email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?

diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile

In cazul urmator, in urma efectuarii inventarierii patrimoniului s-a mentionat in procesul-verbal ca in cazul terenurile companiei au fost identificate diferente intre scriptic (conform cu certificatele de proprietate) si faptic (situatia faptica fiind justificata prin extrase de carte funciara neexistand in prezent si certificate de proprietate cu suprafetele incluse in extrasele de carte funciar).

Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari:

Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in contabilitate a diferentelor identificate de teren?
Se poate considera ca extrasele de carte funciara sunt suficiente pentru a justifica dreptul de proprietate asupra terenurilor sau doar certificatele de proprietate constituie baza pentru inregistrarile contabile?

Lista de inventariere constituie documentul justificativ pentru inregistrarea in evidenta magaziilor si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate in urma inventarierii. Este documentul pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri, pentru determinarea ajustarilor pentru depreciere/pierdere de valoare, pentru intocmirea registrului-inventar.

Comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand modul de regularizare a diferentelor dintre datele din contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii.

Bunurile de natura imobilizarilor corporale si necorporale sau a stocurilor, constatate plusuri in gestiune se evalueaza la valoarea justa.

Evaluarea la valoarea justa poate fi realizata atat de catre specialisti in evaluare recunoscuti, membrii ai unui organism profesional (prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 a fost infiintata Uniunea Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania ca autoritate competenta care organizeaza, coordoneaza si autorizeaza desfasurarea activitatii de evaluator autorizat in Romania), cat  si cu salariatii proprii.

Valoarea justa este, de regula, valoarea de piata a  bunurilor respective. Plusurile la inventar de natura imobilizarilor corporale si necorporale se inregistreaza in conturile corespunzatoare de imobilizari pe seama conturilor de subventii pentru investitii.

Pentru clarificarea situatiei sunt necesare documentele de intrare ale terenurilor respective, contractele sau facturile de achizitie ale terenurilor.

Pentru obtinerea exraselor de carte funciara de regula sunt necesare actele de proprietate.
Inregistrarea terenului constat plus la inventariere se inregistreaza:


    211        =            475


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu -  Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
diferente din gestiuneinventarierestocuriplusuri la inventarpagubeinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 31 Martie 2016


Votati articolul "Constatare diferente din gestiune si inventarierea patrimoniului. Ce note contabile facem si ce documente justificative sunt necesare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 31 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X