email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare plusuri la inventar. Care sunt implicatiile in ce priveste TVA-ul?

plus la inventarinregistrare plusuriinregistrari contabiletvaajustarerezultatele inventarierii

Dezbatem mai jos, impreuna cu S.M. Armaselu, expert contabil, situatia in care, in luna mai 2016, s-a constatat un plus de inventar (marfa). Vom vedea cum se inregistreaza plusul de inventar, ce documente trebuie intocmite si care sunt implicatiile d.p.d.v TVA, precum si cu ce data trebuie emise aceste documente daca societatea doreste sa le vanda in aceasta perioada.

Din cele prezentate intelegem ca societatea a efectuat un inventar la gestiunea de marfa, urmand procedura de inventariere prevazuta de Ordinul 2861/2009 privind efectuarea inventarierii. In urma prelucrarii inventarului (compararea stocurilor scriptice ccu stocul faptic) societatea constata un plus de inventar. Intr-o asemenea situatie societatea decide, de regula, procedura de lucru; acesta procedura ar trebui s existe fie in politicile contabile ale societatii, fie in procedura de inventariere, procedura aprobata ca anexa sau parte integranta a Deciziei de inventariere; decizia trebuie semnata de conducatorul unitatii, inainte de incepeerea procedurii de inventariere.

Constatarile comisiei de inventariere se consemneaza, de catre seful comisiei, intr-un Proces verbal privind rezultatele inventarierii. In acest document sunt consemnate inclusiv plusurile sau minusurile de inventar, precum si recomandari cu privire la compensarile care ar putea fi operate (printre altele). Intregul dosar de inventariere se prezinta administratorului societatii care va emite Decizia privind rezultatele inventarului , decizie prin care hotaraste , de exemplu, inregistrarea plusului de inventar in evidentele contabile, precum si termenul in care trebuie realizata aceasta operatiune. Data cu care se inregistreaza este, cel mai devreme, data emiterii Deciziei privind rezultatele inventarierii.

In baza Deciziei privind valorificarea rezultatelor inventarierii, persoana responsabila va inregistra in gestiune plusul de inventar constatat. Daca plusul este cantitativ – valoric si se inregistreaza cu ajutorul unui program informatic de gestiune, plusul va trebui operat ca o intrare/marire de stoc, pe fiecare articol, functie de facilitatile programului. Daca plusul constatat este valoric se va inregistra doar pe baza unei note contabile.

Din cele relatate intelegem ca plusul este cantitativ-valoric; in consecinta acesta trebuie inregistrat atat in contabilitate, cat si la gestiune (in cazul in care nu exista un program informatic integrat).

Indiferent de situatie, inregistrarea contabila corecta pentru inregistrarea plusului de inventar la marfuri este:
371 Marfuri             =    607 Cheltuieli cu marfurile         in negru
Sau
607 Cheltuieli cu marfurile    =    371 Marfuri                in rosu

Inregistrarea plusului de inventar nu genereaza obligatii de ajustare a TVA (ca in cazul minusului de inventar), in general. Nu intelegem exact intrebarea cu privire la TVA. La vanzarea marfurilor se va colecta TVA, identic cu orice alta vanzare, respectandu-se cota de TVA aferenta tipului de produs vandut (20%, 9% sau 5%, dupa caz).

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plus la inventarinregistrare plusuriinregistrari contabiletvaajustarerezultatele inventarierii


Data aparitiei: 03 Iunie 2016

Votati articolul "Inregistrare plusuri la inventar. Care sunt implicatiile in ce priveste TVA-ul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X