru investitii.

Minusuri

In cazul constatarii unor lipsuri in gestiune, comisia de inventariere trebuie sa ia declaratii de la gestionar si alte persoane care sunt responsabile de utilizarea, exploatarea sau transportul bunului respectiv si sa stabileasca din vina cui s-au produs lipsurile si daca lipsurile constatate sunt imputabile.

Cauzele care genereaza minusurile pot fi:
- minusuri constatate in cadrul normelor legale de perisabilitate;
- minusuri generate de calamitati naturale;
- minusuri cauzate din vina unor persoane fizice sau juridice;
- minusuri pentru care, la data terminarii inventarierii, nu se poate stabili vinovatia unei persoane sau o alta cauza.

Din punct de vedere contabil minusurile in gestiune sunt asimilate iesirilor de bunuri. Inregistrarea minusurilor se face prin creditul conturilor de bunuri la care s-au constatat minusurile in contrapartida cheltuielilor corespunzatoare cauzei minusurilor.


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Ianuarie 2013


Votati articolul "Constatarea de plusuri si minusuri la inventar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Delegare de competenta si verificare consum prin Decizie ?

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog sa ma ajutati sa rezolv urmatoarea problema:

- in cadrul institutiei publice
unde lucreaza sora mea
se afla 2 autoturisme ce sunt utilizate
pentru deplasarea salariatilor in interes de serviciu,
in localitate sau in afara acesteia.

- institutia are 2 conducatori, un director general si un director economic.
Directorul general doreste sa delege competenta celuilalt director,
in sensul ca una din masini sa o aibe la dispozitie,
sa aprobe deplasarile pe care le va face acesta si salariatii
care vor avea nevoie de masina,
sa semneze Foile de parcurs
si sa raspunda de consumul de combustibil /in fiecare luna.

In acest sens, directorul general vrea sa emita o Decizie interna.
Totodata, tot prin Decizie,
doreste ca pe Foile de parcurs
soferul sa obtina de la fiecare institutie
la care se va deplasa
o stampila si o semnatura de confirmare a deplasarii.

In acest fel, se va putea verifica si justifica
consumul de combustibil lunar pentru autoturismul
pe care i-l va pune la dispozitia directorului adjunct.

Se pot delega atributiile si raspunderea directorului general ?
Este legala o asemenea Decizie ?


Raspuns: Directorul economic, prin functia ocupata are raspundere pentru activitatea economica indiferent de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Ianuarie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Constatarea de plusuri si minusuri la inventar
Mai multe articole despre stoc scriptic
X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2015: Consultant fiscal certificat!

    • Vreti sa deveniti consultant fiscal? Avem 120 de intrebari si raspunsuri care va ajuta sa treceti de acest examen cu brio! "Lucrarea Grile fiscale pentru examenul de consultant fiscal 2015 se adreseaza inclusiv celor care au absolvit deja acest examen si care doresc sa isi testeze cunostintele conform celor mai recente modificari legislative. De asemenea, lucrarea este ext...» citeste mai departe aici

  • Depunere numerar la banca. Legea 70/2015

    • Conform Legii 70/2015, incasarile de la o persoana juridica, pe zi si factura sunt limitate la 5000 lei iar platile fragmentate sunt interzise. In situatia in care societatea are de recuperat de la un client din 2014 o suma ce depaseste plafonul stabilit, s-a incasat deja o suma sub 5000 lei in numerar, intrebarea este: Clientul poate sa  depu...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Firmele pot fi dizolvate din oficiu daca nu depun situatiile financiare anuale

    • Conform unor modificari aprobate recent si promulgate de presedintele Klaus Iohannis, societatile  vor putea fi radiate din oficiu sau la cererea ANAF ori a creditorilor in cazul in care depasesc cu mai mult de 60 de zile termenul de depunere a situatiilor financiare anuale. "Firmele vor putea fi radiate din oficiu sau, spre exemplu, la cererea ANAF sau a creditorilor, in cazul in care societatea nu si-a depus situatiile financiare anuale, si, dupa caz, si...» citeste mai departe aici

  • PFA-urile si-ar putea pierde peste 40 la suta din venituri. Sunt amenintate cu plata retroactiva a contributiilor pe 5 ani

    • Plata contributiilor sociale de catre programatorii din industria IT, responsabili de circa 6% din PIB, ii poate face pe acestia sa se indrepte catre tari in care nu vor avea de indeplinit aceasta obligatie fiscala.  Aceste obligatii se vor aplica insa tuturor PFA-urilor, indiferent de domeniu. Astfel,  cei care activeaza ca PFA cu profesii de programatori si informaticieni si colaboreaza cu companii de IT inclusiv multinationale pot risca sa plateasca toate contributiile ...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat si bacsis. Dosar

    •   Expert contabil Anca Ivanov             Actele normative de capatai care reglementeaza utilizarea caselor de marcat sunt Ordonanta de Urgenta nr. 28 din 25 martie 1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal, republicata si modificata de nenumarate ori, impreuna cu Hotararea nr. 479 din 18 aprilie 2003, republicata si modificata privind aprobare...» citeste mai departe aici

  • Regimul compensarii datoriilor intre firme. Rezolvarea propusa de consultantul fiscal

    • In cazul analizat in randurile urmatoare, avem ca subiect o societate care achizitioneaza un echipament tehnologic in suma de 250.000 RON. Profitul impozabil aferent trimestrului in care are loc achizitia este in suma de 180.000 RON. Cum se calculeaza impozitul pe profitul reinvestit, precum si modul de reflectare in rezerva legala, conform art 19 Cod Fiscal? Da, compensarea  intre persoane juridice se poate face si pentru dividende, care se incadreaza in baza legala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X