email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?

diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile

In cazul urmator, in urma efectuarii inventarierii patrimoniului s-a mentionat in procesul-verbal ca in cazul terenurile companiei au fost identificate diferente intre scriptic (conform cu certificatele de proprietate) si faptic (situatia faptica fiind justificata prin extrase de carte funciara neexistand in prezent si certificate de proprietate cu suprafetele incluse in extrasele de carte funciar).

Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari:

Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in contabilitate a diferentelor identificate de teren?
Se poate considera ca extrasele de carte funciara sunt suficiente pentru a justifica dreptul de proprietate asupra terenurilor sau doar certificatele de proprietate constituie baza pentru inregistrarile contabile?

Lista de inventariere constituie documentul justificativ pentru inregistrarea in evidenta magaziilor si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate in urma inventarierii. Este documentul pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri, pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare, pentru intocmirea registrului-inventar.

Comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand modul de regularizare a diferentelor dintre datele din contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii.

Bunurile de natura imobilizarilor corporale si necorporale sau a stocurilor, constatate plusuri in gestiune se evalueaza la valoarea justa.

Evaluarea la valoarea justa poate fi realizata atat de catre specialisti in evaluare recunoscuti, membrii ai unui organism profesional (prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 a fost infiintata Uniunea Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania ca autoritate competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania), cat  si cu salariatii proprii.

Valoarea justa este, de regula, valoarea de piata a  bunurilor respective. Plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale se inregistreaza in conturile corespunzatoare de imobilizari pe seama conturilor de subventii pentru investitii.

Pentru clarificarea situatiei sunt necesare documentele de intrare ale terenurilor respective, contractele sau facturile de achizitie ale terenurilor.

Pentru obtinerea exraselor de carte funciara de regula sunt necesare actele de proprietate.


Inregistrarea terenului constat plus la inventariere se inregistreaza:
    211        =            475


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu -  Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile


Data aparitiei: 31 Martie 2016

Votati articolul "Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X